07 Kasım 2008

Aslım ve Bitlis Usulü Kabak Dolması



Aslı benim canım halamın kızı. Annem Aslı çok küçükken ona 'İpek Aslı' demişti. Hakikaten o hep ipek oldu hepte olacak. Genç kız oldu, evlendi ve mükemmel bir eş ve bir okadar da mükemmel bir anne oldu. Başarılarını burada yazsam biliyorum hiç hoşlanmayacak yalnızca şunu söylemeliyim ki bizler onun akrabaları olarak onunla çok ama çok gurur duyuyoruz. Türkiye onunla gurur duyuyor. Şu anda Amerika'da eşi ve kızı ile beraber yaşıyor. Bu kadar başarının ardında bile alçakgönüllülüğünü hep korudu. Hep İpek kaldı. Şimdi kızıda annesinin yolunda yani İpek olma yolunda ilerliyor.

Aslıcığım sitemi oradan takip ediyor. Canım benim bana bir yemek tarifi yollamış çok mutlu oldum. Dün akşam hemen denedim. Çok lezzetli oldu. Evdekiler çok beğendiler. Benimde yapacak yeni bir yemek tarifim oldu.

Şimdi Aslımın tarifini veriyorum:

BİTLİS USULU KABAK DOLMASI

Malzemeler:

1 kg. kabak (ince olacak)
2 tane soğan
1 kase kıyma
Kıyma kadar ince bulgur
1 avuç kadar reyhan
tuz, karabiber, kırmızı biber,nane
sarmısaklı yoğurt
salçalı sos

Yapılışı:


Kabaklar hariç tüm malzeme karıştırma kabına alınarak iyice yoğrulur. Ne kadar uzun yoğrulursa o kadar lezzetli olur. Kabaklar bir çatallık yani yaklaşık 2 cm eninde kesilir. İçleri dikkatlice oyulur. Kıyma ile doldurulur. Kıyma fazla kalırsa küçük köfteler yapılarak tencereye dizilir.
Tencereye sadece su konarak kısık ateşte pişirilir. Az su koyup ara sıra kabaklara bakarak, gerekirse su ilavesiyle pişirmeye devam edilir.



Diğer tarafta sarmısaklı yoğurt ve salçalı sos hazırlanır. Sosu hazırlarken ister biraz tereyağ isterseniz sıvıyağ kullanabilirsiniz. Dolmaların üzerine sarmısaklı yoğurt konur. Onun üzerine salça gezdirilir.


En üste nane ve sumak ekilir.

Gerçekten güzel olmuştu. Canım Aslımın ellerine sağlık. Ondan başka tariflerde bekliyorum.
Sevgilerimle

12 yorum:

armina dedi ki...

Hem bulgurlu hem kıymalı, nasıl da lezzetli olmuştur. Ellerine sağlık canım.

nzlgl dedi ki...

Teşekkürler sevgli armina gerçekten lezzetliydi.
Sevgiler

Aokoca dedi ki...

Ablacigim
Tarifi begendiginize cok sevindim. Ayrica yazdiklarin icin de cok tesekkur ederim. Tum duygularimizin karsilikli oldugunu bilmeni isterim. Kucak dolusu sevgilerimle

Huriye dedi ki...

Ablacim ellerine saglik,pek lezzetli gorunuyor,ah ah olsaydi simdi:))sevgilerimi yolluyorum,optm

nzlgl dedi ki...

İpek Aslım

Yeni tariflerini bekliyor sizleri çok öpüyorum canım

nzlgl dedi ki...

Huriyem

keşke sana hemen yollayabilsem :))))
bende öptüm canım
iyi hafta sonları

akasyakokusu dedi ki...

canım bende burdayım hemen geldim..yine usta gelecek koştur koştur evi az topladım..11 gibi gelirim dedi gelmedi hala bende çay içiyorum beklerken..
dün akşam yazan arkadaşlara dolaştım epey..
sırayla geziyordum ..
çok saol canım kızım iyiydi az evvel bağlama kursundan geldi dersaneye gitti.
Allah c.c. razı olsun cümlemize şifa versin.
bu arada az geciktim dolma bana kalmamış..ben dolmayı sıcak severim..ama özellikle dolmada kabak ve patlıcan sarmada asma yada lahana farketmez..sevgili Aslı güzel bir tarif göndermiş..bende bir kaç yıl evvel derginin birinde katık dolması adıyla öğrendim..o kadar güzelki kabakları minicik kesip oyup içini doldurmak..bir çatala batırıp hüp diye yemek..ben kıymaya çok az iri bulgur koyuyorum..bolda baharat ve biber salçası..seninde beğendiğine çok sevindim..kocaman öptüm sanada çay bıraktım..

nzlgl dedi ki...

Canım arkadaşım
Öncelikle kızınıza çok sevindim
Usta işine gelince benden daha iyi kimse bilemez.Allah yardımcınız olsun çok zor çoook ustalarla uğraşmak. Dolmayı beğendiğinize çok sevindim. Hem kendim hem Aslım adına İri bulgur fikri çok hoşuma gitti sağolun hemen deneyeceğim
İyi hafta sonları dileyerek ve bıraktığınız çay için teşekkür ederek gidiyorum:))))
sevgilerimle

gonuldeneledokulenler dedi ki...

dolmanın siirt usulü yemiştim.
sanırım güneydoğunun bu tatlarda ayrı püf noltaları var.lezzet harika oluyor çünkü.
tarifi verene teşekkürler.yapana ellerine sağlık,yiyenlere afiyetler...
ee bize,
tarifi not almak düşer:))
sevgiler arkadaşımm.
keyifli pazarlar

birdutmasali dedi ki...

ne güzel yeni tarifler geliyor sayfalarımıza
ellerine sağlık canım..
ASLIYA SEVGİLERR

nzlgl dedi ki...

---Teşekkürler sevgili gönüldenele
Sizede iyi hafta sonları diliyorum
sevgiler


---Sevgili nunu
Bende çok memnunum yeni tariflerden umarım devam eder
sevgiler iyi pazarlar

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Eveeettt yazın teyzemde yapmıştı bu kabak dolmsından.... Gerçekten çok lezzetli oluyor...

Ellerinize sağlık... Sevgiler...