01 Kasım 2008

Çocuklarım iyiki doğmuşlar Allaha Şükürler Olsun

Çocuklar , çocuklarımız her yaşta güzeller. Ben küçükken bir an önce büyümelerini isterdim. Çok şükür büyüdüler ama bu sefer sorunları da büyüdü:))
Önceleri sorunları kafama taktım her anne gibi . Sonra bir büyüğüm "iyiki varlar sorunları da var ya olmasalar" dedi. Çok doğruydu söylediği. Evet iyiki varlar.
Bu gün mutluyum hemde çok. Çünkü bu günü bana ayırmışlar. Beraberce gezdik alış-veriş yaptık ve yemek yedik. Onlarla geçirdiğim her anımı çok seviyorum. Onlar küçükken hızlandırılmış bir şeklide yaşıyorduk sanki. Bu hızlandırılmış yaşam lise son sınıflarında biraz duruldu. Bu sene tam oturdu gibi. Şimdi onlarla beraberken her dakikamı doya doya yaşamak için çaba sarfediyorum.Alışveriş merkezlerinde olsun nerede olursa olsun yanaklarını okşayıp onları (parmaklarımın üzerinde kalkıp)öpüyorum:))
Bu gün onlara "siz evlenirseniz ben ne yapacağım" diye sordum. İkiside "merak etme biz evlenmeyeceğiz"dediler. YALANCILAR :)))
Zamanı gelince onlarda aynen bizim yaptığımız gibi yuvadan uçacaklar. Allah cümlesiyle beraber bizede herşeyin hayırlısını versin.

Aslında anlatmak istediğim başka bir konu vardı. Ama ben nerelere geldim.
Bu gün Nautilus alış veriş merkezindeydik. İskender yemek istedik. Yukarıdaki iskenderciye girdik. Girmez olaydık. Resmen bir anaokulunun yemekhanesindeymişiz gibi hissettik. Üç anne bir masaya oturmuşlar çocuklarınıda başka bir masaya oturtmuşlar. Ve çocuklar sanki evlerindelermiş gibi konuşup gülüyor hatta birbirlerine bağırıyorlar. Derken onlardan daha küçük olduğunu zannettiğim bir başka çocukla annesi gelip bizim masanın yanındaki masaya oturdular. Arka masadaki çocuklar kendileriyle didişmeyi bırakıp bu küçük çocuğu kızdırmaya başladılar. Burger King den aldıkları şapkaları balonları gösterip yandaki küçük çocuğun dikkatini çektiler. Ağlamaya başlayan çocuğun annesi sanki evdeymişçesine masadan kalkıp arka masadaki çocuklara gidip balonlardan birtanesini vermesini istediler. Çocuklar vermeyince küçük olan yaygarayı bastı.
Asıl önemli olan çocukların hiç birinin annesi olaya asla karışmadı. Küçük çocuğun annesi gidip aynı balonlardan alsada çocuğu susmadı. Ve anne "yavrum sus bak kimseyi rahatsız etmeyelim ağlama"demedi. Ya çıldırdım resmen. Diğer masadaki müşterilerde dönüp bakmalarına rağmen anneler hiç istiflerini bozmadılar.
Bizim çocuklar sonunda isyan ettiler.
Geçmişi düşününce arkadaşlarıma nazaran daha sert bir anneydim. Hayatımda çocuklarım dışarıda ağlamalarına ve başkalarını rahatsız etmelerine asla izin vermedim.
Zaten böyle bir durum olsaydı hemen o mekanı terk ederdim. Şimdiki insanlar çok rahatlar annelerde öyle. Eskiden bir adap bir terbiye vardı. Asla kalmadı artık. Şimdi küçük bebeklere anneleri nerede olurlarsa olsunlar (ister parkta, ister lokantada, ister cafede) göğüslerini açıp emzirebiliyorlar. Emzirme olayını doğal bulabilirim ama göğüslerini fitursuzca açıp emzirmelerini asla doğru karşılamıyorum.
Düzgün ve görgü kurallarına uygun yapılan herşeyin yanında olurum. Ama artık bunlar bizim zamanımızla beraber bitti sanırım. İnsanlar önce kendilerini düşünür oldular. Toplum ahlakı, toplum huzuru kalmadı. Herkes istediğini rahatlıkla yapmayı kendinde hak görüyor oldu.
Bu toplum içinde yinede böyle çocuklar yetiştirdiğimiz için hem bizler hemde çocuklarımız şanslı.
Her zaman söylüyorum bence bu ülkenin en ama en büyük sorunu eğitimsizlik. Bir çok üniversite mezunu biliyorum yemek yemesini bilmiyor. Elindeki çöpleri yere atıyor. Hitap tarzı tamamen yanlış. Eğitim derken bütün bunları kastediyorum.
Geçen gün eşim anlattı. Bir müfettişlik sınavının son etabında kalan kişileri bir yemek masası etrafında toplamışlar. Ve çatal - bıçak kullanarak yemek yemeleri söylenmiş. İçlerinden biri maalesef biri bu sınavı geçmiş. Hangisine yanayım bilmemki
O yaşa gelmiş olmalarına rağmen görgü kurallarından bihaber olmalarına mı, yalnızca üniversiteye girip okulu bitirıp çıkmalarına mı, koskoca müfettişlik sınavının çatal-bıçak kullanmalarına bakarak yapılmasına mı , o kadar katılan kişiden sadece birinin bunu başarmasına mı...:(
Hani bir reklamda çocuk annesine 'çok çalışmam lazım çoook' diyordu.
Bilemiyorum.Burada tıkandım off bunaldım.
Topu size atıyor ve düşüncelerinizi bekliyorum

