24 Kasım 2008

Öğretmenler Günü-Sevgili Dedem


Tüm öğretmenlerin öğretmenler günü kutlu olsun.

Yeni kaybettiğim yengemde ilkokul öğretmeniydi Allah gani gani rahmet eylesin.


Şimdi sizlere bir öğretmenden bahsetmek istiyorum. Bu kişi Kurtuluş Savaşı'na katılmış ve 49 sene öğretmenlik yapmış birisi. Sene 1930 'lu yıllar , yer Adapazarı merkez Yavuz ilkokulu öğretmen aynı zamanda okul müdürü.


Öğretmen sınıfta ders yaparken müfettiş sınıfa girer ve sert bir üslupla öğrencilere arka arkaya sorular sormaya başlar. Çocuklar tedirgin oldukları ve korktukları için sorulara cevap vermekte oldukça zorlanırlar. Çocuklarının bu durumundan rahatsız olan öğretmen müfettişe dönerek daha şefkatli davranırsa çocukların rahatlayacağını ve sorulara cevap verebileceklerini söyler.

Bunun üzerine müfettiş öğretmene, işine karışmamasını daha ileri giderse kendisini okuldan sürdürebileceğini söyler. Öğretmen sinirlenerek şu cevabı verir:

- Müfettiş bey, ben bir öğretmenim. Vatanımın sınırları içinde nerede ve hangi şartlarda olursa olsun görevimi yapmaya hazırım. Bundan asla korkum yok. Sizinde kuşkunuz olmasın. Ama yine de siz çocuklarıma bu şekilde davranamazsınız. En azından ben izin vermem, der


İşte gururla söylüyorum ki ben bu öğretmenin TORUNUYUM. Canım dedem nur içinde yatsın.

Olayın sonunu merak edecek olursanız;

Müfettiş dedemin verdiği cevap üzerine sinirlenerek çocuklara daha çok yüklenmiş. Dedemde kendisine hakim olamayıp müfettişin burnunu ısırmış:)

Hoooop Adapazarı'ndan Gebze'nin Balçık köyüne sürülmüş.


Emekli oluncaya kadarda orada öğretmenlik yapmış yine kendi doğrularıyla.....


Öncelikle başöğretmen Atatürk ve kaybettiğimiz diğer öğretmenelere Allah rahmet eylesin.

Yaşayan tüm öğretmenlerede Allah sağlıklı uzun ömürler versin. Ülkemize ve dünyaya hayırlı öğrenciler yetiştirmek nasip etsin.


Sevgilerimle,


15 yorum:

Nur Kılıç dedi ki...

Nazlı ablacım Dedenize ve yengenize tekrar allahtan rahmet diliyorum rabbim mekanını cennet eylesin inşallah AMİN.
Hayran kaldım dedenizin cesaretine ve sevgi dolu kalbine, müfettişin burnunu ısırmış demek hihihi... :) cok güldüm ya oh iyi etmiş valla tam gözünün üstüne yumrugu haketmiş ama dedeniz merhametli bir insanmış ki sadece burunla kurtulmuş :) Mekanı cennet olsun inşallah rabbim tahsilatını affetsin.
İnşallah tüm ögretmenlerimizde ögrencilerine karşı böyle sevgi dolu olur...

armina dedi ki...

Tüm öğretmenlerimizin öğretmenler günü kutlu olsun. Ablacığm dedene Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun. Bu güzel gün sayesinde dedenin ve yengenin öğretmen olduğunu öğrendim. Öğretmenleri çok severim küçükken ben de öğretmen olmak istemiştim.

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
böyle bir deden olduğu için ne mutlu sana. Öylelerinin sayesinde bugün ülkemde Cumhuriyet hala desvam etmekte.
Tüm öğretmenlerin gününü tüm sevgimle kutluyorum.
Üniversiteden öğretmen olarak mezun oldum ama hayatımı öğretmen olarak değil, farklı bir meslekte devam ettirdim.
Öğretmen olan eşim. İlgin için teşekkür ederim.
Sevgiyle kal.

lemanice dedi ki...

ne iyi etmiş deden o müfettiş bozuntusuna:)))sevgiler canım.

akasyakokusu dedi ki...

Canım bende eli öpülesi öğretmenlerin bu gününü kutluyorum..
Yendende nurlar içinde yatsın..amin.

nzlgl dedi ki...

Sevgili nurum,arminacığım, bulubulunyeri,lemanice ve akasya kokusu;
dedem hakkındaki düşüncelerinize teşekkür ederim.
sevgilerimle

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

selam
dedene ve tüm rahmetli olan ögretmenlerimize allahtan rahmet diliyorum müftisin burnunu isirmaklada cok güzel yapmis vallahi helal olsun sevgiler tüm ögretmenlerimizin gecmis günler kutlu olsun sevgiler

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

hayatım Allah mekanlarını cennet etsin nur içinde yatırsın...Gurur duyuyor olmalısın ne güzel...Bende buradan tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutluyorum..sevgilerimle öpüyorium

neseersoy dedi ki...

Ne kadar güzel yazmışsın ,böyle bir büyüğünün olması insanın çok büyük gurur kaynağı. Allah yattığı yerde rahatlık versin , umarım o zaman müfettişe verdiği dersten o anda sınıfta olan öğrenciler birşeyler öğrenip günümüze taşımışlardır.
Bir gün geçmiş olsa bile tüm Öğretmenlerimizin günü kutlu olsun.
sevgilerimle

Huriye dedi ki...

Ablacim bende ogretmenlerimizin gununu kutluyorum,onlarsiz hiç birsey olmaz,benim annemde emekli ogretmen,kendisi hep bu gunde çok duygulanir,allah yengeni nurlar içinde yatirsin...onun da ogretmenler gunu kutlu olsun,emegi var çunku sevgisi var...opuyorum seni

nzlgl dedi ki...

---Sevgili ikizlerinannesi
sayfama ziyaretiniz ve güzel sözleriniz için teşekkürler
sevgiler


---Sevgili eyvahyemekyandıocakbattı

gerçekten gururluyum teşekkür ederim


---Sevgili neşeersoy

Böyle bir dedem olduğu için gerçekten onurlu ve gururluyum
Ben küçükken ve dedem hayattayken öğrencileri gelip ziyaret ederlerdi. Demekki dedem amacına ulaşmış diye düşünüyorum
sevgilerimle


---Huriyem
anneninde öğretmenler gününü kutluyorum sevgi ve saygılarımı iletirsin canım

n@zo dedi ki...

Ben kaçırmışım bu güzel hikayeyi. Öncelikle iki öğretmenimizde nur içinde yatsın. Müfettişler her dönem böylelerdi demek ama doğrularının arkasında duracak öğretmen ne yazık ki o kadar çok yok artık. Ekonomik durumlar herkesin belini büküyor maalesef. Nazlı Ablacım, deden gibi idealist bir öğretmen olabilirim umarım. HARİKA BİR HİKAYE..

nzlgl dedi ki...

Sevgili nazom
hiç kuşkum yokki sende çok iyi ve idealist bir öğretmensin bu yüzden seni tebrik ediyor ve çok öpüyorum
sevgiler

icimden geldigi gibi dedi ki...

gerçekten çok duygulandım..ne güzel anlatmışsınız..allah gani gani rahmet eylesin..

nzlgl dedi ki...

çok teşekkür ederim ilginize görüşmek dileğiyle
sevgiler