14 Ekim 2008

Ispanak Mıhlaması


Bu gün bizim evde sık sık pişen bir yemek tarifi vereceğim

Annem bu yemeğin bir osmanlı yemeği olduğunu ve genellikle Ramazanlarda yapıldığını söyler. Biz Mıhlama olarak bilirdik ama Karadeniz yöresine ait mısır unu, tereyağ ve tuzsuz peynirle yapılan yemeğede mıhlama deniyor. Onun için ben Ispanak Mıhlaması olarak adlandırıyorum.


Gelelim tarife:

Malzemeler:

1 kg. ıspanak
1 büyük veya 2 ortaboy soğan
3-4 yemek kaşığı kıyma (ben genelde koymuyorum)
2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı salça
tuz, karabiber,kırmızı pul biber
kişi başına 1 yumurta

Yapılışı:

Ispanaklar ayıklanıp, yıkanır ve süzülmesi beklenir. Süzüldükten sonra tencereye alınır hiç su koymadan kendi suyuyla 1-2 dakika haşlanır. Tel süzgeçe konarak suyunun süzülmesi ve soğuması beklenir. Diğer tarafta yağsız tavaya sıvıyağ konur, yemeklik doğranan soğanlar ilave edilerek biraz kavrulur, istenirse kıyma ilave edilip kavrulmaya devam edilir. Salça, tuz,karabiber ve kırmızı pul biber konarak karıştırılır. Ispanaklar avuç içinde suları sıkılarak (dikkat eğer ıspanaklar sıcaksa avuçlarınız yanabilir) tavaya alınır ve iyice karıştırılır.
Tavadaki ıspanaklar kaşığın tersiyle düzeltilir ve kaç yumurta kırılacaksa o kadar yuvarlak açılır. Açılan yuvarlaklara bir çay kaşığı kadar tereyağ konur eridikten sonra yumurtalar kırılır. Kapak kapatılarak yumurtaların pişmesi beklenir.

Sonra taze ekmeği yumurtalara batırarak bir güzel yenir:)) Afiyet Olsun......

NOT:

Ben eğer işim acele değilse ıspanakları ayıklayıp yıkıyorum. Sonra bir marketten aldığım kurutma kabında ıspanakları kurutuyorum. Hiç haşlamadan diğer işlemleri yapıyorum. Böylece daha sağlıklı oluyor.

9 yorum:

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

HIMM BEN COK SEVERİM BUNU ELLERİNE SAGLIK ENFES OLMUŞ EVET BENDE EN COK RAMAZANDA YAPARIM ELLERİN DERT GÖRMESİN ABLAM

Huriye dedi ki...

Ablacim ellerine saglik,bende çok seviyorum ve severek yaparim,esim bayilir buna,özellikle de babam...kiyma bende koymuyorum böylece daha güzel oluyor:))esime de ispanagi bu yemegin sayesinde sevdirdim))öptüm canim ablam...

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Artık ıspanaklara merhaba deme zamanı.Çok güzel olmuş.
Sevgiyle kal.

armina dedi ki...

Hem kıymalı hem ıspanaklı nefiiis ellerine sağlık.

nzlgl dedi ki...

-- Sevilim
teşekkür ederim canım biz rejimde olanlar içinde çok uygun bir yemek sevgiler

--Canım huriyem

işte ıspanak mucizesi bu olsa gerek eşinde sevmiş:)) sen yaparsında sevmezmi hiç seninde ellerine sağlık öptüm


--Sevgili bülbülünyeri

Benim eşim bir sebze sevdalısı (bende maalesef et) onun için bizde herzaman yeniyor. Ama yinede bıkmıyoruz.:))
Teşekkürler sevgilerimle öptüm


-- Beğendiğine çok sevindim armina teşekkür ederim canım
sevgiler

gonuldeneledokulenler dedi ki...

canım ellerine sağlık olsun.
bende aynen senin gibi haşlamadan kullanırım ıspanağı.vitamini gitmesin diye.
mutfakta herşeyi artık sağlıklı beslenme yönüyle kullanmaya dikkat ediyorum.herşey o kadar katkılıki..bari buradan fayda olsun azıcık.
eşimin favorisidir.
çocuklar yoğurtlusuna bayılır.
eh banada isteklere göre pişirmek düşüyor elbette.
sevgiyle kal canım

nzlgl dedi ki...

Sevgili arkadaşım gönüldeneledökülenler

Beslenme konusunda tamamen sana katılıyorum, azıcık da olsa fayda faydadır
benimde eşim çok sever:)))
çok haklısın canım istekleri yerine getirmezsek olmuyor.

Sevgilerimle çok öptüm

Damak Tadı dedi ki...

Bende Trabzon'luyum ve bizdede mıhlama denir bu yemeğe..Sadece pazı ile yapılırdı bizde..Halende öyle ya..Mıhlamaya ise guymak denir..Trabzon'un köylerinde ve kazalarında diğer isimler kullanılır..Görünce hoş oldum..Ellerine sağlık Nazlı..


Sevgilerle..

nzlgl dedi ki...

Hoşgeldiniz sevgili damak tadı
Ziyaretiniz beni sevindirdi. Pazı ile de yapılırsa güzel olur kanısındayım ben pazıyıda çok severim Guymak adını daha önce duymuştum hiç yabancı gelmedi.
Ben karadeniz bölgesi yemeklerine bayılıyorum. Onun için mutlaka sayfanıza uğrayacağım bundan emin olabilirsiniz
teşekkürler
sevgiler