27 Aralık 2008

Zeytinyağlı Yer Elması


Yer elması baba evimdede pek pişmezdi. Annem birkaç defa yapmıştı ama ben yememiştim. Geçen hafta pazarda alış-veriş yaparken gördüm ve Ayşe Tüter'in kitabındaki tarife uygun olarak yaptım.
Çok beğendim. Hatta hepsini ben yedim diyebilirim. Bu hafta tekrar aldım ve yaptım.
Tarifini paylaşmak istiyorum.
(Alınacak ders:))) peşin hükümlü olmamak. Daha önce deneseydim bu tatdan bu kadar mahrum kalmayacaktım)
Malzemeler:
500 gr. yer elması
2 adet havuç
2 adet ortaboy soğan
1 çorba kaşığı pirinç
1 tane kesme şeker
1 kahve fincanı zeytinyağ
½ demek maydanoz
½ limonun suyu
tuz
Yapılışı:
Öncelikle yer elmalarını soyup tuzlu suda bekletin. Bir tencereye yağı ve halka şeklinde doğranmış soğanları koyun. Küçük küçük doğradığınız havuçları ilave edip 2-3 dakika kavurun.
Yer elmalarını yıkayıp tencereye koyun, 1 su bardağı su ilave edip 15 dakika pişirin.
Daha sonra sırasıyla limon suyunu, pirinci, şekeri ve tuzu tencereye koyup bir 15 dakika daha pişirin. Tencerede soğutup servis tabağına alın. Üzerine kıyılmış maydanoz serpip servis yapın.

2 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

Merhaba canım..Çok saoa ilgilenmiş destek olmuşsun baba..
aynen katılıyorum anne olupta helede üç çocuk ve evhanımı ne kadar dinlenebilirse az vakit bulup gelebildim..şimdilik geçiştirdim canım ilaçlar bitsin yine gideceğim dra.
bende hiç yer elması yemedim yani yemeğini..ama çocuklar boş tarlaları bahçeleri kazar yerdik..kabuğunuda hatta dişimizle kemirirde soyardık..şu kabuğu kahverengi olan dimi yemeğini yaptığın..bendemi denesem acaba.
eline sağlık canım hazır tabağa konmak ne güzel olurdu şimdi.
sevgilerimle.

nzlgl dedi ki...

sevgili akasya kokusu
aman dr gitmeyi sakın ihmal etmeyin. Tekrar geçmiş olsun

bence bir kere denemekte fayda var yer elmasını beğeneceğinizi umuyorum. Keşke mümkün olsada yalnızca yer elmasını değilde birkaç günlük yemek yollayabilsem size. Sizde rahat rahat dinlenseniz
sevgilerimle