13 Ocak 2009

Yalancı İşkembe Çorbacı-Domates Çorbası

Çorbaların favorim olduğunu artık biliyorsunuz. Her akşam bir çorba yapıyorum. Son zamanlarda çorba içmeyen eşim bile bana eşlik ediyor artık. Kereviz ve havuç çorbaları eşim ve annem tarafından çok beğenildi. Ne yazıkki tarifini sevgili lezzet gemisi'nden aldığım havuç çorbasının resimlerini çekmeği unuttum:) Ama en kısa zamanda tekrar yapacağım için resim ve tarif gelecek.
Sevgili Akasya Kokusunun sayfasında da işkembe çorbası görmüştüm. Aldığım Lezzet Dergisinde de Yalancı işkembe çorbası tarifi vardı. Hemen yaptım. Kızımın kokudan yüzünü buruşturmasını saymazsanız eşim ve ben afiyetle yedik.

Malzemeler:

1 tavuk göğüs eti
30 gr. tereyağ (1 kaşık tereyağ kullandım)
2 yemek kaşığı un (1 yemek kaşığık un kullandım)
2 diş sarmısak( Bana az geldi bir diş daha ekledim)
1 çay kaşığı sirke (Hiç sirke tadı alamadık damak tadımıza göre ayarladık)
yeteri kadar su

Üzeri için:
tereyağ ve kırmızı pul biber

Yapılışı:

Tavuğu iyice haşlayıp suyunu süzdüm ve bıçakla ufak ufak kestim. Bir tencerede yağı eritip un ilave ederek kavurdum. Tavuk suyu ilavesiyle karıştırarak koyu bir kıvam elde ettim. Daha sonra içine tavuk etlerini , rendelenmiş sarımsağı, sirkeyi ve tuzu kattım. 10 dakika kadar kaynattım. Üzerine kırmızı pul biberli tereyağı gezdirip servis yaptım.


Bir diğer çorba Domates Çorbası

Malzemeler:

2 yemek kaşığı tereyağ

1.5 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı dolusu domates püresi yada salçası

et,tavuk yoksa normal su

karabiber, tuz

krema yada süt

üzeri için

rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı:

Tereyağ ve un kavrulur. Domates püresi yada salça ilave edilip 1-2 kere karıştırılır. Üzerine 1 yada 1.5 su bardağı su eklenip sürekli karıştırılır bu aşamada istediğiniz kadar krema yada süt eklenerek koyu kıvam biraz açılır ve kaynaması beklenir. Karabiber ve tuz ilave edilir. 10 dakika daha kaynatılıp, ocağın altı kapatılır. Servis kasesine konularak üzerine rendelenmiş kaşar konur ve afiyetle yenir.





Hiç yorum yok: