02 Ocak 2009

2009 yılının ilk yazısı


Büyük bir hava meydanının bekleme salonunda, genç bir bayan uçağına binmek üzere bekliyordu.
Uçağın hareketine saatler olduğu için, zaman geçirmek adına bir kitap ve bir kutu kurabiye satın aldı. Dinlenmek ve kitap okumak için VIP salonunda bir koltuğa yerleşti.
Kurabiye paketinin durduğu sehpanın yanındaki koltuğa bir adam oturdu. Dergisini açıp okumaya başladı. Genç kadın ilk kurabiyesini aldı. Adam da bir tane aldı. Bayan çok rahatsız hissetti kendisini ve: 'Sinir bir şey! Havamda olsaydım bu cüretinden dolayı onu yumruklardım! ' diye düşündü.
Bayan bir kurabiye alıyor. Adam da bir tane alıyordu. Çıldıracak gibiydi bayan. Ama olay çıkarmak istemiyordu.
Nihayet son kurabiye kalınca kadın:
'Bu küstah adam ne yapacak?' diye düşündü. Adam son kurabiyeyi aldı; onu ikiye böldü ve yarısını kadına verdi.
Aaaaa! Bu kadarıda fazla ! Çok öfkelenmişti şimdi!
Kadın sinir içinde kitabını ve diğer şeylerini alıp bir fırtına gibi giriş salonuna, oradan da uçağın içine yöneldi.
Uçaktaki koltuğuna oturdu. Gözlüğünü almak için çantasını açtı. Ne görsün?
Kurabiye paketi açılmamış, orada duruyordu.
Çok utandı. Çok büyük bir yanlış yaptığını anladı. Kurabiyelerinin paketini hiç açmadan çantasına koyduğunu unutmuştu.
Oysaki adam , kendi kurabiyelerini hiç sinirlenmeden ve yüksünmeden kadınla paylaşmıştı.
Kadın ise kurabiyelerinin paylaşıldığını düşünerek çok sinirlenmişti.
Ve şimdi:
Bu durumu telafi şansı yoktu. Özür dileme olanağıda kalmamıştı.

Telafi edemeyeceğiniz 4 durum vardır.

1- TAŞ atıldıktan sonra,

2- SÖZ ağızdan çıktıktan sonra,

3- FIRSAT kaçtıktan sonra,

4- ZAMAN geçtikten sonra.

Herşeyin kıymetini elindeyken, yanındayken bilki, sapasağlam tutki, sen yorulduğunda o seni bırakmasın. Elinden kaydığında belki de çok üzülürsün ama iş işten geçmiş olur.

Gençliğine GÜVENİP ERKEN DERKEN,
belkide elveda bile
diyemezsin GİDERKEN.

Sevgili İngilizce öğretmenimin gönderdiği e-maili çok beğendim ve sizinle paylaşmak istedim Yeni yılın ilk gününde.

Bence aklımızın bir kenarına not düşeceğimiz bazı şeyler olacaktır mutlaka....

Sevgilerimle

10 yorum:

Nur Kılıç dedi ki...

Nazlı ablacım merhabalar
öncelikle güzel ve unutulmaz bir yıl diliyorum size.
Hikaye cok anlamlı okurken cok etkilendim hoşgörü ve hoşgörüsüzlük bukadar güzel anlatılamazdı herhalde özellikle adamın son kalan kurabiyeyi bölmesine bayıldım :)
Birde ben pek özel günler için birşeyler eklemiyorum ayrıca 100. posta yaklaştıgım için cok gerekli olan şeyleri ekliyorum cünkü 100 postta kendi yaptıgım birşeyi eklemeyi düşünüyorum :) bu yüzden eklemedim ablacım.
Çok ççok öptüm seni sevgilerimle tekrar ailenizle birlikte iyi yıllar dilerim

MoonSun dedi ki...

Kesinlikle cikarilacak cok fazla ders var :)) Guzel bir hikayeydi :)) Kucak dolusu sevgiler :))

nzlgl dedi ki...

---Güzel dileklerin için teşekkürler nurum. 100. yazınız heyecanla bekliyorum öptüm

sevgilerimle


---Hikayeyi beğendiyinize sevindim sevgili moon sun
görüşmek üzere.....
sevgilerimle

armina dedi ki...

Hikaye çok güzelmiş. Paylaşımın için teşekkürler ablacığım.

gonuldeneledokulenler dedi ki...

defalarca okumaktan bıkmayacağım hikayelerden biri..
öyle güzel bir hoşgörü barındırıyorki..
sevgiler arkadaşım.
iyi pazarlar.

akasyakokusu dedi ki...

İyi geceler sevgili Nzlgl hikayeyi bende okudum..Çok hoş pür dikkat ediyorum ben bile adama kızıyorum:)))Ama sonuç adam maşaALLAh pek sabırlıymış anlayışlıymış paylaşmayı biliyormuş dedim:)
Paylaşılacak nice güzellikler dilerim.

nzlgl dedi ki...

---canım arminacığım,
Beğendiğine sevindim. öptüm canım


---Sevgili arkadaşım gönüldenele
bende çok beğendim hikayeyi umarım daha hoşgörülü olmamız için bize yol gösterebilir bu hikaye:)))


---Sevgili akasya kokusu
inanın bende sizin gibi adama çok kızdım. Hikayeyi bitirdikten sonra çıkarılacak ilk sonuç şuydu :
Her şeyi iyice anlamak , dinlemek lazımmış sonra karara varmak gerekiyormuş.:)))))))
sevgilerimle

Damak Tadı dedi ki...

Etkisinde kalıp bir kaç kez okumuştum bu anlamlı hikayeyi.Şimdi tekrardan okumaktan keyif aldım diyebilirim..

Keşke bir şeyler anlayabilsek,anlatabilsek..!!


Teşekkürler...Sevgiler..

akasyakokusu dedi ki...

canım merhaba..hadi gel gel bekleme..az sonra oldu:))
sevgiler haftan bereketli olsun..

nzlgl dedi ki...

Sevgili damak tadı
Öyle güzel yazmışsınızki sözün bittiği yer gibi
teşekkürler
sevgiler


----Teşekkürler akasya kokusu
sizede iyi haftalar