27 Aralık 2008

Kremalı Mantarlı Tavuk (Portakal Ağacının Tarifiyle)

Bu yemeği sevgili portakal ağacı'nın sayfasında görmüş ve yapmaya karar vermiştim. Dün oğlumla birhayli zaman geçirdikten sonra eve dönerken malzemeleri aldım. Kısıtlı zamanım olmasına karşın pişirdim ve afiyetle yedik. Ben çok beğendim. Yapmanızı öneririm.
Yanındaki pilav Perşembe pazarından aldığım kahverengi pirinçle yapılmıştır. Hanımlar alırken sordum kepekli değil bir şehrimizin (adını unuttum) pirinciymiş şekere iyi geliyormuş. Dün tavuğun yanına yaptım. Hakikaten çok güzel oldu. Domatesli pilav gibiydi. Bir dahaki gidişimde pirinçle ilgili bilgiler alıp size ileteceğim.

Malzemeler:

3 yemek kaşığı tereyağ
½ bardak doğranmış soğan ( yada 10 tane arpacık soğanı)
2 bardak doğranmış mantar
tuz, karabiber,kekik
3 yemek kaşığı un,
1 bardak tavuk suyu (yoksa normal su)
1 bardak süt
2 bardak kuşbaşı doğranmış tavuk ( kalça kısmı tercih edilir)
1 avuç haşlanmış bezelye

Yapılışı:

Tereyağını eritin. Soğanları ekleyip soteleyin. Temizleyip doğradığınız mantarları ilave edip sotelemeye devam edin. 1-2 dakika sonra baharatları katın. Mantarların rengi dönünce un ilave edip iyice karıştırın. Tavuk suyu ve sütü ekleyip ateşin altını kısın. Tavukları ve en son olarak bezelyeleri ilave edip kısık ateşte ara sıra karıştırarak tavuklar yumuşayıncaya kadar pişirin.
Ben bu yemeğin üzerine halamın Tokat'tan yolladığı tereyağını eritip kırmızı biberle karıştırarak üzerine döktüm.

Pilav hepimizin bildiği gibi pişti:)))

Hiç yorum yok: