20 Şubat 2009

Kırmızı Soğanlı Patates (Sevgili Yeşimin tarifiyle)


Yaşasın !


Ev ahalisinin tüm fertleri kırmızı soğanlı patatesi çok sevdi. Artık sık sık evimizde yapılacak demektir.

Tarifi Sevgili Yeşimin sayfasından aldım. Kendisine teşekkür ederim.


Malzemeler:


2 tane patates

2 tane kırmızı soğan

2 diş sarmısak

1 kaşık tereyağ

½ demet dereotu

1 adet kesme şeker

½ çay bardağı sıcak su

tuz, karabiber, kırmızı biber (ben kekik ve kuru nane ekledim)


Yapılışı:


Tencereye tereyağını koyun ve eritin. İçine yarım ay şeklinde doğranmış soğanları, şekeri sarımsağı koyup karıştırarak pişirin. Üzerine doğranmış patatesleri , tüm baharatları ekleyin ve arada karıştırırak kavurun. Su ekleyip kısık ateşte pişirin. Üzerine dereotu serpin...


Afiyet Olsun
Not:
Sıcak sıcak resmini çektiğim için buharı üzerinde:)))))

10 yorum:

MoonSun dedi ki...

Ellerine saglik NzlGl'cum :)) Ben bayilirim patates kavurmasina, tarif en kisa zamanda denenecektir :) Afiyet olsun :))

Lezzet Gemisi dedi ki...

nefis görünüyor. sıcak sıcak paylaşmışsın bizlerle. ellerine sağlık canım. mutlu bir hafta sonu dileklerimle. sevgiler...

GÖNÜLDEN ELE dedi ki...

sevgili arkadaşım,
sıcacık samimi dileklerin için çok teşekkürler.gün geçtikçe daha iyi hissediyorum.kendimi hiç yormuyorum.11 gündür evden dışarı adım atmadım:))
umarım işe yarar.
tarife gelince...
kırmızı soğanın başlıbaşına olan lezzeti diğerleriyle birleşince eminim çok hoş bir tat olmuştur.
ellerinize sağlık.
(bu arada diksiyon sınavından 90 la geçtim.telaffuz,tonlama, vurgu ,ses ,nefes bölümlerinden oluşan beş bölümdü.sanırım bilmediğim hastalığım nefeste sorun çıkarıp 10 puanımı götürdü:))
yinede bana iyi bir moral oldu..sevgiler .

NzlGl dedi ki...

Sevgili moonsun
Patates seven için uygun bir lezzet umarım beğenirsin
öptüm canım



Teşekkürler sevigili lezzet gemisi

Sizede iyi haftasonları diliyorum
sevgilerimle



Sevgili arkadaşım gönülden ele

iyi olduğunuza çok sevindim.
Allah bir daha göstermesin inşallah.
Ayrıca sizi tebrik ediyorum sınavınızı başarı ile geçtiğiniz için:)))
sevgilerimle

hdidem95 dedi ki...

canım ne değişik olmuş bende deneyeceğim çok severiz patatesi ailecek ellerine sağlık ayrıca güzel dileklerin için çok tşk ederim sevgiler

NzlGl dedi ki...

Sevgili hdidem

Deneyecek olmanıza çok sevindim
teşekkür ederim
iyi haftasonları diliyorum
sevgiler

hayatcemresi dedi ki...

hem yemek hem kahvaltılık ikisine de iyi gider ,ellerinize sağlık.

NzlGl dedi ki...

Kahvaltılık olarak düşünmemiştim gerçekten iyi fikir
teşekkürler sevgili hayatcemresi

ahsapboyaci dedi ki...

canım benim ellerine sağlık keyifli bir gün geçirmen dileğiyle

Sevil Altunel dedi ki...

hem sunum hem görünüm olarak harika olmuş.ellerin dert görmesin.sevgilerimle..