28 Kasım 2008

Sarı Mercimek Çorbası-Yaz Türlüsü-Fırında Sigara Böreği

Günaydın sevgili arkadaşlarım,
Dün yayınladığım tariflerden sonra sevgili kardeşlerim gazı vermişler bana:))) ehh durdurabilene aşkolsun:)))
Öyleyse buyrun :)))))))))))



Dün Perşembe pazarındaydım. Bu mercimeği gördüm.Üzerinde şeker ve kollestrole iyi geldiği yazılıydı. Evde annemim şekeri var biliyorsunuz.Ama benim zorumla:)))) Allaha şükür ki şekeri çok iyi.Hatta dr bazı şeker ilaçlarını kesti bile. Ama birde gelin anneme sorun. Ben ona 'yeme anne' dediğim bir gün kesin olarak beni öldürecek buna eminim:)))))

Benim hem anne hemde baba tarafımda diabet olduğu için yaş kırkı geçince korkularım arttı:( Onun için damak zevkimi değiştirmek zorunda kaldım. Çocuklar için bazen zor oluyor ama onlar şimdiden alışsınlar istiyorum. Dikkat ederseniz benim tariflerimde (daha çok son zamanlarda) şeker ölçülerini az koyuyorum, krem şanti artık hiç kullanmıyorum, margarin yerine sıvı yada zeytinyağı kullanıyorum.Kızartma artık arada bir yapıyorum.
Aslında benim eşim çok sağlıklı beslenir.Sürekli sebze ve meyve yer.Evlendiğimizde ben çok sıkıntı çekmiştim.Çünkü ben et ile beslenmek isterken o sırf sebze istiyordu. Ben özellikle Kurban bayramı sabahları kahvaltıda kavurmaları götürürken o açılmış gözleriyle bana bakıyordu:)))))) (offff olsada şimdi yesem:))))) Ama şimdi o haklı çıktı:))))) Fakat işi çokda abartmıyoruz .Kırmızı etimizi arada sırada yiyiyoruz. Hatta mangal keyfi bile yapıyoruz.:)))

Gelelim mercimek çorbasına;
Ne zaman mercimek çorbası yapsam kızım Kanaat Lokantasındaki çorbayı örnek gösterir. Oradaki çorbanın rengi daha sarı diye. İşte bu mercimekle yapınca çorba sarı oldu. Gerçi ben kırmızı mercimeklede yapınca içine patates atıyorum onunda rengi sarı oluyor.
Bir bardak sarı mercimeyi yıkadım, 1 tane soğanı 2 yemek kaşığı sıvıyağı koyduğum tencereye gelişi güzel doğradım. Mercimekleri tencereye alıp üzerini geçecek kadar varsa tavuk veya et suyu yoksa su koydum. 1 çay kaşığı kimyon kararınca tuz koyup kaynamaya bıraktım. İyice pişince el blenderinden geçirdim. Eğer kıvamı koyu olmuşsa (sarı mercimek koyu oldu) süt ilave ederek istediğim kıvama getirdim. Sıcak sıcak çok iyi geldi.

Gelelim

Yaz Türlüsüne

Malzemeler:

1 kg kemer patlıcan

1 orta boy soğan

3-4 adet kırmızı biber

2-3 adet çarliston biber

300 gr kadar kuşbaşı et yada tavuk veya biraz kıyma

1 yemek kaşığı salça

tuz, karabiber, kırmızı biber

Yapılışı:

Patlıcanları birkaç yerinden kürdanla delip közleyelim.

Ben patlıcanları folyo serdiğim fırın ızgarasına diziyorum ve fırında közlüyorum. Hem kirlenme olmuyor hemde daha sağlıklı oluyor. Ama herseferinde annem 'patlıcanları ocakta közle ' deyip duruyor:(

Patlıcanlarla beraber kırmızı ve çarliston biberleride közlüyorum. Fırından alıp patlıcanların kabuklarını soyup ½ limon sıktığım suya koyuyorum. Biberlerin zarlarını ve çekirdeklerini ayıklayıp orta irilikte doğrayıp kenarda bekletiyorum. Diğer tarafta tencereye sıvıyağ ile birlikte biraz tereyağ ilave ediyorum. Eğer etli yada tavuklu yapacaksanız bu aşamada 1 soğanı rendeleyip etleri ilave ediyorsunuz . Kararınca su koyup pişiriyorsunuz. Ben kıyma kullandım bu sefer onun için soğanı kavurup kıymayı ilave ettim. Kıyma iyice kavrulunca tuz ve karabiber arkasından salçayı koyup karıştırdım. Limonlu sudaki patlıcanları elimle hafifçe sıkıp bıçakla keserek tencereye koydum. Üzerine biberleri ilave ettim. En son kırmızı pul biber serpip hafifçe yemeği kariştırdım. 1 çay bardağı su koyup kısık ateşte pişirdim. Sıcak servis yaptım.



