22 Eylül 2008

Tel Kadayıflı Muhallebi



Şerbetli tatlı sevmiyorum ya ama tel kadayıfından da vazgeçmiyorum:))))

Malzemeler:

350 gr. tel kadayıf
100 gr. tereyağ
3-4 yemek kaşığı toz şeker
1 paket puding ( Ben herzaman sakızlı muhallebi kullanıyorum)
Puding için süt
Şamfıstığı yada ceviz yada badem (Büyük alış-veriş merkezlerinde hazır çekilmiş satılıyor)

Yapılışı:

Tel kadayıfı( kızdığınız birinin saçını başını yoluyormuşçasına :)) ayırın. Büyük bir teflon tavaya tereyağını koyup eritin. Üzerine kadayıfları koyun. Kadayıflar kızarana kadar ağır ateşte çevirin.(Bu biraz sabır istiyor ağır ateşte olunca biraz uzun sürüyor) Bu arada diğer ocakta pudingi pişirin. Kadayıflar kızarınca servis tabağına yarısını dökün, düzeltin. Üzerine pudingin hepsini yayın. Pudingin üzerine şamfıstığı (ceviz, fındık,badem) serpin. Kalan tel kadayıfı en üstüne koyun. Soğumasını bekleyip buzdolabında 2-3 saat bekledikten sonra servis yaparken üzerini süsleyin.

Gerçekten hafif bir tatlı denemenizi öneririm.

Not:
Tabii muhallebiyi kendinizde pişirebilirsiniz. Ben iftara az kaldığı için hazır puding kullandım.

16 yorum:

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Kadayıfın gayet güzel olmuş. En çok kızdığın birinin saçını yolmana bayıldım.
Sevgiyle kal.

nzlgl dedi ki...

Sevgili bülbülün yeri

teşekkür ederim beğendiğinize çok sevindim.

Sevgiler

Flame dedi ki...

Bende kadayıfı çok severim. Özellikle kızarmış ve kaymaklı olanını. Eline sağlık.

nzlgl dedi ki...

Sevgili flame

kadayıf ve kaymak güzel bir ikili isterseniz bu tatlının üzerine de belki koyabilirsiniz:))))

teşekkürler
sevgiler

armina dedi ki...

Değişik bir tatlı olmuş. Kadayıfı şerbetsiz hiç denememiştim. Ellerine sağlık.

nzlgl dedi ki...

Sevgili armina

Denemeni öneririm gerçekten kadayıf olmasına rağmen hafif bir tatlı

teşekkürler

sevgilerimle

ozlemle dedi ki...

Kadayifi cok severim sansimada bugün hep böyle güzel kadayif görüntüleri cikiyor karsima.Ellerine saglik

nzlgl dedi ki...

sevgili özlemle

Teşekkür ederim sayfamı ziyaret ettiğiniz için
umarım şansınız hep bol hep tatlı:) olsun

sevgilerimle

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

OF OF BEN BAYILIRIM YA BU TATLIYA ÜÜÜÜÜ HÜHÜ ABLA YA KİLOLAR DURDU YA NEDEN BÖYLE OLDU YAA NEYSE BAYRAM SONU DAHA DİKKATLİ VE YÜRÜYÜŞÜ ARTTIRICAM ÇÜNKÜ İFTARDAN SONRA COK ZOR OLUYOR YÜRÜMEK BİRDE MİSAFİRLERİM FALAN VARDI ZOR OLDU BİRKAÇ GUN EKTİM YÜRÜYÜŞÜ :=)) ABLAM ALLAHA EMANET OL BEN BU TATLIYA BAYILIYORUM HİÇ YAPMADIM AMA YEDİM :=))

nzlgl dedi ki...

Sevilim

canım benim kiloları hiç dert etme bir kere başladın ya gerisi mutlaka gelecektir. Herkesin bünyesi farklı olduğu için kilo verme süresi de farklı oluyor. Ama sakın bu seni yıldırmasın. Kesin o kiloların gidecek emin ol. Yürüyüşü aksatmamaya çalış ramazandan sonra daha iyi olacaktır ama bayrama dikkat:)))

Ben artık kimseyi kırmayayım diye birşey düşünmüyorum. Yemiyorsam yemiyorum. Herkeste bir ısrar bir türlü anlamıyorum ve açıkçası sıkılıyorum. Yiyen yer yemeyen yemez ama bizim millet ısrarcı sakın o tuzağa düşme canım

Birkaç kilo verdikten sonra haftada bir gün sütlü tatlı yiyebileceksin. o zaman bu tatlıyı rahatlıkla yiyebilirsin

Kendine dikkat et canım benim

sevgiyle kal

Nur Kılıç dedi ki...

Kadayıfın her türlüsü kabulümdür seve seve yerim hiç ısrar ettirmeden hemde :)
Ama yinede inanın ısrar konusunda ben sizden daha şikayetçiyim ıııyy illet oluyorum ama yapılıyor inatla birde,
"ya çok zayıfsın sen fazla ye" demiyolar mı hepten iştahım kaçıyo uyuz oluyorum ya ama hamdolsun ben kilomdan çok çok memnunum...

OHH RAHATLADIM SANKİ ISRAR KONUSUNDA İÇİMİ DÖKÜNCE :)
SEVGİLERİMLE...

ahsapboyaci dedi ki...

valla harika görünüyor ben bayıldım bu tarife kadayıf ve muhallebi çok güzel eline sağlık arkadaşım

nzlgl dedi ki...

Sevgili nur

kadayıflı tatlımı beğendiğinize sevindim,
ısrar konusuna gelince ne kadar haklısınız demekki herşeyin fazlası insanı asla memnun etmiyor

sevgiyle....



Sevgili ahşapboyacım

çok teşekkür ederim umarım denersin

sevgilerimle

birdutmasali dedi ki...

elinize sağlık,
kadir geceniz mübarek olsun.
çok sevgiler NuNu

nzlgl dedi ki...

Teşekkürler sevgili nunu

tüm dualarınızın kabul olması dileğiyle

sevgiler

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

ablacım canım benim seninde kandilin mubarek olsun allaha emanet ol kısmet olursa bugunden itibaren yokum evet istanbulda olucam ama misafirlerim çok olacak o neden pc başında olmucam kısmetse 6 ekimde burda olucam ablam
ayrıca bak sana bir link atıyorum senin için bunu internet cubuguna yapıştır bak bakalım begenecekmisin
http://img234.imageshack.us/img234/9917/586ho.gif