05 Kasım 2008

Misafirlerim Vardı-Sosyete Mantıs- Pizza-Patates Salatası-Bulgur Köftesi-Günce Tatlısı-Krem Peynirli Kek

Geçen hafta Perşembe günü yine misafirlerim vardı. Bir kısmı apartman komşularım, diğer kısmı annemin çooook eski dostları aynı zamanda kapı komşularımız ve halamın kızı. Keyifli sohbetlerin olduğu bir toplantıydı. Misafirlerime ne ikram edeyim derken sofraya bunlar geliverdi:)))
Sosyete mantısı yaptım. Tarifi burada var. Ama bu sefer haşlama yerine fırında pişirdim. Fırından çıkar çıkmaz üzerine sarmısaklı yoğurdu döktüm. Üzerine sosu. Yumuşacık olmuşlardı.


Artık bu pizza vazgeçilmezlerim arasında.Allah Semuş'umdan razı olsun:))



Patates salatasıda annemin vazgeçilmezidir. Eskiden kurduğu bütün sofralarda patates salatası yer alırdı. Beraber oturmaya başladığımızdan beri ne zaman misafir gelecek olsa önce 'patates salatası' yapalım der. Her çeşitini yaparız. Bu sefer patatesleri haşladım. İkea dan aldığım pratik ezme makinası adeta kurtarıcım onda patatesleri püre haline getirdim. Ve büyük bir sabırla:))) çukur şeklini verdim. İçlerine rendeleyip çok az sıvıyağında sotelediğim havuçları koyup üzerlerini süsledim.



Bu da Malatya yöresine ait bulgur köftesi. Bir arkadaşımdan öğrenmiştim.
Malzemeler:
1 çorba kasesi ince bulgur
1 orta boy soğan
½ demet maydanoz
1 yemek kaşığı un
tuz, karabiber, kırmızı biber
2-3 tane yumurta
kızartma yağı
Yapılışı:
Bulgurun üzerine çıkacak kadar sıcak su koyup üzerini kapatıyorum. Yarım saat kabarması için bekliyorum. Daha sonra yumurta hariç tüm malzemeyi ilave edip iyice yoğuruyorum. (cıvık olursa biraz daha un ilave edebilirsiniz)
Köfte şekli veriyorum yalnız çok ince olmayacak. Tencerede su kaynatıp içine ½ limon suyu sıkıyorum. Ve köfteleri 5-6 tane olmak üzere haşlıyorum. Tencereye bıraktığınızda dibe çöken köfteler haşlanınca suyun üzerine çıkıyor. Onları alıp süzgeçte biraz bırakıyorum. Bütün köfteler haşlanınca iyice soğumasını bekleyip kapaklı bir kaba koyup buzdolabına koyuyorum.
Misafirlerim gelmeden önce yumurtaları çırpıp köfteleri yumurtalara bulayıp kızgın yağda kızartıyorum. Peçete üzerine alıp daha sonra servis tabağına koyuyorum.
Kızartma ara sıra yediğimiz için ben genellikle köfteleri haşladıktan sonra ya üzerlerine domates sosu döküyor yada sarmısaklı yoğurt dökerek yiyiyorum. Aslında bulgur sevdiğim için ısıtıp sade bir şekilde bile tüketiyorum.
Buzdolabında haşlanmış olarak 4-5 gün kalabiliyor




Sevgili Gönül'ün günce tatlısı. Üzerine renkli pasta süsü serptim





Sevgili arkadaşlarım önce bir özür dilemeliyim.
Bu nefis ve bir okadar da kolay yapılan tatlının tarifini yazarken hangi arkadaşımdan aldığımı yazmamışım.
Bu günlerde fazla zamanım olmadığı için çok araştırma yapamadım. Lütfen sahibi kimse gelsin:))))) beni bu üzüntüden kurtarsın.
Krem Peynirli kek
Malzemeler:
2 yumurta
1 paket krem peynir
½ paket süt kreması
3 yemek kaşığı yoğurt
3 " " şeker ( ben 2 koydum)
3 " " buğday nişastası
1 paket vanilya
Yapılışı:
Yumurta hariç tüm malzemeler mikserle iyice karıştırılır. Yumurtalar ilave edilip karıştırılmaya devam edilir. Yağlanmış kelepçeli kalıba dökülerek 180 derecede ısıtılmış fırında pişirilir.
Orjinal tarif buydu. Ben kalıptan çıkardıktan sonra üzerine muz dilimleri koydum ve Dr Oetker' in beyaz çikolata sosunu(biraz koyu ) yapıp üzerine döktüm.
Gerçekten güzel oldu ve misafirlerim çok beğendiler. Tarifi veren arkadaşıma çok teşekkür ederim. Öğrendiğim an ismini yazacağım.
Misafirlerim kurduğum sofradan memnun kalmışlardı. Bu da bana yetti.
Sevgilerimle

