27 Mart 2009

Annemin Kurabiyesi

Kurabiyenin orjinal adı böyle. Gerçekten !

Bir süre önce gelen apartman komşularıma yapmıştım. Beğendiler. Bende sizlerle paylaşmak istedim.

Malzemeler:

1 yumurta

1 çay bardağı yoğurt

1 çay bardağı sıvıyağ

1 çay bardağı pudra şekeri

1 paket kabartma tozu

1 limon (yoksa portakal) kabuğu rendesi

2 su bardağı un

Yapılışı:

Limon kabuğu rendesi hariç tüm malzeme karıştırma kabına alınır ve iyice yoğrulur. Limon kabuğu rendesi ilave edilip tekrar yoğrulur.

Hamur yumuşak olmalıdır. (Unu ona göre ayarlayınız) Hamurdan parçalar koparılıp yuvarlanır, üzeri hafifçe bastırılarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. 175 derecede ısıtılmış fırında beyaz olmasına dikkat edilerek pişirilir.

Soğuyuncaya kadar tepside bekletilip daha sonra servis tabağına alınır. Arzuya göre üzerine tarçın , hindistan cevizi ekilebilir.

Afiyet olsun....

10 yorum:

sevil dedi ki...

ee annenin kurabiyesi yenmezmi hiç
ellerine saglık canım benim seni ve annenin ellerinden öpüyorum
sevgiyle kal
guzel bir hafta sonu dilerim ..

NzlGl dedi ki...

Sevilim sağol güzelim. Annemde bende seni çok öpüyoruz
sevgiler

birdutmasali dedi ki...

hava kapalı ve soğuksa,sıcak bir çayda varsa ofiste (veya evde)bazen en iyi arkadaşlar diyorum bu güzellikler için :)))
afiyetler olsun- eline sağlık canım.

NzlGl dedi ki...

Ne kadar güzel ifade etmişsiniz sevgili nunu
teşekkürler

MoonSun dedi ki...

ellerine saglik NzlGlcum :)) Afiyet olsun :))

Ozge Sipahioğlu dedi ki...

ellerine saglıkk

Lezzet Gemisi dedi ki...

hemen hemen hepimizin tarif defterinde bir anne kurabiyesi mutlaka vardır. :) çok leziz görünüyor canım. ellerine sağlık. iyi haftalar diliyorum. sevgiler....

ayliz dedi ki...

ben daha 12-13 yaşlarındayken çok yapardım bu kurabiyelerden tek farkı ben hiç tarçın kullanmamıştım.bendeki adı ise eyvah misafir gldi kurabiyesiydi. tarifin için çok teşekkürler beni çocukluğuma götürdün ve iyiki hatırlattın hemen bu tarifimiyapmak istiyorum

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Kurabiye, kek oldu mu akan sular duru ben de :) Pek de severim hele bildiğimiz klasik tatlara hiç hayır demem... Ellerinize sağlık sevgiyle...

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim moonsuncum
sevgiler


---Sevgili Özge hanım sayfama hoşgeldiniz


---Sevgili lezzet gemisi teşekkürler sizede iyi haftalar


---Sevgili ayliz
bu ne güzel bir ad böyle çok hoşuma gitti:))))
geldiğiniz için teşekkürler
sevgiler


---Size katılıyorum sevgili aysel
teşekkürler, sevgiler