10 Ocak 2009

Shakespeare diyor ki

Bu yazıyı sevgili çocukluk arkadaşım Nur göndermiş. Çok beğendim ve sizlerle paylaşmak istedim.
Mutlu haftasonları dileğiyle, sevgiler,


Bir Hint masalına göre, kedi korkusundan devamlı endişe içinde yasayan bir fare vardır.Büyücünün biri fareye acır ve onu bir kediye dönüştürür. Fare, kedi olmaktan son derece mutlu olacağı yerde bu kez de köpekten korkmaya başlar. Büyücü bu kez onu bir kaplana dönüştürür. Kaplan olan fare, sevineceği yerde avcıdan korkmaya baslar. Büyücü bakar ki, neyaparsa yapsın farenin korkusunu yenmeye imkan yok.Onu eski haline döndürür.Ve der ki,

'Sen cesaretsiz ve korkak birisin. Sende sadece bir farenin yüreği var. O yüzden ben sana yardım edemem.'

Ünlü yazar Shakespeare, bu konuda söyle diyor :



'İnsanların çoğu Sevmekten korkuyor, kaybetmekten korktuğu için..

Düşünmekten korkuyor, sorumluluk getireceği için.

Konuşmaktan korkuyor, eleştirilmekten korktuğu için.

Yaşlanmaktan korkuyor, gençliğin kıymetini bilmediği için.

Unutulmaktan korkuyor, dünyaya iyi bir şey vermediği için.

Ve ölmekten korkuyor, aslında yaşamayı bilmediği için...'


6 yorum:

hdidem95 dedi ki...

gerçekten güzel bir hikaye paylaşımın için tşkler sevgiler

nzlgl dedi ki...

---Okuduğunuz için ben teşekkür ederim hdidem iyi haftasonları

Nur Kılıç dedi ki...

Nazlı ablacıııım iyi akşamlar dilerim Shakespare 'in sözleri cok anlamlı gercekten diyecek söz yok..
Güzel bir haftasonu dilerim cok cok öptüm seni..

http://akasyakokusu.blogspot.com/ dedi ki...

Merhaba canım..hikaye pek hoştu..demekki farede olsa aslanda farketmiyor aslında.
geneli bütün mahlukat bişeylerden korkar..neden korktuğunu tarifde edemez..
mesela ben..korkarım adım atmaktan sanki sokağa çıkmaktan..çok pasifim bugünlerde kapandım iyice eve boşladım kendimi.
biraz cesaretim olsa hem.den getirdiğim formu doldurup kursa gidecem ama çekmecede öylece duruyor.geçici bir durum belki.
bana yazmışsınya valla iş gördüğüm yok bayram beri.dolaplarıda sadece dıştan sildim..yemeğimi anca yapıp yatıyorum..iki saat ayakta kalsam iki saat yatıyorum..neyse benim çene düştü hadi byby..

neseersoy dedi ki...

Paylaşımın için çok teşekkürler arkadaşım.
Sevgilerimle,
Neşe

nzlgl dedi ki...

---Teşekkürler nurum


---Sevgili akasya kokusu
Zaman zaman hepimizde olan bir durum zannediyorum. Yaşarken farketmeden birikim yapıyoruz oda bir yerden patlak veriyor. Üstelik kış mevsimindeyiz. İlkbahar gelsede birazcık kıpırdasak
Bende önce şu ağrılarınızdan bir kurtulun sonra diğerleri gelir
çok öptüm
sevgilerimle


---Ben teşekkür ederim sevgili neşeersoy
sevgi benden