15 Ekim 2008

Fava


Sevdiğim ve arkadaşlarımda, tanıdıklarımda yediğim favayı yapmaya karar vermiştim. Haftasonu alışverişte iç baklayı görünce aldım ve yaptım. Meğer favanın kıvamını tutturmak zormuş. Bendeki acemi şansı:)) olsa gerek bir güzel oldu. Eşimden onay alınca rahatladım. Çünkü o hatır için asla konuşmaz hatta pat diye söyleyiverir:)))

Annemde beğendi. İçim rahat olarak bunu sizlerle paylaşmak istedim.


Malzemeler:

2 su bardağı iç bakla
2 küçük soğan
1-2 tane kesme şeker
1 çay bardağı zeytinyağı
tuz, karabiber
su
dereotu

Yapılışı:

Soğanları gelişigüzel doğrayıp düdüklü tencereye koydum. Zeytinyağını ilave edip biraz kavurdum. Kesme şekeri kattım. Baklaları yıkayıp ilave ettim. Tuz ve karabiber serptim. Üzerine çıkacak kadar su koyup, kapağı kapattım. 15 dakika pişirdim. Kapağı açıp beş dakika kadar bekledim. Sonra blender ile iyice ezdim. Bir servis tabağını suyun altından geçirdim. Favayı servis tabağına döküp soğumasını bekledim. İyice soğuyunca ters çevirdim üzerini dereotuyla süsledim.
Yerken üzerine limon suyu ilave ettik.

NOT:

Tabi annem dereotu serpmeden önce bir iki yemek kaşığı zeytinyağ gezdirdi üzerine sonra dereotu serptik.

LÜTFEN papatyalı muşambamı es geçmeyin:))

Sevgili ablalarım Sevim, Gönül ve Gülmay ablam benim deli gibi papatya sevdiğimi bildikleri için alıp hediye ettiler. Sağolsunlar


22 yorum:

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Evin gurmesi beğendiyse mesele yok. Tamam demektir.
Sevgiyle kal.

Huriye dedi ki...

Ablam ellerine saglik,ben hiç fava yemedim ve yapmadim da,inan tadini çok merak ediyorum...kismet olursa bir gun denemek isterim,begenip begenmemekte biraz tedirgin kaliyorum,ama yemeden de bilemeyiz demi...optum ablam

nzlgl dedi ki...

--Size katılıyorum sevgili bulbulunyeri

Artık soframızda zaman zaman favada yerini alacak:)))
Sevgilerimle


--Huriyeceğim

Tarifimin yarısını deneyip tadına bakmalısın değişik bir tat belki beğenebilirsin
çok öptüm canım

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

ABLACIM HIMM ENFES OLMUŞ ELLERİNE SAGLIK CANIM BENİM ABLACIM HABERİN OLSUN BAK ŞİMDİDEN SENDEN RANDEVU ALIYORUM 8 KASIM CTS GÜNÜ BAKIRKÖYDE BULUŞMA DÜZENLİCEM İLERKİ GÜNLERDE YAZARIM YİNE DAVETİYEYİ BAK MUTLAKA BEKLİYORUM SENİ ONA GÖRE

armina dedi ki...

Favayı ben de çok denemek istedim güzel olurmu olmazmı diye kararsız kaldım senin nefis favanı görünce denemeye karar verdim ellerine sağlık.

nzlgl dedi ki...

---Sevilim canım benim

Bende sizlerle birlikte olmayı çok arzu ederim. Bakalım kısmetse görüşürüz. Öptüm canım



---Sevgili Arminacığım

Umarım yakın zamanda dener ve memnun kalırsın kulaklarımı da çınlatırsın canım
öptüm hoşçakal:)))))

birdutmasali dedi ki...

çok severim ,
tesadüf bende yaptım,
ama yayın sırası ne zaman gelir bilemem :)))

sevgilerrr, elinize sağlık.

nzlgl dedi ki...

Hoş bir tesadüf olmuş sevgili nunu

sizede afiyet olsun diyorum
sevgilerimle

Nur Kılıç dedi ki...

Nazlı ablacıgım meraba dün okadar canım sıtkındı ki sorma tüm gün baş agrısı çektim.
Sana rahatsızlıgım geçti iyiyim demeye gelemedim kusura bakma olurmu teşekkür ederim düşüncen için canımsın...

nzlgl dedi ki...

Canım nurum

iyisin ya önemli olan o Kusur olurmu hiç umarım en kısa zamanda canını sıkan şeylerde geçer
sevgilerimle öptüm

gonuldeneledokulenler dedi ki...

ıspanaktan sonra birde baklaya geldim.
egeliyim ya.sebzesiz olmaz.
bende bu gün kerevizin açılışını yaptım.
çocuklar pek hoşlanmıyor ama mutlaka tattırıyorum.
sevgiler kocaman.mutlu pazarlar.

gonuldeneledokulenler dedi ki...

Hayatı yenecek kadar güçlü, hayattan beklentilerini alacak kadar umutlu, umudunu yitirmeyecek kadar inançlı, mutlu ve sevgi dolu bir hafta senin olsun...

nzlgl dedi ki...

Sevgili arkadaşım gönüldeneledökülenler

Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için bende size sağlık ve huzur dolu bir hafta diliyorum
Bende bu hafta kereviz aldım bakalım bizim çocuklar ne diyecekler:))))) onlarda pek hoşlanmazlar ama sonuçta faydalı ve yemekte yarar var

görüşmek üzere
hoşçakalın

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Daha önce hiç denemedim... Bir ara bende denemek isterim... Ellerinize sağlık... Bu arada sizi sayfama davet ediyorum... Uğrarsanız sevinirim...

Sevgiler...

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

ablacım nasılsın hayırlı hafta dilerim sana bizim şirkette perdeler koptu bizde yaptırıyoruz ama hala getiremediler cuma geleceklermiş güneş vuruyor pcye kör olcam yahu göremiyorum o nedenle aksatıyorum sizleri ablam bu arda rejimi sormuşsun sorma kaynanamlar geldi ya biraz bozdum bak sitemde ıslama var onu yedim biraz bozdum ama yürüyüşe devam yanlış bir bel agrısı var bende anlayamadım herkes kilo diyor ama her gün şiddetleniyor korkumdan dr gitmek istemiyorum bir keresinde bana tam 10 gün sırt üztü yatış vermişti şu işsizlikte bunu yapamam izin alırsam kesin yerime birini alırlar bunu göze alamadıgımdan agrıyı cvekiyorum bakalım nereye kadar cekicem neyse gene cenem düştü desene sevin güneş gelmese ne kadar uzun yazardın diye :=))
hadi öptüm seniii

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

ablaların güzeli sana bir ödülüm var sitemde bekliyor öpüldün

gonuldeneledokulenler dedi ki...

canım sayfamda sana ait bir şey var alırmısın?

akasyakokusu dedi ki...

Merhaba canım..Ara ara dolaşıyorum canım aceleyede getiriyorum gibi..
Birçok arkadaşa iade gitmem gerek..
Fırsat buldukça görüşelim oldumu canım..
Tanıştığımıza çok memnun oldum favayı bende hiç denemedim ama kerevizi eşimle ben çok severiz..Kereviz aldım demişsinya son yorumda..
Görüşmek üzere kocaman teşekkür ederim..

nzlgl dedi ki...

