01 Ağustos 2009

Benden Haberler

Herkese Merhaba,

Kızım hazır uyuyorken laptopumu kaçırdım:) ve sayfama geldim:)

Yaz aylarında nedense bir tembel oluyorum. Artık çocuklar evde ondan mı yoksa kışın o koşuşturmacasının acısını mı çıkarıyorum bilmiyorum. Sabah eşim işe gittikten sonra gürültü olmasın diye - bizim çocuklar tatil olduklarından beri gündüz uyuyup gece ayakta oldukları için- önce gazeteleri sonra kitabımı okuyorum.
Daha sonra günlük işleri yapıp, kızımla bir yerlere gidiyor yada beraber oturup saatlerce konuşuyoruz, gülüyoruz. Ara sıra ağır abimizde ! bize katılıyor. Zamanın nasıl geçtiğini anlamıyoruz.
Akşam yemeğinden sonra eşimle hemen dışarı çıkıyoruz. Yaklaşık iki aydır hiç sektirmeden bunu yapıyoruz.
Doğru Caddebostan yürüyüş yoluna......
Kafamıza göre bazen Erenköy'e bazen Suadiye'ye kadar tempolu yürüyoruz. Dönüş yolunda canımız isterse Bağdat caddesine çıkıyoruz oradan geriye dönüyoruz. Bazen Mado' da mola verip dondurmalarımızı yiyoruz.
Yada Kalamışa uzanıp Marina'ya kadar yürüyüp geliyoruz.
Bazı akşamlar eşimin amcasının oğlunu ve eşini çağırıp onlarla yürüyor dönüşte deniz kenarındaki cafelerden birinde oturup sohbet ediyoruz.
Dün yürüyüşe diye çıkıp Fenerbahçe burnundaki Romantica Cafe'ye gittik. O ortalığı birbirine katan rüzgardan eser yoktu. Deniz sakin adalar ışıl ışıldı. Kepekli tostlarımızla beraber nefis çaylarımızı yudumlarken saatin nasıl geçtiğini anlayamadık. Tabii yürüyüş kaldı. Bugün acısınını çıkarırız:)
Bu senede tatile gidemedik ama bu yürüyüşler en güzel tatilden daha güzel benim için.


Dün sevgili lady koşan istiridye evlendi. Çok sıcak, samimi ve güzel bir tören oldu. Sevgili Gizem adeta bir bebek gibiydi. Eşiyle çok yakışmışlardı. Allah onları bir ömür boyu çok mutlu etsin inşallah.
Tekrar tebrik ediyor beraber geçirecekleri uzun bir ömür diliyorum Gizeme ve Sarp'a

Elif Şafak'ın 'AŞK' kitabını okurken yaptığım yorum üzerine yazdıklarına ve düşüncelerine saygı duyduğum Sevgili Yaşamın Kıyısından bana bir kitap daha önerdi. Ahmet Ümit'in Bab-ı Esrar. Tabii hemen kitabı aldım ve okudum.
Aşk ile aynı konu işlenmiş ama farklı yanları da var. Buradaki Şems daha katı gibi gösterilmiş. Bu kitabın sonuda sürprizle bitiyor.
Ben her iki kitabıda okumaktan büyük bir zevk aldım. Bu kitaplar sayesinde düşüncelerimi farklı açılardan değerlendirme fırsatı buldum. Bazı konularda eksik olan bilgilerimi tamamlamaya çalıştım.

''Birini çok seversen ama sahiden seversen, sana ne yapmış olursa olsun, eninde sonunda mutlaka bağışlarsın'' Bab-ı Esrar 359. sayfa




Arkadaşım Mine'nin Heybeliada'da yazlıkları var. Çarşamba günü Ayşe ile birlikte ona gittik. Bu sefer Kadıköy'den gidelim dedik. Aman yarabbim İstanbul'un yarısı mayolarını giymiş Kınalıada'ya plaja gidiyorlardı. Arapların yarısıda turistik gezi için adalara gidiyordu. Vapur tıkış tıkış. Herkes ayakta dururken Arap turistlerin çocuklarını koltuklara yatırmış olmalarına mı yoksa ayakkabılarını çıkarıp kendi salonlarında oturuyormuş gibi rahatça oturmalarına mı yanayım. Bir erkeğin yanında dört kadın. Hepsi peçeli hepsinin yanında en az iki çocuk. Yanımda oturan bir kadın 'Müslümanlık bunlara geldi düzelsinler diye ama bunca yüzyıl geçtiği halde hala düzelemediler' diye arkadaşına dert yanıyordu. Hak vermemek elde değil.

