21 Mart 2009

Sofraların vazgeçilmezleri - Salatalar

Bir kadın hiç neden yokken, bir salata, bir şapka ve bir tartışma çıkarabilirmiş.

Ama bu salatalar konuklarıma yapılmıştır:))
Evde ne malzeme varsa karıştırma, doğrama, rendeleme ve birazda süslemeyle ortaya çıkmışlardır.
Denemelerim sonucunda salataların lezzetli olmaları için; sos malzemelerini (z.yağ-limon suyu-sirke yada başka malzemeleri) mutlaka başka bir kasede iyice karıştırıp servis yapılmadan az önce üzerlerine dökmektir.


Pancar-beyaz turp salatası
Bu salatada havuç,göbek salata,roka,kırmızı biber,salatalık,kiraz domates,kokteyl zeytin,küp kesilmiş beyaz peynir kullanılmıştır.

Pancarı rendeledim. Suyunu biraz sıkıp servis tabağına aldım. Üzerine biraz z.yağ ve limon suyu, 1 yemek kaşığı mayonez, 2.5 yemek kaşığı (susuz tarafından) yoğurt ekleyerek karıştırdım.Üzerindekiler küp şeklinde kesilmiş dil peyniridir.



İkinci resimdeki salatanın farklı sosla yapılmış olanı. Birde üzerindeki rendelenmiş mor havuç.
Soslara gelince:
Aklıma gelen ve evde olan malzemeleri karıştırıp ev halkının çok yadırgamayacağı tatları yakalamaya çalışıyorum.
z.yağ+limon suyu+feseğen
z.yağ+hardal+mayonez
balzamik sirke+z.yağ
nar ekşisi+z.yağ
z.yağ+rendelenmiş sarmısak+limon suyu+kekik
Şu an aklıma ilk gelen bunlar. Damak zevkinize göre sizde farklı lezzetler ortaya çıkarabilirsiniz.
Afiyet Olsun.....



13 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

Nunu'cumun kulakları çınlasın...
Showları o başlatmıştı sende salata show yapmışsın...
Gözlerim bayram etti hepside enfes yemeği beklemeden satalayla doyarım her zaman..
Soslarda damak tadımız aynı sadece balzemik sirke hiç kullanmadım..
Eline emeğine sağlık kesenize bereket canım..

Flame dedi ki...

Kadınlar hemen hemen her konuda kavga çıkarabilirler! Şaşırmam yani :)

Bu salataların hepsi 1 misafire değil dimi! Sırf salata şöleni olmuş valla. mis missss

NzlGl dedi ki...

--Benimde yazarken nunu showlar aklımdan geçmişti.
Aslında salata yemeye son yıllarda başladığımı itiraf etmeliyim tabiiki eşim sayesinde şimdi ise vazgeçilmezim oldular.
Balzamik sirkeyi denemenizi öneririm. Değişik bir lezzet ama ev ahalisi için birşey diyemem. Çünkü bizdede pek tutulmuyor eşimle ben tabaklarımıza alıyoruz.
Sevgiler, iyi haftasonları nuray hanım



--Aslında ben misafirliğe gittiğimde böyle birkaç salata olsa çok sevinirim flamecim ama bunların hepsi ayrı ayrı misafirler içindi.
Beğendiğine sevindim çok öptüm
sevgilerimle

dantelistan dedi ki...

soframızın vazgeçilmezi salatalar hepsi birbirinden iyidir yeşilliği seven biri olarak off... ellerine sağlık

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Salatasız sofra olmaz, olmamalı. Haklısın, kadınlar ne eder eder bir salata çıkarır ortaya. Hiç bir şey bulamazsa turşu çıkarır.
Ben salatayla doymayı çok severim.
Hepsi harika görülüyor ellerine sağlık.
"Güneşi gördüm" bir çok blogda olumlu yazılar gördüm. Sanırım önyargısız görmeye gidecem. Gerçi ilk filmi "beyaz melek" e çok önyargılı gitmiş ve çok memnun ayrılmıştım.
Paylaşımına çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

MoonSun dedi ki...

Canim NzlGlcum gelemedim kac gundur :)) Salata bizimde vazgecilmezimizdir ama :)) ama seninkilerin goruntusu muhtesem aman tartisma cikmasinda :)) Ellerine saglik :))

birdutmasali dedi ki...

çok şaşırdım nazlıgül, gerçektenmi salata yemeye yeni başladın :(
çok yıllar geçmiş demek bu güzelliklerden mahrum :((
ama bak harikalar yaratıyorsun..
devamını bekliyorum SHOWların :)))
bendede 1-2 tane var bekliyor, ah ne zaman bitecek bu arşiv dosyalarım bilemem...
eline sağlık canım.
sevgiler... iyi haftalar.

Lezzet Gemisi dedi ki...

mmmmmm... hepsi birbirinden şahane olmuş. ben de salatasız bir sofra düşünemiyorum. ellerine sağlık canım. iyi haftalar, sevgiler....

NzlGl dedi ki...

---Sevgili dantelistan
sayfama uğradığınız ve salatalarımı beğendiğiniz için teşekkürler
tekrar görüşmek üzere


---Sevgili yaşamın kıyısında
Artık benim içinde salatalar özel,
Teşekkür ederim , sevgilerimle


---Moonsuncum çok tatlısın
tartışma çıkaracaksam nefes alınması ! bile yeter:))))
beğendiğine çok sevindim. Umarım denersin
sevgilerimle


---Haklısınız sevgili nunucum

Ama ben evlenmeden bizim evde et-pilav baş köşedeydi. Herzaman dediğim gibi eşim miladım olmuştur. Onun sayesinde salata ve sebze yemeği öğrendim. Onada azıcık et yemeyi aşıladım:)))))
sizin gibi bir ustadan böyle övgüleri aldığım için teşekkür ederim
Sizin arşivleriniz çok kıymetli çünkü oralardan harikalar çıkıyor lütfen bitmesin:)))))
sevgiler iyi haftalar


---Teşekkür ederim sevgili lezzet gemisi
sizede iyi haftalar güzel günler diliyorum.
sevgiler

hdidem95 dedi ki...

hepsi birbirinden lezzetli görünüyor ellerine sağlık sevgiler

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler sevgili hdidem
beğendiğinize sevindim

ahsapboyaci dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım çok hoş görünüyorlar

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler sevgili arkadaşım ahşapboyacı