01 Kasım 2008

Mine ve Ayşe Geldilerrrrr:))) Tavuklu Salata-Esin Ablamın Tarifiyle Hazır Kazandibi Tatlısı

Sevgili arkadaşlarım Mine ve Ayşe ile birlikte geçen hafta bizde toplandık. Bu senenin ilk toplantısıydı. Mine'nin oğlu, Ayşenin kızı ve benim kızım ilkokul birinci sınıftan arkadaşlar. Bizlerde o sayede tanıştık. Aslında o zamanlar bir hayli kalabalık bir gruptuk. Birbirine her konuda aşağı yukarı benzeyen insanlar birbirlerini çeker derler ya işte bizede öyle oldu. Gidenler, kopanlar oldu ama biz bunca sene birbirimizi hiç bırakmadık. Laf aramızda böyle olmaktanda çok mutluyuz:))

Hepimiz rejim yapmaya çalıştığımızdan:))) Kahvaltı türü birşeyler hazırladım.

Domates salatalık, bizde herkes farklı peynir sevdiği için çeşitli peynirler, muhammara,



zeytinyağı-kekik-kırmızı pul biber ile karıştırılmış diyet zeytinlerim, kuruyemiş tabağım, zeytinli kurabiyem, tavuklu salatam.



İki adet tavuk butunu haşladım. Soğuduktan sonra bıçakla küçük küçük kestim.
İçine kararınca iri çekilmiş ceviz, bol dereotu, kımızı ve karabiber koydum. Yoğurla karıştırdım. Servis tabağına alıp üzerine köri sosu gezdirdim.



Bu tatlı tarifide Esin ablamdan;
İki paket Dr. Oetker kazandibi aldım. 750 lt süt ile pişirip borcama döktüm. Sıcak suda bekletip kabuklarını soyduğum bademleri tatlını üzerime batırdım.
Üzerine yine Dr. Oetker hazır çikolata sosu yaptım. Yalnız sosu yaparken sütle değil su ile yaptım. Böylece rengi daha koyu ve güzel oluyor.Tatlının üzerine döktüm. Soğuduktan sonra buzdolabına koydum. Servis yapmadan önce şamfıstığı ve hindistan cevizi ile süsledim.
Not:
Tatlım biraz yumuşak olmuştu. Tariflerde bardak büyüklüğü bile etkiliyor artık. Bir dahaki sefere daha az süt koyacağım kazandibini yaparken.
Bademleride bütün değil iri kıyılmış şekilde kullanacağım.
Evet uzun yazdan sonra geçirdiğimiz saatler bize yetmemişti tabii. Ama olsun en yakın zamanda yine birlikte olacağız inşallah. Arkadaşlarımı gerçekten çok seviyorum. Onlar benim eski ama eskimeyen dostlarım. Herşey gönüllerince olsun.....






5 yorum:

armina dedi ki...

Ne güzel bir sofra hazırlamışsın ellerine sağlık canım. Kazandibiyi çok severim ara ara pşiririm. Çikolata soslusunu hiç denemedim ama eminim tadı nefistir.

nzlgl dedi ki...

Sevgili arminacığım
Soframı beğendiğine çok sevindim çok teşekkür ederim canım
Çikolata sosunu denemelisin mutlaka harika oluyor
sevgilerimle

akasyakokusu dedi ki...

Hımmm oldumu şimdi..:))
Beni niye çağırmadınız be yaaa:))

birdutmasali dedi ki...

Elina sağlık canım..
sevgiyle hazırlanınca, helede dostalara özel olunca insan nasılda dahada fazlasını istiyor böyle..
BİLİRİMM :)))
allah daim etsin dostluklarınızı..
sevgiler NuNu

nzlgl dedi ki...

----Sevgili akasyacığım

Başımın üzerinde yeriniz var. Üstelik çok da mutlu olurum canım
sevgiler



----Çok teşekkür ederim
SEvgili nunu

Allah kimseyi dostlarından uzakta bırakmasın
sevgilerimle