16 Şubat 2009

Sevgili Nunu tarifiyle ebruli kek


Cumartesi günü kızımla beraber blog sayfalarını gezerken Sevgili Nunu'nun sayfasında ebruli keke rastladık. Kızım 'anne nefis görünüyor yapalım mı?' diye sorunca hooop hemen mutfağa koştuk. İki elden pişiriverdik. Kızım ve benim en sevdiğimiz kek türüdür kakaolu olanı.

Kafam darmadağınken mutfakta kendime geldiğimi gördüm. İşte mutfak tam terapi yeriydi.

Akşam nefis bir çay eşliğinde ve şahane bir futbol maçı(ki ne yazıkki 8 olamadı )izlerken keklerimizi tadına vara vara yedik.



Gelelim tarife;


Malzemeler:


2 büyük yumurta

1.5 su bardağı şeker (ben 1 bardak koydum)

1.5 su bardağı süt

½ su bardağı sıvıyağ

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

5 damla tereyağı aroması (varsa)

1 çay kaşığı kadar limon kabuğu rendesi

yaklaşık 3 su bardağı kadar un (2 kez elenmiş)

2 yemek kaşığı kakao



Ben ve kızımın aksine eşim ve oğlum yoğun çikolata ve kakao tadından hoşlanmadıkları için sos kullanmadım. Ama tarifini nunu'nun sayfasından alabilirsiniz. (ebruli kek yazısına tıklayın)


Yapılışı:


Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Süt ve yağ ilave edin. Vanilya ve kabartma tozu ile birlikte unu eledikten sonra karışıma ekleyin. Limon kabuğu rendesinide koyduktan sonra karıştırıp yağlanmış kalıba 2/3 ünü koyun. Kalan malzemeye 2 yemek kaşığı kakao ilave edip iyice karıştırın. Kalıptaki kekin üzerine yavaşça koyun. Bir çay kaşığı yardımıyla hareler çizin. 170 derecede ısıtılmış fırında pişirin.

Biz bekleyemedik ! ama eğer soğumasını beklerseniz ağzınıza bir lokma alıp kakaosunu damağınızda farkedene kadar tutun. Kakaonun tadına vara vara afiyetle yiyiniz.


Teşekkürler sevgili nunu


Herkese iyi haftalar diliyorum,

sevgilerimle

6 yorum:

birdutmasali dedi ki...

:)))
Vallahi Nazlıcığım, NuNu'nun kekini bilmem !! ama :)
SENİNKİNE BAYYILDIMMMMMMMM....

(çok teşekkür ederim)

NzlGl dedi ki...

Kocaman sevgilerle,teşekkürler nunucuğum iyiki varsınız

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor sevgiler

hdidem95 dedi ki...

sık ziyaretinize gelemiyorum çok yoğun çalıorum buaralar kusuruma bakmayın olurmu hep aklımdasınız sevgiler

Sevil Altunel dedi ki...

kek çok harika görünüyor.helede kızının elinden olduysa ..ellerin dert görmesin..sevgiler..

NzlGl dedi ki...

---Sevgili hdidem
Allah kolaylıklar versin size ne zaman gelirseniz başımın üzerinde yeriniz var.
Teşekkürler sevgiler


---Haklısınız sevgili sevil altunel
Kızımın eli değince bir başka oluyor
sevgilerimle