Evet resimde gördüğünüz sigara böreğidir. Hani hepimizin bildiği. Ama ben börekleri tepsiye dizip üzerine su ve yağ karışımını sürüp fırında pişirdim. Sıcak sıcak tüketirseniz çok güzel. Ama soğuyunca biraz sert oluyor. Gerçi bu gördüğünüz tepsiden 3 tane geriye kalmıştı:)))))

İki gündür tarif yazıyorum.Yoruldum:))))) benden tarif falan beklemeyin artık:))))))))))))
Görüşmek üzere hepinizi öpüyorum.


8 yorum:

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Tüm tariflerin süper.
Sigara böreğini çok beğendim. Kızartma olmayıp, fırında olması çok hoşuma gitti. Büyük kızımın çok sevdiği bir şeydi.Ama yağlı olduğu için fazla yapmıyordum.Artık kim tutabilir beni.Kızımı sevindireyim.
Sevgiyle kal.

Flame dedi ki...

Canım ablacım sen yoruldun ama biz de burada mahfolduk. Benim en sevdiğim çorbadır mercimek bende fena yapmam ama annem daha güzel yapar :) Sarı mercimekle denememiştim ama aklımızda olsun görünce alalımmm.

kizilciksurubu dedi ki...

Mercime corbasi ve diger yaptigin yiyeceklerin hepsi harika olmuslar, ellerine saglik. Annecigine ve babacigina da gecmis olsun canim. Sevgilerimi gönderiyorum.

akasyakokusu dedi ki...

canım merhaba..amanın ne lezzetler gördüm yaa.
tamda öğle saati eline emeğine sağlık.
mercimek çorbası bizim evdede bir numaradır.dediğin gibi bazen büyük oğlanda anne sarı yapsana der.
eline emeğine sağlık canım hayırlı cumalar.

hdidem95 dedi ki...

merhabalar güzel ziyaretiniz ve yorumunuz için çok tşkler buarada sayfanıza bakakaldım ne güzel tarifleriniz var hepsi birbirinden nefis ellerinize sağlık sevgiler

armina dedi ki...

Mmmmm yine nefiis ve sağlıklı tafler koymuşsun sayfana, ellerine sağlık Nazlı abla. Sarı mercimeği ben de denemiştim, güzel oluyor.

Nur Kılıç dedi ki...

Nazlı ablacıgım merhaba,
benim eşim tam bir et düşkünü bense tam tersi.
Sabah kahvaltıda kavurmaya bayılırdı her ögün et olsa bıkmazdı inanki şimdi zorda olsa sebze yemeye alıştı annemden alıştıgım gibi bizdede yemekler az tuzlu pişirilir.
Babamda şeker annemde de yüksek tansiyon var annem coook dikkat eder ama babam hep işine geldigi gibi davranır :)
Ayy yazın bir kilo üzümü tek başına yerdi yeme dedikçe inatla her hafta üzüm alırdı.
Bana misafirlige gelirken bile üzüm GETİRİRDİ :)
Neyse çenem düştü galiba saglık cok önemli hastalıklar baş göstermeden önlemini almakta fayda var degilmi? Kendine iyi bak ablacım ellerine saglık sigara böreginden kaptım :D gidiyorum...
Ba bay...

nzlgl dedi ki...

---Umarım kızınız beğenirde bende mutlu olurum
sevgilerimle


---Denemekte fayda var flameciğim memnun klacağını düşünüyorum
öptüm canım


---İlginize teşekkürler kızıkcık surubu
hayırlı akşamlar
sevgilerimle


---Teşekkürler akasya kokusu iyi akşamlar


---sevgili hdidem95
sayfamı beğendiğinize çok sevindim
artık sık sık görüşürüz umarım
sevgilerimle


---Canım armina
teşekkür ederim
sevgilerimle


---Canım nurum
yazını okurken babanın yediğiüzümlerde kaldım adeta
bravo biz anneme belki 25 senedir üzümün ü sünü bile yedirmiyoruz:)))
Ama inanki çok zararlı dıştan zarar görünmese bile organlar yıpranıyor Allahşifa versin herikisininde ellerinden öpüyorum
sevgilerimle