20 Mart 2009

Gran Torino / Güneşi Gördüm


Walt Kowalski, Kore Savaşı gazisidir, Detroit'in dışında kalan, Hmong (Çinli etnik grup) göçmenlerin kaldığı bölgede yaşıyordur. Hayata küsmüş olan Walt, köpeği Daisy’den başka kimseye içini dökecek kadar güvenmemektedir. Önceleri çevresindekileri sadece yabancı olarak algılarken karısının ölümünden sonra Kowalski, isteksizce de olsa komşularının ırksal sterotipten daha fazlası olduğunun farkına varır. Sonunda onlarla, onu sadece ihtiyacı olduğunda arayan ve yaşlı bir ırkçı olarak gören ailesinden daha çok ortak yönü olduğunu anlar.Bu zaman içinde bölgenin huzuru, çetelerin yüzünden kaçmıştır ve saldırılarını giderek arttırıyorlardır. Kowalski bu şiddete karşı koymak için yeni bulduğu arkadaşlarını ve komşularını çete saldırılarından korumaya çalışır.


Bence ağır gibi görünen temposuna karşılık harika bir son. Zevkle izledik.



Bu filme giderken önyargılı gittim. Hatta gitmemek için direndim ama eşim isteyince peki dedim.
Yine içime sinmeyen sahneler vardı. Ama, doğudan gelen bir ailenin dramı olarak bakarsanız güzel bir film. Oldukça önemli meselelere değinmişler.
Ailenin zeka özürlü kızını oynayan Tuğse Gökan çok başarılıydı.
Seyretmekten çok büyük zevk aldığım, canlandırdığı her rolde harikalar yaratan Şerif Sezer, yine muhteşemdi.

3 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

Merhaba canım..
iyi-kötü-çirkin yılların öncesinin hafızama kazınmış Clint Eastwood filmidir..Onun bütün flmlerini görmek isterim..
Ne şanslısın sinemaya gitmekle..Ne kadar tvden dvddende izlesek sinemayı gerçekten kocaman ekranda aslı olan yerde izlemek daha heyecan verici.
Buraya daha bir ay olmadı sinema açılmış nasıldır nasıl bir mekandır bilemem...Hani batının sinemasına benzermi bilemedim.
Ayy çok uzattım canım iyi seyirler..

armina dedi ki...

Merhaba ablacığım
Elimde birikmiş tariflerim oldğu için üçer üçer yayınlıyordum. Epeyce azaldılar, pazartesiden itibaren yine birer birer yayınlayacağım:) Film güzele benziyor, izlemek lazım.

NzlGl dedi ki...

Sevgili nuray hanım

Bu konuda çok haklısınız. Bende sinemayı çok seviyorum. Evde izlemek aynı zevki vermiyor. Umarım en kısa zamanda orada açılan sinemaya gider ve güzel filmler seyredersiniz.
Sağlık ve huzur dolu bir hafta sonu dilerim
sevgiler




Sevgili arminacığım
ellerine sağlık herzaman güzel tarifler veriyorsun.
Ben çok memnunum:)
sevgiler