06 Şubat 2009

Mine'nin Tarifiyle Harika Börek

Bir süre önce Sevgili arkadaşım Mine'deydik. Canım, sağolsun yine güzel bir sofra hazırlamıştı bizim için. Fotoğraf makinamı yanımda götüremediğimden
:( resim çekemedim.
Ama benim için simit alıp ısıtmıştı. Nefis bir peynir yanında.... Reçellerle pek aram yok biliyorsunuz. Ama seneler evvel annemin arkadaşları bize Bozcaada'dan domates reçeli getirmişlerdi. Uzun bir zaman burada aradıysamda bulamamıştım.
Tesadüf Mine o gün domates reçeli çıkarmıştı. Meğer oğlumu götürdüğüm spor salonu yakınlarında o reçellerden satılıyormuş. Mutlaka almalıyım çünkü tadı damağımda.

Nefis zeytinyağlı yaprak sarması ve size tarif edeceğim bu börek, sarmısaklı yoğurtlu havuç salatası , son olarak meyveli kakaolu nefis bir pasta.
Bunların sonucunda harika Kaloriler!!!

Geçen gün börekleri yapıp buzluğa koydum. Dün pişirdim. Çok güzel oldular. Artık çeşitli içlerle hazırlayıp buzluğa koyacağım. Asla bayatlamıyorlar zaten bizde o kadar süre beklemiyorlar:)
Evdekilerde beğendiler ohhh en çok buna seviniyorum:)
Gelelim tarife:


Malzemeler:

2 tane yufka

1 yumurta

1 çay fincanı süt

½ çay fincanı sıvı yada zeytinyağ

Yapılışı:

Önce yumurta , süt ve yağ karıştırılır. İki yufka üst üste konulup 8 parçaya bölünür.

Böldüğünüz yufkalardan bir tanesini alıp üzerine sostan sürüp ikinci yufkayı üzerine koyuyorsunuz. Tekrar sos sürüp ortasına iç malzemesini koyup kenarlarını içe kıvırıp gevşek bir şekilde sigara böreği gibi sarıyorsunuz.

Tüm yufkalar bitince hemen pişirecekseniz üzerine kalan sosu yada bir yumurta sarısı ile biraz su veya biraz yağ karıştırıp üzerine sürüyorsunuz. Arzu ederseniz galeta unu serpip 180 derecede ısıtılmış fırında pişiriyorsunuz.Üzerine susum yada çörek otu da serpebilirsiniz.

Eğer hemen pişirmeyecekseniz börekleri bir tepsiye dizip buzluğa koyun. İyice sertleşince üst üste bir buzdolabı poşetine koyarak kaldırın. Pişirmeden 1-2 saat önce buzluktan çıkarıp tepsiye dizin. Üzerine sürülecekleri sürüp pişirin.

Mineciğim o gün bize patatesli yapmıştı. Ben siz hem patatesli hemde kıymalı iç tarifini vereceğim. İkiside çok güzel oluyor.

Patatesli İç Tarifi (Malzemeleri yufka adedine göre ayarlayabilirsiniz)

3-4 tane orta boy patates

1 orta boy havuç

1 avuç bezelye

biraz süt, ve tereyağ

tuz, arzu ederseniz kırmızı pul biber

Patatesleri haşlayıp, iyice ezin. Tencereye alarak üzerine tereyağ ve süt ilave ederek bildiğimiz püre yapın. Ocağın altını kapattıktan sonra bir havucu ayıklayıp rendenin iri gözüyle rendeleyin. Bezelyeleri ve tuzu katıp iyice karıştırın. Biraz soğumasını bekleyip kullanın.

Kıymalı İç Tarifi;

250 gr. kıyma

1 tane soğan

1 çay bardağı ince bulgur

1 çay bardağı dövülmüş ceviz

kararınca kuş üzümü

tuz, karabiber

1 çay bardağı su

Kıymayla soğanı 1 tatlı kaşığı sıvıyağında kavurun. Kavrulduktan sonra tuzu, karabiberi ve kuş üzümünü koyup karıştırın. Cevizleri ve ince bulguru ilave edin 1-2 kere karıştırdıktan sonra suyu koyup hafif ateşte 2-3 dakika pişirin. Ocağın altını kapattıktan sonra soğumasını bekleyin.

Bu tarifi istediğiniz börekte kullanın.

Afiyet Olsun.......

9 yorum:

lemanice dedi ki...

oyyy iyice bayıldım açlıktan.artık gidiyorum:))evet canım anne yazısını daha önce okumuştum çok değerli bir yazı çok değerli varlıklara yazılmış kıymet bilmek lazım kaybetmeden değilmi.aneciğim seni çok seviyorum.tüm annelere sevgiler

NzlGl dedi ki...

:))))
Sevgili lemanice çok haklısın kıymet bilmek lazım ki kıymetimiz bilinsin
bir an önce karnını doyurman dileğiyle:))
Sevgiler

armina dedi ki...

Böreğin enfes görünüyor, eline sağlık ablacığım. Sobemi cevapladığın için teşekkür ederim.

MoonSun dedi ki...

Ellerine saglik :) Buzluga koymak cok guzel bir fikir aslinda :)) Gecenlerde tesadufen yufka buldum Turk marketinde :)) Mutlaka yapip bende buzluga koyacagim :)) Afiyet olsun NzlGlcum :))

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

selam canim domates recelini ilk defa duydum denemk isterdim dogrusu
arkadasinin ellerine saglik yaptiklari icin seninde böregin sahane görünüyor buzlikta hazir seyler olmazi bazen cok ise yariyor ellerine saglik güzel bir hafta sonu dilerim

NzlGl dedi ki...

Arminacığım,
Teşekkürler hem beni sobelediğin için hem de böreğimi beğendiğin için
çok öptüm canım

NzlGl dedi ki...

---Sevgili moonsun
Gerçekten beğeneceksin böreği, bence biraz fazla yapıp buzdolabında saklamakta fayda var
Öpüldünüz canım:))


---Sevgili Keskinli arkadaşım

Domates reçeli harika ama tv yapılışını görmüştüm bir hayli zor en iyisi hazır almak
Ben buzluğumu 2 sene öncesine kadar yalnızca dondurma için kullanıyordum. Ama şimdi daha çok şey koyuyorum. Ne rahatlıkmış :))
Acil durumlarda harika kurtarıcı oluyor.
Sizede iyi haftasonları diliyorum
sevgilerimle

Flame dedi ki...

Ennn sevdiğim börek patatesli olandır. Ben genellikle pul biberli ve azıcık sütlü yaparım. Eline sağlık, tarifler içinde tşk...

NzlGl dedi ki...

Patatesin yanına her türlü malzeme yakışıyor flame
Hepsini denemekte yarar var:)))
Öptüm canım