11 Ağustos 2009

Böğürtlen Soslu Tatlı


Bu tatlıyı arkadaşım Ayşe'den öğrenmiştim. Hafif ve kolay bir tatlı. Üzerine çeşitli soslar yapıp ikram ediyorum.
Malzemeler:
125 gr. margarin ( Ben yaklaşık 100 gr kadar becel kullanıyorum. 1 yemek kaşığı kadarda sıvıyağ koyuyorum)
2 kahve fincanı un
1 litre süt
3 kahve fincanı toz şeker
1 paket vanilya
Yapılışı:
Tencereye margarin konur ve eritilir. Üzerine un konarak kavrulur. Diğer malzemeler ilave edilerek muhallebi kıvamında pişirilir. Servis tabağına dökülür. Üzerine istenilen meyvelerle sos yapılıp soğutulur. Afiyetle yenir.
(Ben son zamanlarda bütün malzemeyi birlikte karıştırarak muhallebiyi yapıyorum. Mikserle 2-3 dakika karıştırıyorum)
Üzerine yapılacak soslar:
Kakaolu Sos
2 çorba kaşığı toz şeker 1 yumurta ile çırpılır. 50 gr erimiş margarin ve 1 paket ülker kakao eklenerek iyice karıştırır. Tatlının üzerine dökülür.
Çilekli Sos
yarım kg kadar çilek ayıklanıp yıkanır. Rondoda 2-3 yemek kaşığı toz şeker ilave edilerek çekilir. Tatlının üzerine dökülür. Servis yaparken üzerine pudra şekeri serpilir.
Böğürtlenli Sos
Dondurulmuş 2 kase böğürtlen ile 2-3 yemek kaşığı toz şeker ocakta pişirilir. Ilınınca tatlının üzerine dökülür.
Hamiş:
Toz şeker ölçüleri istenildiği gibi değiştirilebilir. Bir çok meyve sosları yada meyve kullanacağınız gibi üzerine bol tarçın ekleyerek sade olarak da yiyebilirsiniz.

2 yorum:

Lezzet Gemisi dedi ki...

Merhabalar.. Öncelikle ziyaretin ve güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Küçük hanımdan ancak fırsat bulabildim cevap yazmaya. :))) Huzurlu, sağlıklı ve mutlu günler dileklerimle... Selam ve sevgiler canım.

NzlGl dedi ki...

Çok teşekkür ederim sevgili lezzet gemisi
küçük hanımı , ablasını ve sizi öptüm
sevgilerimle