11 Ekim 2008


Bu gün yazacaklarım bildiğimiz tarifler. Ama ufak tefek enteresan eklemeler var.



Mesela zeytinyağlılara konan kimyon gibi. Bunu Esramın annesi sevgili Esin ablamdan öğrendim. Kimyon faydalı bir baharat olduğu için kullanılmasında fayda varmış. Esin ablam zeytinyağlı dolma, enginar ve hatırladığım kadarıyla kereviz hariç bütün zeytinyağlı yemeklere kimyon ekliyormuş. Ben de denedim gerçekten çok güzel oldu. Ama bu sizin ağız tadınızla ilgili tabii. Ben böyle baharatlara meraklı olduğum için çok beğeniyorum ama denemekte fayda var diye düşünüyorum;






Gelelim tariflere;







ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA




Bu seneye kadar buzluğumda dondurmadan başka birşey olmazdı. Ama bu sene iyi bir ev hanımı olup:)) barbunya ve bezelye koydum. Dünya varmış. Sıkıştığım zaman hemen alıp yapıyorum. Seneye daha fazla çeşit koymaya kararlıyım.




Malzemeler:




1 kg. barbunya


2 tane büyük domates


2 tane büyük soğan


7-8 diş iri sarmısak


1 tane kesme şeker


tuz, karabiber ve kimyon


zeytinyağ


isteğe bağlık 1 büyük havuç




Yapılışı:




Soğanları yemeklik doğrayıp tencereye alıyoruz. Yağ koyuyoruz. Havuç kullanacaksanız ayıklayıp küçük küçük doğrayıp bu aşamada tencereye koyuyoruz. Onlar sotelenirken domateslerin kabuklarını soyup küçük doğrayıp ilave ediyoruz. Sarmısakları soyup ortadan ikiye keserek tenceye katıp karıştırıyoruz.Biraz domatesler pişince barbunyaları yıkayıp tencereye alıyoruz. Kesme şeker, tuz , karabiber ve ½ çay kaşığı kadar kimyonu ilave edip karıştırıyoruz. Suyunu koyup pişmeye bırakıyoruz.




Barbunyalar pişince tencerede soğutuyoruz. Soğuduktan sonra servis tabağına alıp üzerine 1 - 1.5 yemek kaşığı kadar zeytinyağı gezdiriyoruz.


Annem bu tür yemeklere soğuduktan sonra zeytinyağı ilave eder. Gerçekten hem zeytinyağı tadını daha iyi alıyorsunuz hemde yemeğinizin parlak görünmesini sağlıyorsunuz.




Afiyet olsun







Hiç yorum yok: