14 Temmuz 2009

AŞK

Doğrusu şu ki Elif Şafak'ın romanlarını okumam. Mevlana ile ilgim lisedeki Edebiyat dersleriyle sınırlıdır. (Birde sayfamdaki sözü var)

Ama;
kendisini yeni tanımama rağmen sözlerine kulak verdiğim sevgili Figen hanım'ın tavsiyesi üzerine kitabı alıp okudum.
Sayfalarda gezinirken sözleşmiş gibi diğer arkadaşlarımızında bu romanı okuduklarını gördüm.
İyiki okumuşum. Bu zamana kadar beni böyle etkileyen kitap az olmuştur. Anlaşılır ve akıcı bir dille yazılmış olması, kahramanların olaylarının birbiri arkasına yazılması insanda bir film seyrediyormuş izlenimi bırakıyor.
En önemlisi verilen 40 kural.
İnsana durup hayatına bakmasını ve mutlaka bazı konularda bakış açısını değiştirmesini özenle hatırlatıyor.
Çocuklarıma okumalarını söylediğimde 'Anne konu Mevlana olunca kelimeler yabancı, konu ağır olur' dediler. Haklılar çünkü bende önce öyle düşünmüştüm.
Ama kitabı elime alınca bunların hiçbirinin olmadığı gördüm.

Kısacası;
Kitabı okumaya başladığınızda kendinizle yüzleşmeniz de başlıyor. Kitap bittiğinde ise mutlaka değişen düşünceleriniz oluyor. Bende böyle oldu.
Okunması gereken bir kitap olarak görüyor ve tavsiye ediyorum.

İyi haftalar dileğiyle, sevgiler



5 yorum:

birdutmasali dedi ki...

BENCEDE DOĞRU BİR TERCİH NAZLICIĞIM.
UMMADIĞIMIZ AKLIMIZDA OLMAYAN YAZARLAR, BİZLERİ ADETA BÜYÜLÜYOR...
BOL KEİFLER.. GÜZELLİKLER DİLİYORUM...
*
mutfağı terkettin ? :)

NzlGl dedi ki...

Harikasın nunucuğum 'mutfağı terkettin' lafına çok güldüm. Güldüm ama gerçekten doğru:)))
Yaz geldi böyle oldu:))))))
teşekkürler, sevgiler

hdidem95 dedi ki...

güzel dileklerin için çok tşkler sevgiler

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Sevgili Nzıgı,
Ben bitirdim ve çok haz aldım.
İlgini çekerse önerim,
Ahmet Ümit'in Babı-Esrar kitabı. Aynı konu başka bir kalem ve parçaların birleşmesi.
Sadece acizane tavsiyem.
Sevgiler...

NzlGl dedi ki...

---Herşey gönlünüzce olsun sevgili hdidem ......



---Sevgili yaşamın kıyısında
Size çok teşekkür ederim. Öneriniz benim için çok önemli. Hemen kitabı alıp okuyacağım. Fikirlerimi paylaşacağım
İyi günler, sevgiler