05 Aralık 2008

Kabaklı Kolay Börek

Geçen gün bir dergide gördüm bu böreği çok hoşuma gitti. Hem kolay hemde sağlıklı. Bu böreğin patateslisi ve yağda kızartması İsmet Baba Lokantasında yapılıyor. Harika bir lezzet yolunuz düşerse lütfen deneyin.
Önce


Malzemeler:

3 yufka
1 kahve fincanı sıvıyağ
1 " " su
2 kabak
1 patates (ben ekledim)
½ demet dereotu (ben ekledim)
1 yumurta
karabiber,kırmızı pulbiber

Yapılışı:
Sıvıyağ ve suyu karıştırın. Yufkanın bir tanesini yayın. Üzerine bu karışımdan sürün. İkinci yufkayı serin. Tekrar karışımdan sürün.
Diğer yanda kabakları ve patatesi soyun ,yıkayın ve kurulayın. Rendenin kalın tarafıyla rendeleyin. Avucunuzda hafifçe sıkarak fazla suyunu süzün ve karıştırma kabına alın. Üzerine dereotunu doğrayın. Yumurtayı kırın.K.biber ve pul biberi ekleyip iyice karıştırın.

İkinci yufkanın üzerine iç malzemesinin yarısını koyun. Üçüncü yufkayı serin, yine sıvıyağ ve su karışımını yayın kalan iç malzemesinide en üste serin.

Yufkanın alt ucundan başlayarak orta sıkılıkta sarıp rulo yapın.

Yaptığınız ruloyu ikiye kesin.


Rulonon bir tanesini önce strech filme sonra folyoya sarın. (Ben folyonun besinlerle direkt temasına karşıyım. Onun için sürekli bu yöntemi kullanırım)

Buzdolabının alt kısmına koyun. Bir gece bekletin. Ertesi gün yaklaşık iki parmak eninde kesip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.


200 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
Gerçekten hafif oluyor. Sıcak sıcak yerseniz daha zevkli.
Afiyet Olsun......................



Bu böreği Sevilime gönderiyorum. Bu arada yeni adresi oldu. Lütfen sizde not alın:)))))



5 yorum:

gonuldeneledokulenler dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım.
şimdiden güzel geçecek bir bayram diliyorum.sevgiler.

armina dedi ki...

Böreğin nefiis görünüyor, ellerine sağlık ablacığım. Sebzeli böreklerin lezzeti bir başka oluyor.

nzlgl dedi ki...

----Teşekkürler sevgili gönüldeneledökülenler
sizede mutlu ve huzurlu bayramlar diliyor çok öpüyorum


----Teşekkür ederim canım benim
gerçekten sebzeli börekler bir başka:))))
sevgilerimle

akasyakokusu dedi ki...

canım merhaba..enfes bir börek olmuş canım.
bayram sonrası et kokusundan sonra iyi geldi valla.
tşkler sevgiler.

nzlgl dedi ki...

Teşekkürler sevgili akasya kokusu
sevgiler