28 Ocak 2009

Labneli Pasta (Çakma Tiramisu:))

Yemekteyiz programında geçen hafta çok tartışıldı Tiramisu. Bir yarışmacının yaptığını öteki yarışmacı beğenmedi. Aslında Türkiye'de genelde böyle yapılıyor. Divan Pastanesinde bile böyle sunuluyor. Ben kedi dili (savoyer bisküvi) yapılana rastlamadım ve yemedim. Zaten onun sosuda çiğ kullanılıyor ki benim tarzım değil. Yumurtanın (pişirilmeden) kullanılarak yapılan soslarını yemekte zorluk çekiyorum.
Neyse kızım uzun zamandır Tiramisu yada Labne'li pasta istiyordu. Malzemelerini almıştım . Dün sabah eşimi uğurladıktan sonra hemen yaptım. Yeni kalkan annem 'rüyandamı gördün bu kadar erken yaptın ':)) dedi.
Ben kahvaltıya yetiştireyim istemiştim ama bizim sosyeteler (kızım ve oğlum) soğuk yemek istedikleri için akşamüstünü beklediler.
Tarifi Allah rahmet eylesin Canım Ülkü Ablamdan almıştım.
Bu sefer yaparken bazı değişiklikler yaptım. (Bu bende adet haline geldi:) değişiklik yapmadan duramaz oldum)

Malzemeler:

1 paket pasta tabanı (kakaolu)
1 su bardağı soğuk su (ben sıcak su kullandım)
1 yemek kaşığı nescafe
1 yemek kaşığı viski (ben kullanmıyorum. Ama dışarıda yediklerimizin
içlerinde bazen kullanılıyor)

Krema için;

3 yumurta sarısı ( ben 2 tane kullandım)
2 çorba kaşığı un ( ben 1 çorba kaşığı un kullandım)
1 çorba kaşığı buğday nişastası ( ben 2 çorba kaşığı mısır nisaştası kullandım)
2 çay bardağı tozşeker ( ben 1.5 çay bardağından biraz az kullandım)
½ litre süt
2 kutu Labne peynir ( ben 1 kutu kullandım. Hemde mavi yani light olanından
daha hafif oldu. 2 kutu kullanınca krema fazla oluyor)
süslemek için kakao



Yapılışı:

Ben önce tencereye un, nişasta ve şekeri koyup kuru kuruya karıştırıyorum. Sonra yumurta sarılarını ve azar azar sütü ilave ederek karıştırmaya devam ediyorum. Ateşi yakıp tencereyi ocağa alıyor ve sürekli karıştırarak muhallebi kıvamında pişiriyorum. Ocağı söndürüp Labne peynirini katıyor ve sosla peyniri birbirine yediriyorum.
Diğer tarafta nescafeyi suda eritiyorum. Kekin bir parçasını servis tabağına alıp her tarafını nescafeyle ıslatıyorum. Kremanın yarısını kekin üzerine alıp yayıyorum. Diğer kekide ıslatıp kremanın üzerine kokuyorum. (kızım kek aslında daha fazla ıslak olsa daha iyi olurdu dedi)
Kalan kremayla kekin hertarafını kapatıyorum. Biraz soğuduktan sonra üzerine kakao serpiyorum. Bir gece yada en az 3-4 saat buzdolabında beklerse daha iyi oluyor.

Afiyet olsun
sevgiler

12 yorum:

ahsapboyaci dedi ki...

ımmm gerçekten çok lezzetli görünüyor canım öptüm

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler canım arkadaşım
sevgiler

MoonSun dedi ki...

Tabaktaki hali muhtesem gorunuyor, hele pastadan bir dilim cikarilmis goruntusu harika :)) Ellerine saglik NzlGlcum :)) Afiyet olsun :)

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler Moonsun

Keşke mümkün olsada yemeniz için ışınlayabilsem:)))
Kimbilir belki bir gün olur(ben görürmüyün onu bilemem)

Sevgilerimle
(en kötüsü bir dilim bile yemedim malum rejim yapıyorum ya ucundan azıcık tadına bakıverdim:(

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
Küçük gurmeler kusur bulmazlarsa olmaz. Böylelikle kendilerine göre bir damak tadı geliştiriyorlar. İnan başkalarında yediklerinde hep seninkinin tadını arayacaklar.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler arkadaşım:)))
Umarım ararlar:)
sevgilerimle

Lezzet Gemisi dedi ki...

merhaba canım. güzel dileklerin için çok teşekkür ederiz. benim de bildiğim ve tarifinden şaşmadığım tiramisu budur. ve de bayılırım. ellerine sağlık canım. bir dilimini ben kaptım. :)) sevgiler...

Flame dedi ki...

Bende rejim yapıyorum diye yapmıyorum bu aralar tatlı :( Ne kötüyüm yaaa, senin sabrına hayran kaldım :((

Akşama misafirimde gelecekmiş az önce haberim oldu malzemem var bende yapayım oğluşa bari bişeyler :)

Haa bu arada Tiramisuya bayılırımmmm

NzlGl dedi ki...

Sana kolay gelsin flame

Vallahi yersen bir güzel kilo alıyorsun bu kadar vermişken bir daha almamaya kararlıyım.
Sevgilerimle

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler sevgili lezzet gemisi
iyi akşamlar
sevgiler

sevil dedi ki...

ablacım mrb nasılsın kusura bakma gelemedim sanada bakıyorumda tramüsüde yapmışsın hımm bende cok severim ya bak gece gece canım cektine yapcaz varsa bir dilim alsam ...

NzlGl dedi ki...

Sevilim Hoş geldin sefa getirdin.
Biliyorum boş vaktin olunca geliyorsun. Gece tatlı yenmeeezzz:))
Sabah ince bir dilim yiyebilirsin
çok öptüm
sevgiler