18 Mart 2009

Çerkez Tavuğu Hımmmmm nefissss!

Allah rahmet eylesin anneannem Çerkez'miş. Miş diyorum çünkü ben göremedim:(

Çok güzel yemekler yaparmış. Pergelle çizilmişçesine yufkalar açarmış. Bunlar normal gelebilir size ama anneannem hizmetçilerle büyüdüğü için bunları hep sonradan öğrenmiş. Çok azimli bir kadınmış.

Tabiiki çerkez tavuğunuda harika yapıyormuş. Hatta onun için bir kıyma makinası bile almış ki ben hatırlıyorum o makinayı elle çevrilirdi.

Cevizin yağını çıkarmak için o kadar uğraşırken bizim bu kadar kolay ve pratiğe kaçmamıza ne derdi bilemiyorum:))







İngilizce grubu arkadaşlarıma bende çerkez tavuğu yaptım. Gerçi Betüşüm ve Semuşum yemediler ama (biri vejeteryan öteki tavuk yemiyor:) diğer arkadaşlarım beğendiler. Eşim de pek sevmezdi ama bu sefer oda yedi.Oley:))

Malzemeler:


1 tavuk göğsü


2 tavuk budu


1.5 su bardağı çekilmiş ceviz


3 dilim bayat ekmek içi


ekmekleri ıslatmak için 1 çay bardağı kadar süt


2-3 diş rendelenmiş sarmısak


kırmızı pul biber, karabiber, tuz


Üzeri için:


½ çay bardağı zeytinyağ


1 yemek kaşığı pul biber



Yapılışı:


Tavukları düdüklü tencerede biraz fazla haşlayın. Derilerini ve kemiklerini ayırıp , etleri bıçakla kuşbaşı formunda kesin. Ben tavuğu didiklemesini pek sevmiyorum. Lif lif olması hoşuma gitmiyor. Onun için kesiyorum.


Diğer tarafta bayat ekmek içlerini sütte ıslatıp sıkın ve rondoya alın. Sarmısakları ve cevizleri ilave edip karıştırın. Kırmızı biber , tuz ve karabiber ilave edip tekrar karıştırın. Elde edeceğiniz sos koyu kıvamdaysa biraz tavuk suyu koyarak yumuşatın.


Sosu servis tabağına aldığınız tavukların üzerine dökerek karıştırın.


Üzerine zeytinyağında yaktığınız kırmızı biberi döküp servis yapın.


Hamiş:


Yok kardeşim ben cevizin yağını çıkaracağım derseniz:


1- kıyma makinasında cevizleri çekip temiz bir tülbente koyarak sıkacaksınız,


2- cevizleri tencereye alıp üzerine kırmızı pul biber ekeceksiniz çok ağır ateşte sürekli karıştırarak yağını bırakmasını sağlayacaksınız. Yine tülbentten geçirip kullanacaksınız.


Seçim sizin


Afiyet olsun......

7 yorum:

lemanice dedi ki...

mmmmmmmmmmm.bence de nefis ellerine sağlık kucak dolusu sevgiler canım.

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler lemanice
bendende sevgiler

akasyakokusu dedi ki...

hımm..neffiss neffiss..
çerkexz tavuğu olmuş nazlıgül tavuğu..
canım ellerine sağlık..ben boşvereyim cevizin yağını çıkarmayım öylede yerim ben:))))

hdidem95 dedi ki...

çok severim çokda güzel görünüyor ah yemeyenler neler kaçırdığını bi bilseler:))) ellerine sağlık sevgiler

NzlGl dedi ki...

---Sevgili nuray hanım
beğendiğinize sevindim. Vallahi ceviz yağı hakkında aynı düşünüyoruz:))))
sevgiler


---Evet sevgili hdidem
Bu tat sevilmez mi ?
teşekkürler, sevgiler

Keyifli Hobiler dedi ki...

Ya olsun cevizler yaglı olsun
şimdi tülbenti nereden bulayım ben ama :)
Ellerine saglık ablacımmmmmmmmmm
eline saglık, ayrıca maşallahı varmış rahmetli anneanneciginizin nasıl bir ev hanımıymış imrendim...
Öptüm ablacımmmmmm

NzlGl dedi ki...

Nurcum
seni tekrar buralarda görmek ne güzel:)
Bir daha gitme emi:)
Anneannem hakikaten ev hanımıymış. Hikayesini başka bir gün anlatacağım
sevgiler