04 Ekim 2008

İrmikli Portakallı Kurabiye - Güllaç




Herkese Merhaba,
Bir bayramı daha uğurladık. Allah nicelerine sağlık ve sevdiklerimizle beraber ulaştırsın.
Biz bayramda pek evde oturmayız. O yüzden yemeklerimi hep arife gününden ayarlamaya çalışırım. Ama mutfaktan da pek uzak kalamıyorum. İkinci günü evdeyken birden mutfağa girip bu kurabiyeleri ve güllaç yaptım.
Nedense bayramda herkes ağdalı tatlılar yapıyor o yüzden bende iki üç senedir hafif ve sütlü tatlı yapmayı tercih ediyorum.
Misafirlerimin tarafından da bu tatlılar kabul görüyor.

Bu tarifi bu ayki Sofra dergisinde gördüm. Allahın emri tabii biraz şeker ve yağ oranlarını değiştiriverdim ama orjinal tarifi vereceğim herkes ağız tadına göre değiştirebilir.

Güllaça gelince ;
Herkes tarifini bilir onun için yalnızca resmini yayınlıyorum. Üzerine böğürtlen koydum güllaça yakıştı :)

Malzemeler:
3 çay bardağı irmik
3 çorba kaşığı oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ (Ben 1.5 çorba kaşığı tereyağ, 5-6 yemek kaşığı sıvıyağ koydum)
4 çorba kaşığı pudraşekeri (ben 3 koydum çünkü annem yanımdaydı daha fazla azaltamadım:)))))
2 çorba kaşığı kakao
1 paket vanilya
5 çay bardağı un
2 adet yumurta
ben bir portakalın kabuğunu da içine rendeledim

Üzeri için:
2 küçük boy portakalın suyu
2 çorba kaşığı pudraşekeri

Yapılışı:
İrmik, tereyağı, pudraşekeri, kakao, vanilya ve elenmiş unu karıştırma kabında yoğurun. Daha sonra yumurtaları ilave edip tekrar yoğurun. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edeceksiniz.(un az gelirse ekleyebilirsiniz)
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp istediğiniz şekli verin yağlı kağıt serilmiş tepsi içine dizin. 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin.
Fırından çıkan kurabiyelerin üzerine portakal suyu ve pudra şekeri karışımını dökün , üzerini kapatıp soğumasını bekleyin.

Soğuduktan sonra servis tabağına alıp üzerini hindistan cevizi ve şamfıstık ile süsleyin
Afiyet Olsun


12 yorum:

Flame dedi ki...

Eline sağlık. Bizde 2 tepsi baklavanın yanında birde aşure yaptık bu bayram. Her gelen aşureye bayıldı. Klasik baklavadan daha iyi oluyor alternatifler.

Nur Kılıç dedi ki...

Yuppi ilk yorum benden :)
Kurabiş tarifi harika bir tarif gibi görünüyor denemeli bu güzelligi, aklıma yazdım canım tatlı bişeyler istediginde ugrayp alacagım tarifini teşekkür ederim canım Nazlı ablacıgım sevgilerimle...

nzlgl dedi ki...

Sevgili göznurum

Siz ve sevgili flame tatil dememiş sayfama gelmişsiniz ne mutlu bana

Teşekkürler
sevgiler


Sevgili flame

İşte bu Harika bir buluş tebrikler misafirleriniz yerinde olmak isterdim:)))))

sevgiler

armina dedi ki...

İrmikli kurabiye denememiştim, çok farklı bir kurabiye olmuş. Ellerine sağlık, eminim çok lezzetlidir.

nzlgl dedi ki...

Çok teşekkür ederim sevgili armina


Bende pek irmik kullanmazdım tatlılarda ama güzel oluyormuş denemeni tavsiye ederim canım

sevgiler

n@zo dedi ki...

Ramazan boyu güllaç krizine girdim resmen ama yok burada.
Kurabiye de sanki benim bile yapabileceğim birşey gibi. Yalnız şu kulak memesi yumuşaklığı karışık biraz Nazlı ablacığım :))

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba, size sevgilerimle beraber etkinlik için davetiyemi de bırakıyorum katılmanız ümidiyle, sevgiler.
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ
shttp://porselendemlik.blogcu.com/ ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve
http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler

MERHABA SEVGİLİ DOSTLARIM

6 Ekim2008 (pazartesi) -19 Ekim 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğinin Ev Sahibeliğini Ben( Birsel ve İrem )http://annekizmutfaktayiz.blogspot.comyapacağım


Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için, İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarakYADA CBOXA YAZARAK bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.

elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir.

gonuldeneledokulenler dedi ki...

sıcacık sevgilerimi ve mutlu bir hafta dileklerimi bırakıyorum sayfana
tarifler içinmi?
eminim yine mükemmel lezzetler barındırıyordur..ellerine sağlık olsun..

nzlgl dedi ki...

güzel nazom

keşke mümkün olsada sana güllaç yapıp gönderebilsem :)))

Kurabiyeye gelince hiç zor değil canım mutlaka yaparsın. Şu kulak memesi yumuşaklığı içinse şunu söyleyebilirim hamur eline çok hafif yapışacak hemen kendini bırakacak :)
Aslında nazo zamanla hamur yapa yapa bunu kendin daha iyi anlayacaksın

Sevgilerimle
iyi haftalar





Sevgili birsel ve irem

davetinize teşekkürler katılmak istiyorum ama fırsatım olursa:))))

sevgiler



Sevgili gönüldeneledökülenler

çok teşekkür ederim sayfamı açıp iyi haftalar dileğinizi görünce gerçekten haftamın iyi geçeceğine inandım
güzel sözleriniz içinde teşekkürler

sevgilerimle

Flame dedi ki...

Sobeledim seniiii :)

birdutmasali dedi ki...

eline sağlık nzlgl.
kurabiye farklı geldi bana.
portakal tadı güzel olmalı.....

nzlgl dedi ki...

Sevgili flame

Beni seçtiğin için teşekkürler vakit bulduğum an ebeyim:))))

sevgiler





Sevgili dutmasalı

kurabiyeyi beğendiğinize sevindim umarım tadınıda beğenirsiniz:))


sevgiler