13 Nisan 2009

Cheesecake (Böğürtlen Soslu)

İngilizce grubu arkadaşlarımı ağırladığım gün yapmıştım ilk defa. Beğenildi. Bloglarda gezinerek bir iki tarif aldım. Onları kendime uyarlayıp yaptım:)))))
Üzerinede evde bulundurduğum böğürtlenlerden sos hazırladım.
Malzemeler:
2 paket Eti burçak bisküvi
100 gr kadar eritilmiş tereyağ
2 paket Labne peynir (Ben mavi light olanını tercih ediyorum)
½ su bardağı toz şeker
3 yumurta
1 limon kabuğu rendesi
1 limonun suyu
1 çay kaşığı tarçın

SOS için:
1 yemek kaşığı tereyağ
1.5-2 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı nişasta
1 limon suyu
2 çay bardağı böğürtlen
Yapılışı:
Bisküviler rondada iyice un haline getirilir. Karıştırma kabına alınarak, tarçın ve erimiş tereyağ ilave edilir. İyice yoğrulur. Kelepçeli kalıba folya serilir. Yoğrulan bisküviler kalıba yayılarak iyice bastırılır. Bir bardak yardımıyla üzerinden geçilerek sıkılaştırılır. Bir saat dondurucuda bekletilir. Diğer yanda labne peynirleri mikserle çırpılır. Toz şeker eklenerek çırpmaya devam edilir. Çok yavaş bir şekilde ve teker teker yumurtalar konur. En son limon kabuğu rendesi ve suyu ilave edilir.
Dondurucudan çıkarılan bisküvilerin üzerine bu karışım konarak 160 derecede ısıtılmış fırında pişirilir.
Pişirme esnasında ortasının hafif sulu kalmasına dikkat edilmelidir. Eğer onunda pişmesini beklerseniz üzerine koyduğunuz karışım çatlayabilir. Kenarları sabit ortası oynar olacak.
Sos için tüm malzeme bir kaba konarak ocağa oturtulur. Ağır ateşte karıştırılarak pişirilir. Biraz ılınınca kekin üzerine dökülür.
Bir gece dolapta bekletilirse daha iyi sonuç veriyor.
Yapımı biraz zahmetli olsada yemesi güzel oluyor.
Herkese kolay gelsin ve afiyet olsun diyorum.......

10 yorum:

Lezzet Gemisi dedi ki...

böğürtlene bayılırım. cheesecake ile de şahane uyum sağlamıştır kesin. ellerine sağlık canım. iyi haftalar, sevgiler....

NzlGl dedi ki...

Çok teşekkür ederim sevgili lezzet gemisi.
Sizede iyi haftalar diliyorum
sevgilerimle

hdidem95 dedi ki...

böğürtlenli bayılırım ellerine sağlık sevgiler

NzlGl dedi ki...

Teşekkür ederim sevgili hdidem:)
iyi haftalar

ahsapboyaci dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım gerçekten çok güzel görünüyor
hayırlı akşamlar
sevgiler...

NzlGl dedi ki...

Beğendiğine sevindim sevgili ahşapboyacım
sizede iyi akşamlar diliyorum

birdutmasali dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK
GEÇ KALMIŞIM :)
YENMİŞ BİTMİŞŞ :)))
AFİYETLER OLSUN... SEVGİLER. İYİ HAFTALAR.

NzlGl dedi ki...

:))))
Teşekkür ederim nunucuğum

Şule dedi ki...

merhabalar,tesadüfen buldum sitenizi çok ama çok beyendim..
Cheesecake'i yaparken kaç cm lik kalıp kullandınız acaba..
şimdi bu tarifi yapmak için hazırlık yapıyorum:))

NzlGl dedi ki...

Sevgili Şule

sayfam hakkındaki düşüncelerinize teşekkür ederim.
Cheesecake yaparken 26 cm çapında kelepçeli kalıbı kullanıyorum.
Tekrar beklerim