07 Şubat 2009

Lor Peynirli Kurabiye

Annem eskiden beri Lor peynirini çok sever. Hatta diabet olmadan önce üzerine toz şeker ekleyerek yerdi. Bende böyle tatsız tuzsuz peyniri annem nasıl yiyiyor diye düşünürdüm.
Derken yanımızdaki ablalar bir iki sene önce lor peynirli kurabiye yapmışlardı. Tattığımda çok beğendim. Peyniri alıp denemeye karar verdim. O gün bu gündür sürekli lor peyniri yiyiyorum. Ancak lor peyniri her yere haftanın Salı ve Perşembe günleri geliyor. Hemen tükeniyor.
Ben kahvaltılık loru tercih ediyorum. Perşembe pazarından almıştım ama beğenmedim onun için Peynirci mağazasından alıyorum. Çok taze ve leziz. Geçen hafta eşim kahvaltılık bulamayınca kurabiye ve böreklerde kullanılan vakumlu lordan almış. Tadını , kıvamını farklı bulunca kurabiye yapmaya karar verdim.
Bu kurabiyeyi Sevgili Nunu'nun sayfasında görmüştüm. Birde hikayesi vardı:)))



Malzemeler:
250 gr. Lor peyniri
2 tane yumurta (1 akı üstüne ayrılacak)
1 çay bardağı sıvı yada zeytinyağ
½ su bardağı tozşeker
½ limon suyu
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
4-5 tane damla sakızı (dövülmüş) (kullanılması isteğe bağlı)
2-2.5 bardak elenmiş un
Üzeri için;
Susam
Yapılışı:

Lor peyniri, yumurta, sıvıyağ, tozşeker, limon suyu ve damla sakızı iyice karıştırılır. Un , kabartma tozu ve vanilya elenerek eklenir. Ele yapışmayacak bir hamur tutulur.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılarak yuvarlanır önce yumurta akına sonra susama batırılırak fırın kağıdı serilmiş tepsiye dizilir. 180 derecede ısıtılmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirilir.

21 yorum:

MoonSun dedi ki...

Ben peynir hastasiyim, her turlusunu cok severim :)) ama lor peynirli kurabiyesini hic yemedim :)) Eminim tadi cok guzel olmustur :)) Afiyet olsun :)

Flame dedi ki...

Anneciğinle damak tadımız aynı :) Bende bayılırım lor peynirinin üzerine şeker serpmeye :)

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel olmuş.
Sevgiyle kal.

birdutmasali dedi ki...

ahh nazlıcığım :) ne çok hikayelerim var değilmi canım..
rastlantılar işte...
ne diyeyeim beni tam 12 den vurdun. en sevdiğim tek kurabiye desem doğru olur.ama damla sakızını 4-5 tane atıyorum ne yalan..
NE GÜZEL KOKUYOR DEĞİLMİ PİŞERKEN..
AFİYETLER OLSUN, TÜM EV HALKINA GÜZEL BİR HAFTA SONU DİLİYORUM.
ÇOK SEVGİLER..

Nur Kılıç dedi ki...

Nazlı ablacım bende cok merak ediyordum en en kısa zamanda bende yapıcam ellerine saglık aldım tarifini öpüyorum seni yanaklarından.

lemanice dedi ki...

ellerine sağlık canımcım.iyi hafta sonları.

NzlGl dedi ki...

---Sevgili moonsun
Bir peynir hastasıda annemdir. Hayatını peynirle geçirebilir. Demek yalnız değilmiş:))))
Lor peynirli kurabiyeye seveceğini düşünüyorum.
Türkiyede bulunduğunda umarım denersin
iyi haftasonları canım


---Sevgili flame
Şimdi içeri gidip yazdıklarını anneme söyledim. Çok memnun oldu 'Bak şekerle yemek lazım işte ' dedi Bende 'Tabi tabi' dedim. Şeker cızzzz ona :)))))
Sade olarak yemeye mahkum:))))
Selamlarını söylüyor sana canım
Kocaman sevgilerimle


---Teşekkürler arkadaşım
iyi haftasonları diliyorum
sevgilerimle

NzlGl dedi ki...

---Sevgili nunucuğum

O hikayeleri (hani bazen resmini koyuyorsunuz yuvarlak masanızda) bu kurabiyeleri yerken ilk ağızdan duymak müthiş zevkli olurdu diye düşünüyorum.
Yorumunuzu okuyunca tekrar sayfanıza girip dut masalı başlangıcını okudum. İlk okuduğumdaki gibi beni yine mest etti.
Bu masal hiç bitmesin sağlık ve huzur dolu yıllar diliyorum.

Sevgilerimle

Nunucuğum not alınmıştır. Bundan böyle 4-5 tane damla sakızı kullanılacaktır.
Bu bilgi için çok teşekkürler. Ne çok şey öğreniyoruz sayenizde....

NzlGl dedi ki...

---Nurum canım benim
Denersen beğeneceksin. Çok öptüm
iyi haftasonları diliyorum.
sevgiler

---Teşekkürler lemanice
sizede.....

birdutmasali dedi ki...

ESTAĞFURULLAH NAZLICIĞIM..
ASIL BEN SİZLERLE ÖĞRENİP BÜYÜYORUM..
BENİMKİ SADECE MİNİK BİR PAYLAŞIM.
ÇOK CÖMERT DUYGULARINA SONSUZ TEŞEKKÜRLER EDİYORUM..

ahsapboyaci dedi ki...

canım benim bana diyordun ama bu aralar sende döktürüyorsun ellerine sağlık aarkadaşım

NzlGl dedi ki...

Güzel duygularınıza çok teşekkürler sevgili nunucum
Kocaman sevgiler

NzlGl dedi ki...

Canım arkadaşım

Size yetişmeye çalışıyorum:)))
Çok öptüm

SEVİL dedi ki...

NAZLI ABLAM BENİM EŞİM LORU HİÇ SEVMEZ YEMEGE GELSEM SANA OLUR MU
:(
SEVGİLER BİRİCİKL ABLAMA
SEVİL

NzlGl dedi ki...

Ahhhh sevilim keşke

KEşke bana böyle bir sürpriz yapsan ne güzel olur:)))))
İstediğin kadar lor peynirli börekler, kurabiyeler yaparım sana
canım kardeşim
çok çok öptüm
kendine iyi bak
sevgiler

hdidem95 dedi ki...

canım valla görüntü öyle güzelki uzanıp alasım geldi:))ellerine sağlık sevgiler

NzlGl dedi ki...

Çok teşekkür ederim Beğendiğinize sevindim Sevgili Hdidem

Lezzet Gemisi dedi ki...

tuzlu kurabiyeleri çok severim. nefis görünüyorlar. ellerine sağlık. sevgiler...

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler sevgili lezzet gemisi

Flame dedi ki...

Ellerinden öpüyorum anneciğinin bendende selam ilet lütfen canım.

NzlGl dedi ki...

Söyledim bileee :)))))))))
teşekkürler