22 Aralık 2008

Kahve Molası - Orhan Veli Kanık

Bir kahve molası ve Orhan Veli Kanık şiirlerinden seçmeler.............



KIZILCIK

İlk yemişini bu sene verdi,
Kızılcık,
Üç tane;
Bir daha seneye beş tane verir;
Ömür çok,
Bekleriz;
Ne çıkar?
İlâhi kızılcık!


GÜZEL HAVALAR
Beni bu güzel havalar mahvetti,
Böyle havada istifa ettim
Evkaftaki memuriyetimden.
Tütüne böyle havada alıştım,
Böyle havada âşık oldum;
Eve ekmekle tuz götürmeyi
Böyle havalarda unuttum;
Şiir yazma hastalığım
Hep böyle havalarda nüksetti;
Beni bu güzel havalar mahvetti.




GÜLÜMSÜYORUM
sokakta giderken,
kendi kendime gülümsediğimin farkına vardığım anlarda
insanların beni deli zannedeceğini düşünüp
gülümsüyorum...



ESKİLER ALIYORUM
Eskiler alıyorum
Alıp yıldız yapıyorum
Musiki ruhun gıdasıdır
Musikiye bayılıyorum
Şiir yazıyorum
Şiir yazıp eskiler alıyorum
Eskiler verip musikiler alıyorum

Bir de rakı şişesinde balık olsam




İSTANBULU DİNLİYORUM
İstanbul'u dinliyorum,gözlerim kapalı
Önce hafiften bir rüzgar esiyor;
Yavaş yavaş sallanıyor
Yapraklar ağaçlarda;
Uzaklarda, çok uzaklarda,
Sucuların hiç durmayan çıngırakları
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Kuşlar geçiyor, derken;Yükseklerden, sürü sürü, çığlık çığlık.
Ağlar çekiliyor dalyanlarda;
Bir kadının suya değiyor ayakları;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Serin serin Kapalıçarşı
Cıvıl cıvıl Mahmutpaşa
Güvercin dolu avlular
Çekiç sesleri geliyor doklardan
Güzelim bahar rüzgarında ter kokuları;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Başımda eski alemlerin sarhoşluğu
Loş kayıkhaneleriyle bir yalı;
Dinmiş lodosların uğultusu içinde
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Bir yosma geçiyor kaldırımdan;
Küfürler, şarkılar, türküler, laf atmalar.
Bir şey düşüyor elinden yere;
Bir gül olmalı;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Bir kuş çırpınıyor eteklerinde;
Alnın sıcak mı, değil mi, biliyorum;
Dudakların ıslak mı, değil mi, biliyorum;
Beyaz bir ay doğuyor fıstıkların arkasından
Kalbinin vuruşundan anlıyorum;
İstanbul'u dinliyorum.




7 yorum:

armina dedi ki...

İyi akşamlar ablacığım, özlettin kendini. Orhan Veli Kanık'ın güzel şiirleriyle dönmüşsün.

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
uzun zamandır yoktun şimdide mola veriyorsun. Merak ettim. Sağlığında bir şey yoktur inşallah.
Kahve molasına ve şiirlere itirazımız yok. Sadece hastalık olmasın.
Sevgiyle kal.

gonuldeneledokulenler dedi ki...

günaydın..
güne bir kahve ve bu güzel şiirlerle başlamak güzeldi..
birde SERESERPE şiiri vardır benim sevdiklerimden.:)))
sevgiler arkadaşım..
şiir tadında bir gün olsun

nzlgl dedi ki...

---Sevgili arminacığım
teşekkürler özlenmek güzel :))))
sevgilerimle



---Sevgili bulbulunyeri

Allaha şükür iyiyim biraz koşuşturma ve koşuşturmanın içinde biraz nefes alma hepsi bir araya geldi
çok teşekkür ederim ilginize
sevgilerimle


---Sevgili gönüldenele
şiirleri beğendiğinize sevindim
sevgilerimi yolluyorum

akasyakokusu dedi ki...

Canım merhaba görünmedin epeydir nasılsın..
Dizeler çok hoştu zaten İstanbul şiirini oldum olası çok severim bıkmadan defalarca okuyabilirim.
Tşkler sana.
Birde tam güneşti fotoda karşım..Bakamıyorum gözlüksüz gözlerim renkli benim..Hep kısarım nedense..Ama sayfaya koyacağıma emin olsaydım daha güzel poz verirdim:))) Eşime tel açıpta ekledim bloga..Onada anca ikna oldu..Neyse görüşürüz sevgiler.

neseersoy dedi ki...

Selam,
Bende aynen o şekilde gülümsüyorum :-)
Sevgilerimle

nzlgl dedi ki...

----Sevgili akasyakokusu

bende istanbul şiirini çok severim taa ilkokulda ezberlemiştim hala unutmadım
sevgiler


----Sevgili neşe hanım
benim gibi gülümseyen bir kişi olduğu için sevindim:))))))))
sevgiler