03 Eylül 2008

Sütlü Tatlı Görünümlü Yoğurtlu Meyve


Yoğurdun çok faydalı olduğunu bir daha hatırlatayım. Her ne olursa olsun yoğurt mutlaka tüketilmeli. Hele hanımlar mutlaka yemeli. Sevgili diyetisyenim beni yoğurt yemeye alıştırdı. Mayıstan beri yediğim yoğurdu hayatım boyunca yememişimdir:))

Öğlen ve akşam yemeklerimde yoğurt ve bir porsiyon meyve olunca ikisini yemekte zorlandım. Hele akşam yatarken yoğurt yemek bende bir takım aksilikler oluşturdu.

Onun için bende ikisini karıştırmaya karar verdim. Hemde sanki:))))) sütlü tatlı yiyiyormuşum gibi oldu.

Evdeki herkes önce buna burun kıvırdı. Ama şimdi tiryakisi oldular.
Yalnız mümkünse taze taze yapılıp yenmesini tavsiye ediyorum.
Şimdi sıra tarifte:

Malzemeler:

2 tane mürdüm eriği
1 tane büyükça şeftali
1 kivi
1 muz
Miktarı size bağlı olmak üzere yoğurt
veeee
bol tarçın
üzerini istediğiniz malzemeyle süsleyebilirsiniz

Yapılışı :

Eriği yıkayıp kuruluyorum. Ortadan ikiye kesip çekirdeğini çıkarıyorum ve tavla zarı formunda kesiyorum. Muzuda aynı büyüklükte kesip eriğe ekliyorum.
Şeftali ve kiviyi biraz daha büyük kesip diğer meyvelere ekledikten sonra yoğurdu ilave edip iyice karıştırıyorum. Servis tabaklarına paylaştırıp üzerlerine bol tarçın döküyorum.
Resimdeki yoğurtlu meyvenin üzerine ikiye böldüğüm kayısıların içerlerine koyduğum fındıkları yerleştirdim.
Sonra afiyetle yedik.

Not:

Diyetisyenim yoğurt üzerine tarçın dökmemi hayretle karşıladı. Ama benden kabul görünce diğer hastalarına da önereceğini söyledi.

Duyunca herkes biraz duraksıyor ama lütfen deneyin. Umarım beğenirsiniz.

23 yorum:

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
sayfama ziyaretin için çok teşekkür ederim.
Benim gibi yoğurt tüketmekte zorlananlar için iyi bir alternatif. Bakalım ne yapabiliriz.
Görüşmek dileğiyle,
Sevgiyle kal.

makhina hobi dedi ki...

selam arkadaşım harika lezzetler ellerinize sağlık,mayıstan bu yana bende yoğurt yesem bi daha yiyemezdim heralde :)hayırlı Ramazanlar dilerim.

armina dedi ki...

Merhaba canım, ellerine sağlık çok sağlıklı bir tatlı olmuş. Biraz şeker eklesek olmazmı?

nzlgl dedi ki...

sevgili bülbülün yeri
geldiğiniz için çok teşekkür ederim
umarım yoğurt yemeye başlarsınız:)))
sevgiler

sevgili makina hobi

sizede hayırlı ramazanlar dilerim tekrar beklerim


sevgili armina

tabii ki şeker yada pudra şekeri koyabilirsiniz tamamen isteğinize bağlı
sevgiler

nzlgl dedi ki...

Sevilim

Yorumunu okudum ama buraya almadım:))

sen bana takıl daha neler neler yiyeceğiz:))))

sevgilerimle öptüm canım

ahsapboyaci dedi ki...

canım nasılsın umarım cevaplarımı beğenmişsindir hayırlı cumalar iyi geceler arkadaşım

nzlgl dedi ki...

Sevgili ahşapboyacım

Teşekkürler cevapların çok samimiydi
Sanada hayırlı cumalar

sevgilerimle

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

İlginç bir öneri... Denemekten ne çıkar... İftardan sonra hafif bir tatlı yerine denenecektir...

Ellerine sağlık sevgiyle...

nzlgl dedi ki...

sevgili aysel

Ziyaretinize çok sevindim yine beklerim

sevgilerimle

birdutmasali dedi ki...

bende bir tarçın çılgını olduğum için ,aynen yoğurduma ekliyiyorum..
siyah üzümde eklerim ama :)))
çk svglrrr
hayrlı ramazanlar..

nzlgl dedi ki...

sevgili nunu

siyah üzüm dahil istediğiniz meyveyi ilave edebilirsiniz

hatta birazcık da şeker olabilir:))))

sevgilerimle

armina dedi ki...

Güzel yorumun ve ziyaretin için teşekkür ederim canım.

Nur Kılıç dedi ki...

Nazlı hanım tamda oglumun favorisi :) meyve ve yogurt ikilisi.. Ben ikisini birleştirmeyi hiç düşünmemiştim güzel bir alternatif ellerinize saglık diyettinizde kolaylıklar..
Sevgilerimle

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

canikom biraz geç oldu ama iadeyi ziyarete geldim..yoğurt gerçektende çok faydalı şimdi canım istedi valla iftarda masaya yoğurtta koyayım ben:))) sevgilerimle

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

ablacım nerdesin yoksun bir sey yok demi habersiz bırakma beni
bu arda 14 eylüle kadar etkinlik bende sendene bir tarif bekliyorum sevgiler

nzlgl dedi ki...

sevgili nur hanım

oğlunuzuzun damak zevki çok güzel demek ki afiyet olsun umarım tarçınlı yoğurdu beğenir

ziyaretinize teşekkürler

sevgiler

nzlgl dedi ki...

sevgili arkadaşım

ziyaretinize çok sevindim yoğurdu masamızdan hiç eksik etmeyelim
bu gidişle adım yoğurtçuya çıkacak:)))) ama doğrusu bu

sevgilerimle

nzlgl dedi ki...

sevgili arkadaşım

ziyaretinize çok sevindim yoğurdu masamızdan hiç eksik etmeyelim
bu gidişle adım yoğurtçuya çıkacak:)))) ama doğrusu bu

sevgilerimle

nzlgl dedi ki...

Sevilim

Halam ankaradan geldi onu çok özlemişim onunla beraberim
müsait bir zamanda görüşeceğiz

Umarım bu tembel ablan bir tarifle etkinliğe katılabilir.:)))

Sevgilerimle

gonuldeneledokulenler dedi ki...

günaydın arkadaşım.tarif hakikaten ilginç.hazır meyveli yoğurtlara dayanarak çilekli felan denemiştim ama.seninki daha farklı olmuş.sevgilerimi bırakıyorumm

nzlgl dedi ki...

çok teşekkürler

sayfama yeni site adresinizi ekledim

ziyaretinize teşekkürler

sevgilerimle

Huriye dedi ki...

Ablacim merhabalr,

Ellerine saglik çok lezzetli gorunuyor,hmmmm.

Hayirli ve bereketli ramazanlar dilerim,sevgiler.

Öptum

nzlgl dedi ki...

Sevgili Huriye

ziyaretin beni çok sevindirdi
sana da hayırlı ramazanlar dilerim canım

sevgilerimle