17 Şubat 2009

Kırmızı Biber salatası


Yemekteyiz programında görüp yaptım. Damak zevkimize uydu. Geçen gün misafirlerime yaptım onlarda beğendiler.


Malzemeler :


5-6 tane kırmızı biber

3-4 tane patlıcan

biraz sıvıyağ

Sarmısaklı yoğurt

Kırmızı pul biberli yağ


Yapılışı:


İlk seferinde kırmızı biberleri kendim közledim. İkinci sefer zamanım az olduğu için hazır kırmızı biber alıp onları iyice yıkayıp biraz suda beklettim sonra süzdüm.

Diğer tarafta patlıcanları yıkayıp, soydum küçük küçük doğradım. Teflon tavaya biraz sıvıyağ koyup patlıcanları ilave ettim. Üzerini kapatıp ağır ateşte sık sık karıştırarak iyice pişirdim. Tuz ve az karabiber ilave ettim , soğumaya bıraktım.

Soğuyan patlıcanları biberlerin içine doldurup ortadan ikiye kestim. Üzerlerine sarımsaklı yoğurt koyup, kırmızı biberli yağ gezdirdim. (Tereyağ kullanırsanız çok daha lezzetli oluyor )


Orjinal tarifte patlıcanlar kızartılıyordu. Belki lezzet bakımından daha güzel ama benim tarifimde sağlık açısından daha iyi. Aslında birgünde patlıcanları közleyerek deneyeceğim bakalım nasıl olacak

Afiyet yiyiniz, arkadaşlar

18 yorum:

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.Değişik bir lezzet olmuş.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler sevgili bulbulunyeri

kizilciksurubu dedi ki...

Cok güzel bir tarif, ama patlican dedigin gibi közleyerek yapilirsa bence hem daha lezzetli ve hem de daha hafif olur. Ellerine saglik, sevgiler.

NzlGl dedi ki...

Deneyip sonucu söylerim sevgili kızılcıkşurubu
teşekkürler
sevgiler

MoonSun dedi ki...

Ellerine saglik NzlGlcum :)) Yemekteyiz programini herkez elestiryordu ama sanirim guzel yanlari da var :)) Kocaman sevgilerimi gonderiyorum sana :))

sevil dedi ki...

Bu bir duyurudur :eger daha önce yolladıysam kusura bakma arkadaşım ne kadar cok duyurulursa o kadar cok katılım olacaktır şimdiden bu duyurumu yayınladıgın için tşk ederim

MERHABALAR CANIM ;ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 4 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 7 MART 2009 SAAT 14:30 DA İ ÜSKÜDARDA YÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZİ (ADRES:Ahmediye Meydanı (Katlı Otopark Yanı) Üsküdar / İstanbul )‘DA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

sevil dedi ki...

önce daveti yollayayım sonra yorum yazayım dedim hımm eminim guzel olmuştur gerci ben közlenmiş daha cok seviyorm patlıcanı dene bakalım guzel olursa haber ver bende yapam canım ablam
bu arda senide bekliyorum ona göre buluşmaya bu sfer artık birsey cıkarma tamammmı canım ablam bak nurda istiyor ablam gelsin ısrar et dedi bende dedim bende istiyorum onu ...:))

NzlGl dedi ki...

Sevilim çok istiyorum ama kısmet diyor yanaklarından öpüyorum

NzlGl dedi ki...

Canım moonsun

Yalnızca yemeklerle ilgilenirsen güzel program bazı şeyler öğrenme olasılığın var Ama eleştiriler çok sıkıcı
Kendine iyi bak olurmu ?
sevgiler

meliha dedi ki...

Bende görmüştüm bu salatayı eminim güzel olduğuna
ellerine sağlık canım
sevgiler

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Bende görmüştüm programda bu tarifi... Gerçekten denenesi bir tarif... Ellerinize sağlık... Sevgiler...

armina dedi ki...

Merhaba Nazlı abla
Salatan enfess görünüyor, eline sağlık. Çok değişik bir salata olmuş.

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler sevgili meliha
Hem sayfama yaptığın ziyaret için hemde salatayı beğendiğin için
Sevgiler



Sevgili Aysel
Umarım dener ve beğenirsiniz
sevgiler



Arminacığım
Teşekkürler beğendiğine sevindim
öptümü canım

birdutmasali dedi ki...

eline sağlık nazlıgül,
özellikle yazın çok yaparım bende.
kırmızı biber sebzelerin en albenilisi benim için..
afiyet olsun hepinize..
sevgiler..

Lezzet Gemisi dedi ki...

En sevdiğim iki lezzet (kırmızı biber ve patlıcan) bir arada... lezzetini hayal edebiliyorum. ellerine sağlık canım.

ahsapboyaci dedi ki...

canım benim hayırlı geceler sevgilerimle...

armina dedi ki...

Seni mimledim, cevaplarsan sevinirim ablacığım.

NzlGl dedi ki...

---Aynı fikirdeyim sevgili nunu
Kırmızı biber bencede harika:)))
Teşekkürler


---Teşekkür ederim sevgili lezzet gemisi umarım yapıncada beğenirsiniz


---Sevgili arkadaşım
Sizede iyi ve sağlıklı bir gün diliyorum


---Arminacığım hemen sayfana geliyorummmmmmmmm