20 Nisan 2009

Piknik Mevsimi Geldiiii:)))

Ya 1996 yada 1997 senesiydi. Annemle sözleşip pikniğe gitmeye karar verdik. Sahilden Beykoz üzerinden Dereseki köyüne sapıp oradan Riva yönünden ilerliyorduk. Derken Sacit'in Yeri diye bir yere geldik. O zaman arazinin ortasından bir su akıyordu. İçinde ördekler vardık. Üzerindeki köprüden geçip büyük araziye çıkıyorduk. Sahibi Sacit bey her konuğunu karşıladığı gibi bizide kapıda karşıladı. Eşim arabadan inip kendisiyle konuştu. Ve orada yemeğimizi yemeye karar verdik.
Çok rahat etmiştik. İşte o günden bu güne kadar piknik alanımız Sacit'in Yeri oldu. Hatta bir yaz her hafta sonu oradaydık. Annemde çok seviyordu. Ama çocuklar büyüdükçe mızmızlanmaya başladılar. Biraz da haklılar. Çünkü biz sabah 9.30 gibi oraya gidiyoruz. Akşam 16.00 gibi çıkıyoruz.
Annem bize taşındığından beri gidemiyorduk. Çünkü kendisi artık o kadar çok oturamıyor. Ama bu sene az bir sürede otursak götüreceğiz onu. O kadar temiz bir havası varki. Eminim ona iyi gelecek.
Cumartesi akşamı nereden aklına geldiyse bizim kız 'Anne Sacit'in yerine gidelim mi' dedi. Pek aldırmadım. Öyle deyip vazgeçer diye düşünmüştüm. Ama cadı ! sabah erkenden kalkıp babasına söyledi. Baba çoktan razı. Orasını çok seviyor. 'Ben bütün bir hafta boyunca kapalı yerdeyim biraz nefes alıyorum' diyor.
Hemen kasabımızdan etlerimizi alıp, Saray'ın yolunu tuttuk. Peynirli kol böreğimiz, Beyaz fırından alınan kepekli poğaçalarımızla yola koyulduk. Eskiden sahilden gittiğimiz için bir saate yakın bir yol alıyordu. Ama artık kısaldı. İkinci köprü yolundan Kavacık istikametine sapıyorsunuz. Acarkent'in önünden Riva yönünde devam edip Acaristanbul'u geçtikten biraz sonra sağda tabelayı görüyorsunuz. Oğlum bizi ektiği için üçümüz gittik. Konuşa konuşa nasıl geldiğimizi anlamadık bile.
Tepedeki masalardan birine oturduk. Nefis bir çay eşliğinde kahvaltımızı yaptık. Sacit Beyin yetiştirdiği tavukların yumurtalarından afiyetle yedik.
Başladık kızımla tavla oynamaya. Yeni öğrendi . Her gördüğü boş vaktimde tavlayı alıp geliyor. Bu arada eşim arazi boyunca birkaç kez yürüyerek gidip geldi. Böylece yürüyüşünüde yapmış oldu. Ben dururmuyum. Hemen ona eşlik ettim. Biraz rüzgar vardı ama insanı rahatsız etmiyordu. Biz konuşmaya bir kaptırmışız ki saate baktık yarım saattir yürüyoruz. Bu arada bizim cadı Uykusuz ve Gırgır okuyor.
Sonra babasıyla tavla partisi başladı. Ben güneşe doğru oturup ayaklarımı uzattım ve dergileri okumaya başladım.
Derken karnımız acıktı. Mangalımızı söyledik. Harika bir salata eşliğinde yemeğimizi yedik. Baktık saat 2.5 . Hadi kalkalım deyip kalktık. Riva yönüne doğru gidip Şile yoluna saptık. Alemdağı'ndan geçerken baktık boş bir arazi. Hemen eşim oraya saptı.
Neden mi?
Çünkü bizim cadı artık araba kullanıyor. Ben ona biraz öğretmiştim. Babası ne kadar öğrendi diye merak etti. Baktıki kız almış başını gidiyor:))))
O da çok memnun oldu.
Küçücük kızdı ne zaman büyüdü de araba kullanıyor diye düşündük. Tabii mest olduk:))))
Yarım saat kadar onu çalıştırdık. Çok azimli inşallah en kısa zamanda tamamen öğrenecek. Birde oğlum istekli olsa. Onda hiç istek yok gibi:(
Sonra evimize geldik.
Geçen hafta apartmanımızın bahçesini yaptırmıştık. Yerlere seramik döşendi. Toprak kısmına sardunya ve katırtırnağı ekildi. İnşallah onlar büyüğünce çok güzel bir görüntü olacak. Eşimle biraz onlara baktık.
Komşularımız bizi görünce 'Neredeydiniz yanmışsınız' dediler. Gerçekten aynaya bakınca yandığımızı fark ettik. Eşim zaten çok çabuk yanar da bende yanmışım . İyi oldu yüzüme biraz renk geldi:)))
Zaten biz ne zaman Sacit'in Yerine gitsek böyle yanıyoruz. Orasının güneşi bir başka sanki:)
Ama tadı damağımızda kaldı. Gelecek haftasonu daha hazırlıklı gitmeyi istiyoruz. Gelen gelir kimse gelmezse eşimle gideceğiz. Gerçekten hem dinleniyor hemde temiz hava alıyoruz.
Yolunuz düşerse Sacit'in Yerine hiç düşünmeden girebilirsiniz:))))Herşey bir tarafa soluduğunuz o temiz hava yetiyor insana. Vallahi dün akşam mışıl mışıl uyudum.