sevgilerimle
iyi hafta sonları

11 yorum:

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
yazını soluksuz okudum.Söylediklerinin altına imzamı atarım. Haklısın.İlk önce eğitimsizlik , sonra da bencillik. Artık anneler önce ben sonra evladımı kendilerine ilke edindikleri için ipin ucu kaçıyor. Televizyon dizileri de tuz ,biber ekiyor. Aslında çok güzel bir konuya değinmişsin,yazdıkça daha çok yazmak geliyor içimden ama yorumda da fazlası ayıp olmasın.Hiç birimiz bana ne demeyelim. Kendi çocuklarımızdan başlayarak, halkayı genişletelim.
Sevgiyle kal.

akasyakokusu dedi ki...

canım merhaba..yazdıklarını pür dikkat okudum..maalesef şimdiki yaşam şartlarımı değişik..yoksa teknolojimi değiştirdi bizleri.yada şimdikileri.
beyinleri esir alınmış robot gibi yetişiyorlar..hükmediyorlar..istedikleri olmayınca çılgına dönüyorlar..işte görüyoruz ya tvde nette annesini kesen biçen öldüren:((( Allah c.c. sonumuzu hayrede..Valla benimde üç çocuğum var en büyüğü 19 yaşında..asileşiyor bazen evde kardeşlerini dövecek gibi oluyor..ama yinede çevremde onun yaşındaki arkadaş çocuklarına bakıyorum benim çocuğum gerçekten uslu ve terbiyeli geliyor bana..nerde ne diyecek nasıl davranacak biliyorlar..dediğin gibi diploması olması bişey ifade etmiyor..nice şeir göbeğinde yaşamış insanlar nezakattan bihaber..nicede köyde yaşayan insanlar baldan tatlı..çok gördüm böylelerini.bakıyorum restoranlarda bile anneler masa yanında sandalyede alt bezi değişiyor..yokmu wc..şimdi heryerde bebek kabinleri var..biz hep köylerde yaşadık çarşı pazara yıllarca yolum düşmedi.yani anababanın aynası çocuklar..şimdiki örf ve adetlerle öncekiler çok farklı..başta aile kavramı eşlerin birbirine sevgisi.sonra çocukların terbiyesi konumu geliyor..
bu konu çokk muhabbetli..dillerine sağlık diyorum..öptüm kocaman..

birdutmasali dedi ki...

Nazlıgülcüğüm
çok haklı buluyorum yazını..
zaman ve bakış açıları çok farklı canım haklısın :((
bizlerin de ortak olması bekleniyor ve mecbur bıralılıyoruz adeta :((( ..
ama en güzeli EVLATLARINIZLA geöne bu güzel olmuşş
ne mutlu size..
ALLAH AYIRMASIN
SEVGİLERİMLE..

neseersoy dedi ki...

Selam,
Benim düşünlerimi ne güzel dile getirmişsin.
İlk önce çocukların yuvadan uçması ; benimde 21 yaşında ve şehir dışında okuyan bir kızım var ve aklıma bazen şimdi şehir dışında evden uzak ama hala bizim evimizin bireyi ama evlenince kendine ait evinin bireyi olacak ve bu bana acı vermiyor değil, sanki ben üniversite zamanında evlenipte kendi anne babama bunu yaşatmamış gibi dşünüyorm:-)
İkinci olarakta ; şimdiki annelerin son derece rahat " aman çocuğumun özgürlüğüne zarar gelmesin " edaları , bu durumlar beni çileden çıkartıyor , benim kızım hala " ben küçükken hiç bir restaurantta sandalyeden yere indiğimi ve yüksek sesle konuştuğumu hatırlamam" der .Bence bunlar tamamen vurdum duymaz , kendilerine saygıları yokki başkalarına olsun tipte insanlar.
Neyse benimde çenem düştü.
Sevgilerimle,
Neşe

nzlgl dedi ki...

