31 Ekim 2008

Esracığıma Yaptığım Kurabiyeler:))


Uzun zaman oldu yeni bir şeyler yazmayalı. Esraya gittiğimden beri bloglar kapandı açıldı 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı araya girdi bu arada benim gezilerim oldu misafirlerim geldi bir türlü bilgisayarın başına rahatlıkla oturamadım. Hep sizlerin sayfalarına şöyle bir uğrayıp gidiyorum. Aslında bu günde oğlumla beraberdik. Gezdik yemek yedik :)))) o yüzden çok mutluyum. Şimdi arkadaşlarına gidince bende oturup canım Esrama götürdüğüm kurabiyelerin tarifini yazayıp dedim.
Tarifi Sofra dergisinin verdiği Güzel Şeyler adlı kitapçıktan aldım
Malzemeler:
1.5 su bardağı un (elenmiş olacak)
½ su bardağı pudra şekeri
125 gr. tereyağ (oda sıcaklığında yumuşamış olacak)
1 yumurta
1 paket vanilya
1 paket bitter çikolata
Yapılışı:
Un, şeker, tereyağ, vanilya ve yumurtayı karıştırma kabına alarak iyice yoğurun. Hamuru bir saat buzdolabında bekletin. Un serpilmiş tezgahta merdane ile 1cm kalınlığında açıp kalp şeklindeki kalıp ile kesin. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. 180 derecede ısıtılmış fırında pembeleşinceye kadar pişirin. Fırından çıkarıp soğumasını bekleyin.
Diğer tarafta çikolatayı benmary usulü eritin.(Çikolatayı bir kaseye koyun . Kaseyi içi su dolu tencereye oturtun ve suyu kaynatın. )
Soğuyan kurabiyelerin yarısını çikolataya batırıp yağlı kağıt üzerine dizerek çikolatalı kısmın donmasını bekleyin.
Esrama dediğim gibi eşinizle beraber televizyon seyrederken afiyetle yiyin.
Not:
Hamuru merdane ile açarken ve kalıp ile keserken biraz çabuk hareket etmelisiniz.Aksi halde hamur gevşiyor ve kalıp çıkarmak tepsiye dizmek zorlaşıyor.

5 yorum:

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Muhteşem görünüyorlar.
Sevgiyle kal.

birdutmasali dedi ki...

ellerine sağlık sevgili nazlıgül
çok cici olmuşlar.
afiyet olsun.
sevgilerrrr NuNu

nzlgl dedi ki...

---Çok teşekkür ederim
sevgili bulubulunyeri
sevgiler benden sizede


---sevgili nunu
beğendiğinize sevindim. Teşekkür ederim
sevgilerimle

Flame dedi ki...

Nazlı abla bende denemiş ve güzel yapmıştım bu kurabiyeyi. Eline sağlık.

nzlgl dedi ki...

Canım flame

Gerçekten hem tadı hemde görünüşü güzel bu kurabiyelerin
seninde ellerine sağlık
öptüm canım
sevgilerimle