27 Kasım 2008

Kaşar Peynirli Patates-Kolay Yufka Böreği-Mor Havuçlu Kek

Bugün hamaratım:)) birkaç tarif birden yazacağım. Hadi hanımlar başlıyoruuuzzzzzzzzz..............

Önce kaşarpeynirli patates,


Malzemeler:

5- 6 tane patates

süt

biraz tereyağ

tuz, muskat

bolca rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı:

Patatesler haşlanır. Püre makinasından geçirilip tencereye alınır. Tereyağ ve süt ilave edilerek bilinen şekilde püre hazırlanır. Tuz ve muskat konur, karıştırılır. Servis tabağına alınarak üzerine bolca kaşar peyniri dökülüp fırına verilir. Üzeri kızarana kadar bekletilir. Ilınınca servis yapılır.

Şimdi sıra kolay yufka böreğinde;

Bu börek adeta benim kurtarıcım. Hem çok kolay yapılıyor. Hemde leziz oluyor.Resimde gördüğünüz tepsi anneannemden kalan bakır tepsidir. Yalnızca bu böreği yaparken kullanıyorum. Hem ölçüye iyi geliyor hemde güzel pişiriyor. Anneannem vefat edeli 53 sene oluyor. Düşünün tepsi ne kadar eski.Onun için gözüm gibi bakıyorum.

Evet gelelim malzemelerine;

3 tane yufka

1 yumurta

1 su bardağı süt

½ çay bardağı sıvıyağ

istenilen iç malzemesi

üzerine rende kaşar peyniri

Yapılışı:

Yufkalar ortadan ikiye ayrılır. Her bir yarım yufkaya kullanacağınız iç malzemesi konarak rulo yapılır, kendi ekseni etrafında döndürülerek tepsiye konur. Tepsi yağlanmaz. Diğer yufkalarda aynı şekilde sarılarak tepside bulunan yufkaların etrafına sarılır. Tüm yufkalar bitince yumurta, süt ve sıvıyağ karıştırılarak böreğin üzerine dökülür. İster bir gece serin yerde bekletin ister hemen kullanacaksanız en az yarım saat bekletin. 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin. Piştikten sonra üzerine bolca kaşar peyniri rendesi koyarak tekrar fırına verin. Kaşar peynirleri eriyince fırından çıkarıp servis yapın.


Çocuklar kek isteyince hemen yapıverdim (içine mor havuç kullandım ama onlar bilmiyorlar:)))

Malzemeler:

2 yumurta

1 bardak şeker

½ çay bardağı sıvıyağ

2 tane mor havuç rendesi

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 avuç kadar damla çikolata

Aldığı kadar un

Yapılışı:

Şekerle yumurtaları çırpın. Sıvıyağ ve havuç rendesini ilave edin. Kabartma tozu , vanilya ve unu eleyerek diğer malzemelere katın. Ben kek hamurlarımı biraz sulu yapıyorum. Daha yumuşak oluyor ve hoşumuza gidiyor. En son damla çikolatalırın attım. Küçük kare borcamımın içine yağlı kağıt koyup keki içine boşalttım. 180 derecede ısıtılmış fırında pişirdim. Ters çevirip servis tabağına aldım. Nasıl olduysa damla çikolataları dibe çökmüş ve ortaya bu görüntü çıkmış, iyide olmuş:))))


Bu tariflerimi sevgili susamçörekotu'na gönderiyorum.

sevgilerimle


9 yorum:

Flame dedi ki...

Nazlı abla yaaaa geliyorum gidiyorum nefis şeyler var bu blogta. Saat 4 olmuş ben acıktım ama sen acıktırdın bilesinnn :))))

Huriye dedi ki...

Ablacim ellerine saglik,harika lezzetler var su an karsimda,harika gorunuyor,afiyetle yemisinizdir insallah,hani bir dilim kaldiysa alayim dicektim:))optum ablacim,kendine iyi bak...

armina dedi ki...

Hepsi birbirinden nefis görünüyor ellerine sağlık ablacığım.

Nur Kılıç dedi ki...

Ablacım ya eline saglık maşallah enfes görünüyorlar.
Börege biraz yakın olsaydım varyaaa yerinde yeller estirirdim :)

nzlgl dedi ki...

---Canım flame
teşekkürler senin iyi görüşlerim canım ama sakın 4 de bişey yediğini söyleme:)))))))))


---huriyem
güzel sözlerine teşekkürler ne demek sen iste ben yeniden yaparım canım
hayırlı cumalar


---sevgili arminacığım
çok teşekkür ederim yanaklarından öpüyorum


---nurum
canın sağolsun ne zaman istersen yaparım ben
öptüm güzelim

Adsız dedi ki...

HAYDİ KIZLAR ETKİNLİĞE
Sevgili arkadaşım,beni kırmayıp P.D.Ç.S.ETK.30 1.hafta da birbirinden güzel tariflerle katıldığınız için müteşekkirim,elinize gönlünüze sağlık. 2.hafta başladı,tekrar katılımınızı bekliyorum,çayım hala sıcak ve taze!!! Ev sahipliğimden memnun olursunuz inşallah.
SEVGİ VE SELAMLARIMLA
Susamcorekotu.blogcu.com

ahsapboyaci dedi ki...

canım banim hapsi biribirinden güzel görünüyor bu ara pek fırsatım olmadı canım pc başına geçmeye o yüzden gelemedim öptüm canım

Burcu SezeR dedi ki...

Aç karnına nasıl bakılır bu siteye???
Uyarman gerek bence...

nzlgl dedi ki...

Teşekkürler sevgili burcu bunlar senin güzel düşüncelerin
sayfama ziyaretine çok sevindim
tekrar beklerim
sevgilerimle