Heybeliadaya vardığımızda öğlen olmak üzereydi. Mineciğimin evi adanın üst kısmında. Kendimizi balkona attık. Harika ada ve deniz manzarasıyla birlikte sohbetimize başladık.
Canım arkadaşım bize yine güzel bir sofra hazırlamıştı. Hepside rejim için uygun olan şeylerdi. Onun için afiyetle yedim. Çok güzel bir kısır, sarmısaklı yoğurtlu havuç salatası, kendi yaptığı pancar turşusu, mercimekli ve pazılı börek ve kakaolu puding. Bende ona zencefilli mahlepli bir kek götürmüştüm. Çok güzel demlenmiş çay eşliğinde sohbetimiz devam etti. Sonra Mineciğim iskeleye kadar gelip bizi uğurladı. Bu sefer boş olan vapurda rahatlıkla kendimize bir yer bulup Ayşeciğimle konuşa konuşa Kadıköy'e geldik.
İki hafta pazar günü Şile'ye denize gittik. Ben ayağımın ucunu bile denize sokmadan geldim. Eşim güneşi ve denizi çok sevdiği için onunla beraber gidiyorum. Benim için yolculuğun en güzel yanı Şile'ye yaklaşık 20 km kala sol tarafta bulunan Gözlemecilerde gözleme yemek. Ama bizim Evin Ablamız var. Mutlaka onda gözleme yada mantı yeriz.
Biz evlendiğimizden beri Şile'ye gideriz. Ama artık çok çok kalabalık. Saat 15 'de bile dönüş yolunda trafik sıkışık oluyor. Tabii mutlaka bir kazada:(
Bu arada Sevilimin sizlere bir duyurusu var. 16 Ağustos 2009 pazar günü Beşiktaş Yıldız Parkı'nda Piknik yapılacakmış. Gitmek isteyenlerin 11 Ağustos'a kadar Sevil'e haber vermeleri gerekiyormuş. Aslında siz en iyisi buraya tıklayın ve ayrıntıları öğrenin olur mu?
Herkese mutlu olarak geçirebileceği bir hafta sonu diliyorum.
Kocaman sevgilerimle.......


9 yorum:

n@zo dedi ki...

Tatile gidemedik demişsin ama her günün tatil gibi Nazlı Ablacığım :)
Yürüyüşleri çok kıskandım. Hiç bırakmayın alışmışken..
Bab-ı Esrar ve Aşk'ı ben de arka arkaya okudum. Farklılıklar var elbette ama yine de birbirini tamamladı aklımda..
Ve de son olarak, Arapları hiç sevmiyorum, hiçç hem de :)
Öpüyorum seni çok..

Keyifli Hobiler dedi ki...

Birsürü heber okudum :D ve Alttaki post'un başlığı gibi bizde hasret giderdik seninle ablacığım...

Flame dedi ki...

1 haftanın acısını çıkarmışsın ablacım :)

Ölzemişim yazılarını.. Güzel kızına söyle de arada mola versin bir kaç satır yaz sende :)

NzlGl dedi ki...

---Nazom
Vallahi bende bu yürüyüşleri bırakmak istemiyorum. İnşallah devam ederiz.
Araplar konusunda sonuna kadar hem fikiriz canım
bende çok öptüm
sevgilerimle


---Canım nurum
hakikaten öyle oldu:)
ne çok şey yazmışım bende okuyunca anladım:)))
kocaman sevgilerimi gönderiyorum nurum


---Hakikaten Alevcim öyle olmuş:)
Payalaşacak ne çok şey bulmuşum sizinle
bende özlemişim yazmayı
KIzıma yorumunu okuttum. (umarım işe yarar:)))))
iyi hafta sonları canım çok öptüm

birdutmasali dedi ki...

istanbulun en havadar, en hareketli yerlerinde tatlı ve keyif dolu yürüyüşler insana çok iyi geliyor nazlıcım...
bu arada alasmarladık demeye geldim...
şimdiden hayırlı ramazanlar ve iyi bayramlar...
sevgiler..
tüm güzel içten yorumların için sonsuz teşekkürler...

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Sevgili Nazlı,
İlgine ve güzel övgüne çok teşekkür ederim.
Sende benim gibi bu yıl tatilini canım İstanbul'da geçiriyorsun demek ki!
Ama güzel hemde çok güzellikler var bu şehirde.
işte bir ada yolculuğun.
Yürüyüşü bende çok severim, dizlerim izin verdiği sürece. Kadıköy'ümüzda o kadar güzel yürüyüş alanları var ki, hemde mola verilecek yerler.
Romantikada denize karşı içilen bir bardak çayın keyfi, Moda burnu, sahil.
İyi bir hafta ve güzel günler dileğimle...

NzlGl dedi ki...

---Sevgili nuray hanım
bol keyifli geçecek bir tatil diliyor ve sevgilerimi gönderiyorum.



---Çok haklısınız sevgili yaşamın kıyısında
İstanbul adeta kanımıza işlemiş. Her köşesi ayrı güzel.
Sizede iyi haftalar diliyorum
sevgilerimle

Lady Koşan İstiridye dedi ki...

Nazlı abla çok teşekkürler güzel sözlerin ve geldiğiniz için:) Öpüyorum seni kendine iyi bak

NzlGl dedi ki...

Canım benim sende kendine iyi bak
çok öptüm