12 yorum:

Flame dedi ki...

Nazlı ablacım, yine nefis bir sofra kurmuşsun. Patates salatanı ve sosyete mantının tadını çok merak ettim. Haberin olsun :)

Hepsi çok çok leziz duruyor, ellerin dert görmesin senin ve anneciğininde.

gonuldeneledokulenler dedi ki...

ay maşalla..he lezzet dolu bir sofra olmuş.sohbetinizde ne keyiflidir eminim.elleriniz dert görmesin arkadaşım.
sevgiler

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Ne güzel şeyler yapmışsın. Hepsi de birbirinden güzel olmuş.
Sevgiyle kal.

lemanice dedi ki...

kesinlikle kolay pizzayı denemek istiyorum.Sosyete mantısını biliyorum ama hiç yapmadım.canımmm bide patates salatan şekliyle şemaliyle çok güzel o da favorilerim arasında.öptüm seni.

nzlgl dedi ki...

---Canım flame
Umarım birgün patates salatamı ve sosyete mantımı karşılıklı yudumlayacağımız çaylarımız eşliğinde tadabiliriz:))))
neden olmasın değilmi
çok öptüm canım


---Çok naziksin arkadaşım teşekkür ederim
evet sohbet güzeldi:)))
sevgilerimle


---Teşekkürler sevgili bulbulunyeri

sevgilerimle


---İnan sevgili lemanice
Pizzayı denedikten sonra çok memnun kalacaksın eminim.
Mantının yapımı kolay
patates salatasını beğendiğine sevindim
bende öptüm canım
sevgilerimle

birdutmasali dedi ki...

sevgili nazlıgül,
çok lezzetli bir menü olmuş bencede..
insan alıştığı tatları daha bir arıyor galiba..
eline sağlık canım.
sevgiler

armina dedi ki...

Ellerine sağlık canım hepsi birbirinden lezzetli görünüyor. Ben bulgurlu lezzetleri sevdiğim için bulgur köftesi benim gözüme daha bir güzel geldi. Elma tatlımı beğenmenize çok sevindim, güzel yorumun için teşekkür ederim.

akasyakokusu dedi ki...

canım bayıldım bayıldım..ne bu lezzet ne bu şölen dedim.
keşkem bende orda olaydım..anneciğinede sanada ellerine sağlık diyorum..

nzlgl dedi ki...

---Teşekkürler sevgili nunu
sevgilerimle


---Sevgili armina
gerçekten çok güzel oluyor bulgur köftesi denemenizi öneririm.
Elma tatlısını yapıp komşularıma tattırdım onlarda çok beğendiler
tekrar teşekkürler
sevgiler


---Sevgili akasya kokusu
Çok teşekkürler mutlu ettiniz beni
siz buyrun evimizi şenlendirin hepsini yine yaparım
başımızın üzerinde yeriniz var
sevgilerimle öptüm canım

n@zo dedi ki...

Sosyete mantısı gördüm orada!! Nasıl severimm anlatamam Nazlı Abla:) Dayımın eşi yengem yani:p benim için özel sosyete mantısı yaparDI sık sık.. Ellerine sağlık Ablacımm.. Şimdi yazıyı baştan okuyayım, direkt yoruma geçmiştim :)

nzlgl dedi ki...

---Nazocuğum

Sevdiğine göre artık yapmaya başlamalısın canım :)))
teşekkürler
sevgiler
iyi hafta sonları
öptümü canım

ahsapboyaci dedi ki...

arkadaşım bu tariflerin hepsi bir harika görünüyor ellerinize sağlık kayifli pazarlar canım