----Sevgili bulubulunyeri

Öncelikle düşünceleriniz benim ve okuyan diğer arkadaşlar için önemli içinizden ne kadar yazmak geliyorsa yazın lütfen:))
Aynı fikirde olmamız beni sevindirdi.
Sağlıcakla kalın iyi haftalar canım



----Sevgili akasya kokusu

Yazdıklarınız ne kadar da doğru teknolojinin buna olumsuz katkısına sonuna kadar katılıyorum.
Doğal olmayan yalnızca sebze ve meyveler değil önce insanlar oldu
Allah yardımcımız olsun
sevgilerimle
iyi haftalar canım


----Sevgili nunucuğum

Öncelikle dilekleriniz ve dualarınız sonra yazdıklarıma katıldığınız için çok teşekkür ederim.
Gerçekten güzel bir gündü
Allah tüm çocukları anne ve babalarına bağışlasın

Sevgilerimle
iyi haftalar nunu


----Sevgili neşeersoy

Yazınız için teşekkürler.
Kızınız ile benim oğlum ve kızım bir araya gelse eminim çocukluk anılarında çok benzer yönler bulacaklardır:)))

Herşeyin hayırlısı ve en güzeli tüm evlatlarımız için olsun

Sevgilerimle
iyi haftalar

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
yeni bir haftanın,sağlık,mutluluk getirmesi dileğiyle.
Sevgiyle kal.

nzlgl dedi ki...

Teşekkürler
sevgili bulbulunyeri

Flame dedi ki...

Çocukları özgür bir birey olarak yetiştirmeye çalışırken ayarı kaçırıyor bazı aileler maalesef. Bende çevreyi rahatsız etmekten hiç hoşlanmam zaten oğlumda şımarık bir çocuk değil. Bu konuda çok rahatım ama bu gibi durumlarda kalmaktanda rahatsız oluyorum. Hepimizin çocuğu var. Çocukla gidilmeyecek yerlere ısrarla çocuğun da gelmesi çok saçma oluyor.

gonuldeneledokulenler dedi ki...

canım yazının başını tebessümle okudumç.ne güzel çocuklarınla güzel bir gün geçirmişsin.bende çocuklarımla (en büyüğüm lise 2 de)sık sık özel bir şeyler paylaşmaya çalışırım.öyle cabuk büyüyorlarki.
her anın tadına varmak gerek.
ama biliyormusun hiç bir zaman sorumsuz bir anne olmadım.hatta etrafın durumuna bakıpta eşimle kendimizi sorguladığımız çok zaman olmuştur.acaba çokmu baskıcı davranıyoruz diye.
ama dediğin gibi ahlak kuralları içinde yetişmeleri gerekli.en başta kendileri için.ben etrafındaki insanlara saygısızca yetişen bireylerin sağlıklı bir toplum oluşturacağına asla inanmıyorum.
önce bilinçli anneler daha sonra bilinçli toplum ..inşakllah diyerek bitireyim.
sevgilerle..

Nur Kılıç dedi ki...

Yazdıgın yazsının son noktasına kadar katılıyorum Nazlı ablacım, artık insanlar çocuklarını her konuda özgür bırakma sevdasına düşmüş, larch davranarak onlara iyilik ettiklerini düşünüyorlar halbuki ileride neden oldukları bu otorite eksikliginin onlara pahalıya patlayacaklarının farkında degiller....
Nazlı abla çok öptüm seni

nzlgl dedi ki...

---Sevgili flame
Bilinçli annelik bu olsa gerek. Siz genç annelerin bu düşüncede olmaları ne güzel

öptüm canım



----Allah bağışlasın çocuklarını sevgili gönüldenele
evet çocuklarımızla geçireceğimiz her anı doya doya yaşamalıyız.
Yazdıklarına tamamen katılıyorum canım çok öptüm
sevgilerimle



---Canım nurum
ne güzel yazmışsın
çocuklarımız ne kadar şanslılar böyle anne ve babaları olduğu için
sevgilerimle
öptüm