04 Şubat 2009

Elvan Kız Çorbası (Sofra Dergisinden alınmıştır)



Denenmiş ve beğenilmiştir. Yapılması tavsiye edilir.))


Malzemeler:


½ su bardağı kırmızı mercimek

1 adet orta boy patates

5 su bardağı su

2 adet defne yaprağı

½ limonun suyu

2 diş sarmısak

½ kahve fincanı sıvıyağ

1 çorba kaşığı tereyağ

1'er adet soğan ve havuç

1 kahve fincanı un

1 çorba kaşığı nane

1 çay kaşığı pulbiber

1 çay kaşığı beyazbiber, tuz

Yapılışı:


Mercimeği yıkayıp bir tencereye alın. Üzerine küp doğranmış patatesi ekleyin. Ardından su, defne yaprağı, limon suyu ve sarmısak ilave edin. Ocağa oturtup 30 dakika pişirin. Ilındıktan sonra robottan geçirin ve yeniden tencereye alın.
Sıvıyağ ve tereyağını bir tavaya alıp, ince kıyılmış soğan ve havucu birkaç dakika kavurun. Üzerine un ilave edin ve kısık ateşte unun kokusu gidene kadar kavurun. (Ben havucu rendenin ince gözüyle rendeledim)
Hazırladığınız karışımı blenderden geçirdiğiniz malzemelere ilave edin. Ocağa oturtup kaynamaya bırakın. Üzerine kıyılmış nane, pulbiber,beyazbiber ve tuz ilave edin. Kaynadıktan sonra 5 dakika daha pişirip ocaktan alın.

Sıcak servis yapın.

Afiyet Olsun







10 yorum:

armina dedi ki...

İyi akşamlar ablacığım
Lezzet dergisinde de görmüştüm bu çorbayı, daha denemedim ama sen beğendiysen güzeldir. Görünüşünden enfes bir çorba olduğu belli, eline sağlık.

lemanice dedi ki...

ne ilginç ismi var ben bu çorbayı yapıyorum sarmısak ve defne yapraksız demek ki ne yapmalı onlarıda ekleyip denemeli:))ellerine sağlık cancağzım mimini yarın cevaplıycam biliyorum geç kaldım ama çok sevdiğim bir mim.sadece zamansızlıktan geç kaldım.sevgiler.

YaşamIn KIyIsInda dedi ki...

Bloğuma bıraktığınız yorumlar için teşekkür etmeye geldim.
İnsanlar, bir yerde, bazı duygularda birleşiyorlar ve bu dostluklar doğuruyor.
Tekrar görüşmek dileğiyle
Sevgiler...

MoonSun dedi ki...

Merhaba NzlGlcum :))

Benim en kotu oldugum konu corba yapmaktir, bir turlu ne suyu ne de ayari tutar :)) Ama nefis gorunuyor, ellerine saglik :)) Tarifini en kisa zamanda deneyecegim, insallah bu sefer olur :)) Kocaman sevgiler benden sana :))

birdutmasali dedi ki...

merhaba nazlıcığım, eline sağlık çorba gerçekten lezzetli görünüyor..
bende bazı denemeler yapmak istiyorum, ama sanırım biraz daha zamana ihtiyacım var..
afiyetler olsun sizlere....
ÇOK SEVGİLER....
İYİ TATİLLER :)

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

gecmis olsun dileklerin icin cok cok tesekkür ederim bu corbada tam benlik yani hastaya iyi gelir:))
ELLERINE SAGLIK sevgiler

NzlGl dedi ki...

---Teşekkürler canım armina
Umarım yapınca sende beğenirsin
Çok öptüm


---Sevgili lemanice
Ben defne yaprağını çok seviyorum. Doğrusunu isterseniz etlere yakışıyor ama çorbada nasıl durur diye merak ediyordum. Çok güzel oldu denemenizi isterim.
Mim'i merakla bekliyorum
sevgiler


---Kesinlikle tekrar görüşeceğiz.
Bu arada sayfanızı ziyaret etmeme sebep olan sevgili nunuya teşekkürler
sevgilerimle

NzlGl dedi ki...

---Sevgili Moonsun
Aynı dertten muzdariptim. Ama zamanla düzeliyor hiç kuşkun olmasın. Bence en kolay yolu çorbanın suyunu daima az koymak . Çünkü eklemek kolayda sulu olunca pat kalıveriyorsun. Kolay gelsin canım çok öpüldünüz:)))


---Açıkçası bende yeni tariflerinizi bekliyorum nunucuğum
Ama sizden haber beklediğimiz günleri:( düşününce yemek tarifi beklemek daha hoş görünüyor:)))
Bencede birazcık ! daha sabır
Sevgilerim sizinle


---Tekrar geçmişler olsun sevgili keskinli
tekrar görüşmek üzere
kendinize iyi bakın olurmu?

kizilciksurubu dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgiler.

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler
Sevgili Kızılcıkşurubu