07 Ocak 2009

Sevgili Mükerrem Hanımın sofrasındaydık.....


Bundan beş sene önce resim kursunun ilk açıldığı gün sınıfa girdim ve en köşeye oturdum. Yanımda iki hanım vardı. O gün tanıştık. Biri sevgili Sevgin abla, ötekisi ise Sevgili Mükerrem Hanımdı.

İkisi de hayatta zor rastlayacağınız türden müthiş insanlar. Saygılı, nazik, başkasını daima kendinden önce düşünen, kimseyi incitmek istemeyen, en önemlisi sevgi dolu. Ve bu sevgiyi kayıtsız şartsız size veren , sizinle paylaşabilen kişiler.

Yaşım ilerledikçe dostların, dostlukların ne kadar değerli olduğunu öğreniyorum. Daha da önemlisi hiçte öyle kolay bulunmuyor böyle insanlar. Bu yüzden çok şanslı hissediyorum kendimi.


Dün Mükerrem hanımda topladık. Bizden başka resim kursunun son senesinde aramıza katılan ama baştan beri tanıyormuşçasına sevdiğimiz Cahide hanım ve geçen sene İngilizce kursunda tanıdığımız Sevgili Muazzez hocamız( ki kendisi emekli ilkokul öğretmenidir ) vardı.

Muazzez Hocamızı ilk defa gören Sevgin abla ve Cahide hanım ona hayran kaldılar. (Tıpkı bizim gibi) Engin bilgisi , hayat tecrübesi , konuşurken sizi başka diyarlara götürüyor.

Canım Mükerrem hanım çok güzel bir sofra hazırlamıştı bize. Dün rejim falan yoktu benim için. Hazırladığı her güzel şeyden yedim...:))

Hepside çok güzel olmuştu. Ama en güzeli hepsini hazırlarken içine kattığı o müthiş sevgisiydiki her lokmada o tadı aldım.

Canım arkadaşım ellerine sağlık. Hayat herşeyin en güzelini size getirsin. Sizleri tadığım için çok mutluyum. İyiki varsınız sizi çok seviyorum.

Arkadaşım o kadar inceki ben rejimdeyim diye birkaç çeşit salata yapmış soslarına mayonez koymamış, taze soğan yemiyorum diye kuru soğan kullanmış ve harika hafif bir irmik tatlısı yapmış.

Elleri dert görmesin....


Sofrada, zeytinyağlı yaprak ve lahana dolması, peynirli ve kıymalı börek, mercimek köftesi, yeşil salata, patates salatası, havuç salatası, muhammaranın çok başka türlüsü vardı ki bayıldık bu tarife en kısa zamanda alacağım ve size yazacağım harika bir tat, Sevgili Cahide hanımın getirdiği nefis kek, dondurmalı çok hafif bir irmik tatlısı (resimde yok maalesef çünkü o kadar sohbete dalmışız ki resmini çekmeyi unutmuşum) vardı.

Sohbet o kadar güzeldiki saatler sanki uçarak geçti. Herşeyden konuştuk çocuklarımızdan , yemeklerden, eskilerden, ama en çok ülkemizden, ülkemizin nasıl kurtulduğundan ve bu hale nasıl geldiğinden......


Mükerrem hanımın yaptığı ve evinin duvarlarını süsleyen şahane resimleri var. Hepside birbirinden güzel. Ellerine sağlık olsun diyorum. Şubat ayında Sevgin ablaya gideceğiz inşallah. Şimdiden sabırsızlıkla bekliyorum o günü.......

Böyle bir sofrada böyle insanlarla konuşmak sevgiyi paylaşmak inşallah herkese nasib olsun.



9 yorum:

Flame dedi ki...

Nazlı abla ne güzel bir menü valla bayıldım bende. Senin diyetini düşünüp hafif salatalarda hazırlaması çok kibarca. Afiyet olsun ne diyelim darısı başıma :)

gonuldenele dedi ki...

dostlıkların daim olması dileğiyle arkadaşım.
nice güzel sofralarda buluşmanız dileğiyle.
:)))))
sevgiler kocamannn...

Nur Kılıç dedi ki...

Arkadaş muhabbeti resim degil herseyi untturuyor degilmi Nazlı ablacım, derdi, tasayı, üzüntüyü, kederi her şeyi herşeyi dostlugunuz daim olsun inşallah hep, dilerim hiiiç ayrılmazsınız ablacım...

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

hayatım ne mutlu sana böyle güzel dıstluklar geliştirmişsin.....mükerrem hanımda döktürmüş..sofranızın bereketi dostluğunuzun güzelliği bir ömür sürsün..sevgilerimle öpüyorum

nzlgl dedi ki...

----Flameciğim menü güzeldi ama sevgili arkadaşım mükerrem hanımın düşüncesi daha güzeldi gerçekten.
Teşekkür ediyorum canım
öpüldünüz


----Çdk teşekkür ederim gönüldenele
dileklerinize Amin diyorum
sevgiler


----Nurum
Bizlerde bundan sonraki hayatımızda beraber olmayı düşünüyoruz Allah kısmet ederse....
Teşekkürler


----Çok teşekkür ederim eyvahyemekyandıocakbattı
Söylediklerinizin gerçekleşmesi dileğiyle....
Benden de size kucak dolusu sevgiler

armina dedi ki...

Nazlı ablacığım dostluğunuz daim olsun. Sofrada böyle güzel dostlarla bir arada bulunmak ayrı bir mutluluk veriyor insana. Mükerrem hanımın ellerine sağlık.

nzlgl dedi ki...

----Arkadaşım adına çok teşekkür ederim Arminacığım

http://akasyakokusu.blogspot.com/ dedi ki...

Keşkee o sofrada o muhabbetin içinde şen kahkahalara bende ortak olsaydım.
Özledim böyle ortamları..
Mükerrem hanıma selam ve sevgiler..Tabiki sanada..

nzlgl dedi ki...

---Keşke ahh keşke öyle bir fırsatımız olsaydı akasya kokusu ne kadar mutlu olurduk hepimiz
Gerçekten özlenen bir ortam selamınızı hemen ileteceğim
sevgilerimle