04 Nisan 2009

Sumaklı Lahana Dolması

Nimet Halam geçen geldiğinde bu dolmayı tarif etti. Yaptım gerçekten değişik bir lezzet.


Denemekte yarar var diye düşünüyorum.

Malzemeler:

1 orta boy dolmalık lahana
½ kilo biraz yağlı kıyma
göz kararı pirinç
1 avuç dolusu sumak
2 büyük su bardağı su
tuz, karabiber

Yapılışı:

Dolmayı yapmadan bir gece önce sumak iki su bardağı suya konur. Ağzı kapatılıp sabaha kadar bekletilir.



Ertesi gün lahanalar ayıklanarak haşlanır. Etin içine yıkanan pirinç,tuz ve karabiber ile suyu çıkan sumağın bir bardağı süzülerek konur ve iyice karıştırılır.



Bildiğimiz usulde iç malzemesi konarak dolmalar kapatılır. Kendi bölgesinde yapılırken dolmaların uçları açık bırakılırmış. Ama ben kapattım. Tencereye dizilir.



Üzerine kalan sumak suyu yine süzülerek konur. (Ben burada tarifin dışına çıkıp biraz terayağ kattım)



Ağır ateşte pişirilir. Hafif ekşimsi bir tadı oluyor.



Afiyet Olsun......









18 yorum:

SEVİL dedi ki...

BANADA KALDIMI ALAYIM BİR KAÇ TANE YANINDA YOGURT LÜTFEN :)))

birdutmasali dedi ki...

ellerine sağlık nazlıcığım..nasıl severiz bilemezsin.
bizim memleketin yemeği malum.

ama ben sumaksız ve tereyağlı alsam çokmu ayıp ederim dersin ?
sevgiler..
iyi tatiller ailenle..

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Çok değişik,
yıllardır yaparım ama sanırım sumak suyu çok özellik katıyordur.
Deneyeceğim, paylaşımın için teşekkürler
Sevgiler...

NzlGl dedi ki...

---Hepsini gönderiyorum sana :)sevilim
teşekkürler


---Sevgili nunucuğum
aslında herkesin yaptığı lahana dolmasını bende yapar ve severim.
Sumaklada fena değildi ama senelerin ağız tatları için farklı.
zevkimiz aynı çıktı:))
sevgiler


---Teşekkürler sevgili yaşamın kıyısında
güzel bir haftasonu geçirmenizi dilerim
sevgiler

n@zo dedi ki...

Offf ki ne of.. çoook severim ben.. etlisini de, zeytinyağlısını da.. Ellerine sağlık Nazlı Ablacım..

MoonSun dedi ki...

ellerine saglik NzlGlcum :)) Afiyet olsun :)

ahsapboyaci dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM GÜZEL BİR HAFTA SONU GEÇİRMEN DİLEĞİYLE

NzlGl dedi ki...

---Teşekkürler nazocum
sevgiler


---Moonsuncum teşekkür ederim.
iyi haftasonları diliyorum
sevgiler


---Sizinde hafta sonunuz güzel geçsin ahşap boyacım
sevgilerle

angel dedi ki...

merhabalar,bız karadenızlı oldugumuz için lahana sarması bızım evden eksık olmaz.bırde ben hasta olunca canım lahana sarması çeker:)))
paylaşım için teşekkurler

neseersoy dedi ki...

çok değişik ama eminim çok lezzetlidir.
Ellerine sağlık.
Sevgilerimle

GÖNÜLDEN ELE dedi ki...

Merhaba...
öncelikle destek verici o güzel yorumlar için teşekkürler.
sınavlarım umduğumdan daha güzel geçti.sanırım bunda sizlerden gelen o güzel ve samimi enerjinin rolü büyük.
Lahana sarması en sevdiklerim arasındadır.ancak sumakla hiç denemedim.sumakla adanada tanışmıştım.kuru patlıcan ve biber dolmalarında kullanır güneyde.lahanada da güzel bir lezzet vereceğini tahmin ediyorum.
ellerine sağlık olsun arkadaşım.sevgiler benden kucak dolusu:))

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Çok severim... Ekşili ekşili yemesi ne güzel olur... Ellerine sağlık sevgiler...

Lezzet Gemisi dedi ki...

lahana sarmasının etlisine de zeytinyağlısına da bayılırım. şahane olmuş. ellerine sağlık cnm. sevgiler...

NzlGl dedi ki...

---Sevgili angel
işin doğrusu kara lahanayı hiç birşeye değişmem.Bende evledikten sonra artık karadenizli sayılırım değilmi??????:)))))
teşekkürler sevgiler


---Teşekkürler neşe hanım
sevgiler


---Sevgili gönülden ele
sınavlarınızın iyi geçmesine sevindim.
Aslında sumak güzel bir baharat ama mutfaklarda pek alışık değiliz kullanmaya herhalde. Ama kuru patlıcan dolmasınada güzel bir lezzet katıyor.Kocaman sevgileriniz karşılıklıdır. Teşekkürler


---Teşekkür ederim sevgili ayselciğim ekşili sevenler için gerçekten ideal bir yemek


---Aynı fikirdeyim sevgili lezzetgemisi
ama dediğim gibi birinci sırada kara lahana geliyor:)
sevgilerimle

armina dedi ki...

Sarmanın her türlüsünü çok severim. Farklı bir tarif olmuş, ellerine sağlık ablacığım.

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler Arminacığım

Bir Mimarın Hobisi dedi ki...

Selam arkadasım,süperler.ellerine saglık.Ben de yeni web bloguma beklıyorum.sevgiler,ozge.
www.takiyapiyorum.blogspot.com

NzlGl dedi ki...

Sevgili özge
Geldiğiniz için teşekkürler
En kısa zamanda ziyaretinize geleceğim
sevgiler