25 Mart 2009

İçli Köfte


Apartmanımızda Siirt'li komşularımız var. Toplantılarımızda bize içli köfte yaparlar. Gerçekten çok güzel oluyor. Ben kızartma yerine haşlama içli köfteyi
daha çok seviyorum.
Onlar dışını yaparken yarma denilen buğdayın ince bulgura benzer olanını kullanıyorlar. İki ölçü yarmaya bir ölçük ince bulgur . Üzerine biraz çıkacak kadar sıcak su. Bir saat kadar bekletip yoğuruyorlar. Başka bir malzeme eklemiyorlar.
Sevgili arkadaşlarım Mine ve Ayşe'ye içli köfte yapmaya karar verdim. Ama yarma ısmarladığım başka bir komşum yanlışlık yapıp daha kalın olan yarmadan almış.
Beynimden vurulmuşa döndüm . Yapacak birşey yoktu. Bende irmikle yaptım.
Sonuç güzeldi. Çünkü içini komşularımın tarifine göre yapmıştım. Arkadaşlarım çok beğendiler. Buda üzüntümün hafiflemesine neden oldu.
Kurta sormuşlar: 'Ensen niye kalın ' diye 'Kendi işimi kendim yaparımda ondan' demiş.
Kıssadan hisse:))))))
Malzemeler:
Dışı İçin:
2 su bardağı ince bulgur
1 su bardağı irmik
biraz tuz
İç malzemesi:
½ kilo orta yağlı kıyma
3 tane orta boy soğan
3 yemek kaşığı haşlanmış pirinç
1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
1 demet ince kıyılmış maydanoz
2-3 yemek kaşığı tereyağ
tuz, karabiber, bol fesleğen
Yapılışı:
İrmik ve ince bulgurun üzerine biraz çıkacak kadar sıcak su koyup yaklaşık yarım saat bekletin. Tuz ekleyip iyice yoğurun. (Elinize yapışmayacak kıvama gelene kadar )
Diğer tarafta tereyağını eritip soğanı rendeleyin, biraz kavurun. Kıymayı ekleyip kavurmaya devam edin. Yalnız kıyma yanmayacak , tencerenin dibi tutmayacak. Bunun için sürekli karıştıracaksınız. Daha sonra pirinçler, kıyılmış maydanoz ve ceviz, tuz, karabiber ve fesleğen eklenir. Tüm malzeme iyice karıştırılır, ocaktan alınır soğuması beklenir.
Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparılıp içi oyulur. Oyma işlemi sırasında bir kase suya elinizi batırabilirsiniz. Oyulan kısma bir kaşık kıyma konur ve dikkatlice kapatılır.
Dışarıdan kıyma gözükmeyecek şekilde olmalıdır köfteler.
Bir tencere su kaynatılıp içine biraz limon suyu ve biraz tuz ilave edilir. Köfteler yavaşça içine bırakılır. 3-4 dakika haşlanıp süzgeçe alınır. Daha sonra servis tabağına alınarak misafirlere sunulur.
Afiyet Olsun.
HAMİŞ:
Yapımı zor gibi gözüksede zamanla alışılıyor.

15 yorum:

ahsapboyaci dedi ki...

canım benim ellerine sağlık sevgiler

birdutmasali dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK..
HEPİNİZE AFİYETLER OLSUN.
ÇOK SEVGİLER..

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Kıssana bayıldım.Haklısın ,insan her zaman kendi işini kendi yapmalı. Ama sonuç çok güzel olmuş.
Sevgiyle kal.

armina dedi ki...

Bayılırım içli köfteye. Çok güzel görünüyor, eline sağlık ablacığım.

akasyakokusu dedi ki...

Günaydın canım...Haberim olaydı bende gelirdim yaa..Tühh kaçırdım içli köfteyi..
Eline sağlık pek güzel görünüyor bende kapatırken biraz zorlanırım:))))
Birde içine pirinç hiç duymamıştım..
Afiyetler olsun sevgiler.

HÜLYA dedi ki...

elelrine sağlık canım...afiyetler olsun

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim sevgili ahşap boyacım


---Sağolun, varolun sevgili nunucum


---Evet bir tecrübe daha yaşadık:)
kıssamı beğendiğinize sevindim
teşekkürler, sevgiler bulbulunyeri


---Arminacığım, beğendiğine sevindim.
çok öptüm


---Keşke gelebilseniz ben tepsilerle yaparım sevgili nuray hanım:)))


---Teşekkürler sevgili hülya

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

ay ben hayatta yapamam içli köfteyi yaaa ama çok güzel yerimmm yemeyen insan bile benim yerkenki keyfime dayanamaz ve gelir yumulur:))) hayatım ellerinize sağlık öpüyorum sevgilerimle

NzlGl dedi ki...

Gönülcüm bence kendine haksızlık yapıyorsun.
İstersen içli köfte yapacağına inanıyorum.
Ama yemekte çok önemli. Böyle keyifle yemek yemekte her insana mahsus değildir.
teşekkürler, sevgiler

sevil dedi ki...

alalh allah kimse tutmasın beni hımmmm çok severim çok abla bir dahakine benim içinde 3 tane fazla ye :))

Lezzet Gemisi dedi ki...

bu sayede içli köftenin bir başka versiyonunu keşfetmiş olmuşsun. fena mı.. ;) ellerine sağlık canım. sevgiler..

MoonSun dedi ki...

Ellerine saglik NzlGlcum :)) Hmmm bayilirim icli kofteye :))

NzlGl dedi ki...

---Sevilim
tamam söz veriyorum:))))))yiyeceğim
çok öptüm


---evet sevgili lezzet gemisi
zorunlu olarak öyle oldu:))))
teşekkürler


---Moonsuncum
böyle çok yapıp sevdiklerime yollasam ne iyi olurdu?

Keyifli Hobiler dedi ki...

Yaaa bende cok severim ama yapmayı hic beceremem bikere denedim elime yüzüme bulaştırdım görsen korkardın benim köftelerimden ablacım...
Anladım ki ben sadece yiyici olabilirim :D
Eline saglık ablam benimmm

NzlGl dedi ki...

Nurcuğum
ben ilk yaptıklarımı daha doğrusu yapamadıklarımı anlatsam sana
ama zamanla insan alışıyor.
Ama hazır olsun ablacım ben yiyeyim dersen bir itirazım yok:)))))
teşekkürler, sevgiler