---Davetinize teşekkürler sevgili aysel hemen geliyorum
sevgiler


Sevilim

Rejimi ara sıra birazcık:))) bozmak lazım ama bunu alışkanlık haline getirmemeli
Bel ağrın için dr diyeceğim ama sende haklısın iş konusunda hiç olmazsa fırsat buldukça 10 dakika bile olsa yat dinlen canım
Güneşe gelince güneş almak iyidir o hep güzellere gelir senin kendinde kalbinde güzel onun için güneşe kızma
canım benim ne kadar uzun yazarsan yaz ben zevkle okurum
sayfana hemen geliyorum
bende seni çok öptüm canım

sevgiler



---Sevgili gönüldenele dökülenler

tabii memnuniyetle almaya geliyorum


---Sevgili akasya kokusu
umarım daha iyisinizdir tanıştığımıza bende çok sevindim bundan sonra sık sık görüşeceğiz
inşallah ....

sevgilerimle

nzlgl dedi ki...

---Davetinize teşekkürler sevgili aysel hemen geliyorum
sevgiler


Sevilim

Rejimi ara sıra birazcık:))) bozmak lazım ama bunu alışkanlık haline getirmemeli
Bel ağrın için dr diyeceğim ama sende haklısın iş konusunda hiç olmazsa fırsat buldukça 10 dakika bile olsa yat dinlen canım
Güneşe gelince güneş almak iyidir o hep güzellere gelir senin kendinde kalbinde güzel onun için güneşe kızma
canım benim ne kadar uzun yazarsan yaz ben zevkle okurum
sayfana hemen geliyorum
bende seni çok öptüm canım

sevgiler



---Sevgili gönüldenele dökülenler

tabii memnuniyetle almaya geliyorum


---Sevgili akasya kokusu
umarım daha iyisinizdir tanıştığımıza bende çok sevindim bundan sonra sık sık görüşeceğiz
inşallah ....

sevgilerimle

nzlgl dedi ki...

---Davetinize teşekkürler sevgili aysel hemen geliyorum
sevgiler


Sevilim

Rejimi ara sıra birazcık:))) bozmak lazım ama bunu alışkanlık haline getirmemeli
Bel ağrın için dr diyeceğim ama sende haklısın iş konusunda hiç olmazsa fırsat buldukça 10 dakika bile olsa yat dinlen canım
Güneşe gelince güneş almak iyidir o hep güzellere gelir senin kendinde kalbinde güzel onun için güneşe kızma
canım benim ne kadar uzun yazarsan yaz ben zevkle okurum
sayfana hemen geliyorum
bende seni çok öptüm canım

sevgiler



---Sevgili gönüldenele dökülenler

tabii memnuniyetle almaya geliyorum


---Sevgili akasya kokusu
umarım daha iyisinizdir tanıştığımıza bende çok sevindim bundan sonra sık sık görüşeceğiz
inşallah ....

sevgilerimle

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

ABLACIM CANIM BENİM EVET DENSİZLER ÇOK ADAMA BAK YA BEN MSN ADRESİMİ SANKİ ONLA SOHBET ETMEK İÇİN YAZMIŞIM GİBİ AKLINCA BANA İŞ ATIYOR BU NE REZİLLİK YA BENDE COK SİNİRLENDİM VE YAZI KOYMAYA KARAR VERDİM UMARIM OKURDA BİR DAHA KİMSE EKLEMEZ ÖNCE BANA SİTE İLGİLİ ŞEYLER SORDU BENDE KİBARCA CVPLADIM SONRA BAKTIM ERKEK DEDİM ERKEGİN BENİM SİTEMLE NİYE İLGİLENSİN BEN 2 DEFA MÜSAİT DEGİLİM DEDİM BAKTIM ÖGLENDEN SONRA GENE YAZDI AA TEPEM ATTI TABİ YAZDIM BİR TON YAZI TABİ
HEMEN CEVRİMDIŞI OLDU
SONRADA BU YAZIYI KOYDUM NE YAPAYIM
NEYSE ABLACIM NASILSIN VALLA HALA BELİM AGRIYOR
KIZIMDA HASTA OLMUŞ BAKICISI DR GÖTÜRDÜ YAVRUM SİSTİZ OLMUŞ