30 Ocak 2009

Zeytinyağlı Kereviz


Yemekteyiz programında gördüm kerevizleri enginar gibi pişirmişti lokantası olan bir hanım. Bu sefer bende öyle pişireyim dedim. Hakikaten görünüş aynen enginar gibi oldu. Hatta eşim enginar zannetti:)) Konserve olayını pek sevmediği için hemen kereviz olduğunu söyledim. Aslında hepimiz biliyoruz kereviz yapmasını ama yine tarifini vereyim.





Malzemeler:

1 kg. kereviz

2 tane soğan

1 tane ortaboy havuç

1 tane ortaboy patates

1 avuç kadar bezelye

1 tane kesme şeker

zeytinyağ

tuz

süslemek için maydanoz

Yapılışı:

Soğanları ayıklayıp yemeklik doğrayın, zeytinyağıyla beraber tencereye alıp kavurmaya başlayın. Bu arada havucu ayıklayıp zar şeklinde doğradıktan sonra soğanlara ilave edin. Patatesleri aynı şekilde yapıp tencereye ekleyin ve tüm malzemeyi hafif ateşte bir iki dakika soteleyin. Yarım çay bardağı su ekleyip tencerenin kapağını kapatın.

Diğer tarafta kerevizleri ayıklayıp ortadan ikiye kesin içlerini oyup, limonlu ve unlu suda bekletin. Oyduğunuz kısımlarıda küçük küçük doğrayıp tencereye koyun. Bir kesme şekeri ve tuzu katıp bir avuz bezelyeyi ilave edin. Kerevizleri tüm malzemenin üzerine oyuk kısımları içe gelecek şekilde dizin. Suyunu koyup ağır ateşte kerevizler yumuşayıncaya kadar pişirin.

Ocağı söndürüp tencere iyice soğuyana kadar bekleyin. Soğuduktan sonra kerevizleri alıp servis tabağına dizin. Tüm malzemeyi içlerine doldurun , üzerine maydanoz kıyıp süsleyin. Arzu ederseniz buzdolabında bir saat kadar bekletip servis yapın.

Görünüş bakımından değişik bir sunum

Afiyet Olsun

11 yorum:

saniyesultan dedi ki...

bende yaptım çok güzel oldu,ellerine sağlık.....

Flame dedi ki...

Ben böyle şık sunumları çok severim. Kerevizede çok yakışmış. Eline sağlıkk. miss gibi kokusu geldi burnuma...

Nur Kılıç dedi ki...

Nazlı ablacım eline saglık öncelikle gelemedim kusura bakma olurmu misafirim vardı dün önceki günde hazırlıkla ugraştım ama cok güzel vakit gecirdik oh nasıl pozitif enerji yüklüyüm sorma :)
Hiç sebze yemeyen eşim evlendikten sonra alıştı sebze yemegine oyüzden bu sebzenin kokusundan pek haz etmiyor ama salatasını yeriz cokda severek, oglumsa sagolsun hiçbirşey ayırt etmez birkeresinde bir sebze corbasına kereviz koymuştum ve biz yiyememiştik ama oglum sevmişti yemesi için bende buz kalıplarında dondurup arada bir ikişer küp cıkarıp ısıtıp corbayı böylelikle yedirmiştim :)
Ayy ya hiççç büyümesin istiyorum bazen hiçç...

MoonSun dedi ki...

Ellerine saglik NzlGlcum :)) Afiyet bal seker olsun :))

armina dedi ki...

Teşekkür ederim ablacığım iyileştim. Zeytinyağlı kereviz nefis görünüyor, eline sağlık.

birdutmasali dedi ki...

çok güzel olmuşlar nazlıcığım..
bende daima böyle yaparım..
elbette enginarın yerini tutmuyor ama , zarif bir sunum olduğunu düşünüyorum.
afiyetler olsun canım..
iyi tatiller.. SEVGİLER..

gonuldeneledokulenler dedi ki...

:))
patetes ve maydonoz olmadan bende yapmıştım.tarifi bi arkadaşın sayfasından almıştım.görsel olarak ta lezzet olarakta harika..kerevizi zaten çok severiz.bol limonlu nefis olduyor değilmi?
bu arada adres bırakırsan patikleri hemen gönderirim ikizlere :))

ahsapboyaci dedi ki...

canım benim nasılsın arkadaşım ben kerevizi hiç sevmem bizim evde pişmez ama sağlık açısından yemek isterdim fakat olmuyor ama senin ellerine sağlık afiyet olsun canım

NzlGl dedi ki...

---Sizede afiyet olsun sevgili saniye sultan:))


---Teşekkürler Flameciğim
sunum gerçekten güzeldi:)


---Canım nurum
Kusur olurmu hiç. Allah kolaylık versin. vallahi benim eşimde hiç z.yağlı yemezdi. ne zaman rejime başladık soframızdan eksik olmuyor. Çocuklar eskiden yerlerdi şimdi yemiyorlar. Dediğin çok doğru nurum küçük kalsalar ama sırf yemek konusunda:))))
Sevgileri çok öptüm canım


---Çok teşekkürler sevgili moonsun çok öptüm
sevgiler

NzlGl dedi ki...

---Canım arminacığım
İyileştiğine çok sevindim Allah bir daha göstermesin.
Öptüm güzelim


---Sevgili Nunucuğum
Bende size katılıyorum enginar sanki başka bir dünya:)))
Teşekkürler
sevgiler


---Çok naziksin sevgili arkadaşım gönüldenele
Ben aklıma geldiği için söylemiştim
Çok teşekkürler
sevgiler


---Haklısın arkadaşım
Bende senelerce yememiştim.
Belki işe salatasından başlayabilirsin çünkü çok lezzetli oluyor.
Çok öptüm kendine iyi bak canım
sevgiler

gonuldeneledokulenler dedi ki...

sevgili arkadaşım,laf olsun diye yazmadım.gerçekten gönderebilirim:))
sevgiler bırakıp üstteki maili okumaya dönüyorum.