Şimdi kızım aradı. 'Anne biraz daha çalışalım arabayla' diye . Yandık vallahi başımıza dert aldık:))
O gelmeden yemeğimi yapayımda biraz daha çalışalım. Yoksa beni rahat bırakmayacak.
sevgiler

12 yorum:

MoonSun dedi ki...

NzlGlcum, nasil bir huzurdur tahmin edebiliyorum, keyifli bir hafta sonu olmus sizin icin :)) ama sanirim en guzeli ailece bir arada keyifle vakit gecirmeniz ;)) Tekrarini mutlaka yapin ve bol bol fotografta cekin :))

birdutmasali dedi ki...

ohh sefanız olsun.
açık hava bol güneş.
birde sevdiklerin ..
daha ne olsun :)))))))

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

sacitin yerinde buluşmak üzere hayatım:)))) artık yaz geliyor insanın evde durmak içinden gelmiyor...iyi yapmışsınız hemde çok iyi....öpüyorum hayatım..sevgilerimle

Flame dedi ki...

Bahar'ın habercisidir Piknik..
Çokk severim..
Alper'de bayılıyor neyseki..
Mangal yapalım dedi geçen gün..
Bizde iyice ısınmasını bekliyoruz havanın..
Birdahaki sefere fotoğrafta isteriz ama ona göre :)

sevil dedi ki...

ablacım ay ne guzel b,ir yermiş ya bayıldım valla cok iyi etmişsiniz
evet açık mekanlara ihtiyacımız var ah işte araba yok keşke bizimde arabamız olsaydı bizde kesin her hafta giderdik kısmet inş. rabbim bir gun bizede kısmet eder
ablacım seni kocaman öpüyorum..

armina dedi ki...

Merhaba ablacığım. Pikniği severim, çok güzel bir gün geçirmişsiniz. Ne kadar güzel anlatmışsın. Linke tıklayıp baktım, tam pikniklik bir yer çok beğendim.

NzlGl dedi ki...

---Evet ailece olmak en güzeli sanırım moonsuncum
çok öptüm canım


---Sevgili nunucuğum
noktayı koymuşsunuz:))) birşey söylemek olmaz:)
teşekkürler, sevgiler


---Kimbilir belki bir gün karşılaşırız Sevgili gönül:))))
teşekkürler bende sizi öpüyorum


---Evet sevilim yer güzel
Allah size en iyilerini nasib etsin inşallah canım çok öptüm
sevgilerimle


---Alper'in zevkli olduğu kesin:))))
Evet havalar ısınınca kendimizi mangala vuracağız herhalde flamecim:)))
Tabii unutkan ablan fotoğraf makinasını götürse resim olacak ama :))))
yalnızca kendimi götürebiliyorum:))))


---Beğendiğine sevindim arminacağım
teşekkür ederim
sevgiler

neseersoy dedi ki...

Ne güzel bize bir yer kazandırmış oldun.Çok teşekkürler.
Sevgilerimle

hdidem95 dedi ki...

evet piknik mevsimi geldi ama kene korkusu yüzünden gidemiyoruz öyle severimki bende açıkhavada güzel bir kahvaltı mangal partisii yeşillikler off off süper bir gün geçirmenize sevindim sevgiler

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim sevgili neşeersoy umarım gider daha çok beğenirsiniz.
sevgiler


---Vallahi sevgili hdidem kene korkusunun en çok olduğu dönemler bile biz yine oradaydık.:)
Umarım en kısa zamanda sizde dilediğinizce piknik yaparsınız:)))
sevgilerimle

Esin (Huysuzbalık) dedi ki...

Merhaba. Ben de değişik ğiknik yerlerini keşfetmeyi ve piknik yapmayı çok seviyorum. Buranın fiyatları hakkında biraz bilgi verirsen sevinirim. Sevgiler...

NzlGl dedi ki...

Sevgili Esin Hanım
Öncelikle ziyaretinize çok sevindim teşekkür ederim.
Biz üç kişi şunları yedik.

1 çaydanlık dolusu çay
3 yumurta
2 şişe su
3 kola
1 büyük karışık salata
1 porsiyon patates kızartması
masa ve mangal ücreti olarak 60 küsür gibi bir para ödedik.
bilginize
tekrar görüşmek üzere
sevgiler