06 Mayıs 2009

Semizotu ve Ispanak kökü Salatası

Semizotunun yemeğinden çok salatasını seviyoruz. Haftanın iki üç günüde yiyiyoruz.
Bu salatayı herkes biliyor ve yapıyor. Ben geçenlerde üzerine yağda kızdırılmış kırmızı pul biber dökmüştüm:)
Diyet yapanlara duyrulur:)





Zeytinyağlı Ispanak kökü yemeğinin(diyet yemeğidir) tarifini daha önce vermiştim.
Bu da salatası. Kökleri iyice yıkayıp süzüyoruz. Ve çelik tencereye alıp kapağını kapatıyoruz. Çok ağır ateşte diriliği gidene kadar yaklaşık3-4 dakika haşlıyoruz. Diğer tarafta 1-2 diş sarmısağı rendeleyip içine damak zevkinize göre sirke ve zeytinyağ koyup karıştırıyoruz. Bu sosu ıspanak köklerinin üzerine döküyoruz.
Dilerseniz başka soslarda kullanabilirsiniz. Ama en çok bu sos yakışıyor.



Herkes afiyet olsun.....

Diyet yapan arkadaşları azimlerinde dolayı kutluyorum. Ve herkese önce sabır ! sonra kolaylık diliyorum.


NOT:

Feneryolu Pratik Kız Sanat Okulu'nun 7-8 Mayıs günlerinde Sergisi vardır. Yıl içinde yapılan işler sergilenecektir.
Böyle sergilerden hoşlanan ve yakın oturanlara duyrulur.

12 yorum:

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Otlarla (sebzeyle) yapılan herşeyi çok seviyorum. Her derde deva olduğuna inanıyorum. Kışın o ağır yemeklerden sonra, midemizi dinlendirmek için ne güzel olmuş.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

Ne kadar haklısınız sevgili bulbulunyeri
Teşekkürler, sevgiler

birdutmasali dedi ki...

bende ne çok severim her ikisinide.
sebze olsun bişeycik istemem başka ..
ellerine sağlık nazlıcığım..
afiyetler olsun hepinize.
sevgiler..

NzlGl dedi ki...

Sevgili nunucuğum
eskiden hiç sebze yemezdim ama şimdi sebzeler baştacım:))))
teşekkür ederim
sevgilerimle

lemanice dedi ki...

mmm...çok güzel cancağazım ellerine sağlık.

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler sevgili lemanice
beğendiğinize sevindim....

ahsapboyaci dedi ki...

canım güzel bir tat hamde sağlıklı hayırlı akşamlar

armina dedi ki...

Semizotu salatası bu aralar bizim evdede sık sık yapılıyor ve çok seviliyor. Yağda kızdırılmış pulbiber lezzetine lezzet katmıştır. Ellerine sağlık ablacığım, ikiside enfes görünüyor.

NzlGl dedi ki...

Sizede hayırlı günler sevgili ahşapboyacım

NzlGl dedi ki...

Arminacığım
çok teşekkür ederim umarım bu şekilde dener ve beğenirsiniz
sevgiler

akasyakokusu dedi ki...

Ellerine sağlık..
Tam benlik...))

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler
sevgiler