19 Eylül 2008

Meyveli Kek (Sevgili Ahşapboyacının Tarifiyle)




Sevgili arkadaşım ahşapboyacı nın bu gün sayfasında gördüğüm meyveli keki çok beğendim ve hemen yaptım.
Yalnız tarifi alırken şekeri görmemişim:(((((
Bu günlerde şekere taktım ya herhalde o yüzden es geçmişim. Ben zaten yaptığım tariflerde şekeri azaltıyorum bunda hiç koymadım:)))))
Demekki annemle kızım kekten yedikleri zaman bu yüzden bir tuhaf baktılar.Kızım "anne en sonunda şekersiz de kek yaptın ya bravo sana" dedi.
Ne yapalım meyvelerin tadıyla idare edin dediysemde onları kandıramadım:)))
İsteyen üzerine bolca pudraşekeri serpebilir:)

Gelelim tarife

MEYVELİ KEK

Malzemeler:

3 tane yumurta
1 su bardağı toz şeker (ben unuttum siz unutmayın:)))))
1 su bardağı sıvı yağ (ben yarım bardak koydum)
1 su bardağı süt
7-8 tane ufak doğranmış kayısı
1 tane elma (iri rendelenmiş)
1 tane havuç (iri rendelenmiş)
dövülmüş ceviz (Benim cevizim yoktu fındık koydum)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı tarçın (ben ekledim)
2 tatlı kaşığı hindistan cevizi tozu (ben ekledim)
1 yemek kaşığı damla çikolata (ben ekledim)
aldığı kadar un

Yapılışı :

Ben şeker koymadığım için yumurtaları biraz çırptım. Daha sonra bütün malzemeyi ekleyip iyice karıştırdım. Yağlanmış kalıba koyup 180 derecede ısıtılmış fırında pişirdim.

Ben şekerli şeyleri pek sevmediğim için bu kek tam benim damak tadıma göre oldu sanırım ama bu anlamak için iftarı beklemem lazım:)))

Arzu eden üzerine bol pudraşekeri dökerek yiyebilir:)))))))

Sevgiler
Bu meşhur olan:))) kek için son noktayı koyuyorum. Sevgili arkadaşım tarife şeker koymayı unutmuş:))
Bende şekersiz yaptım. Tatlıyı benim gibi az sevenler için ideal. Ama tarifte 1 bardak şeker var u n u t m a y ı n : ))))))


6 yorum:

ahsapboyaci dedi ki...

canım benim ellerine sağlık gerçekten çok güzel görünüyor arkadaşım aslında sorun tamamen bende ben yazmayı unutmuşum sen söyleyince farkettim:))) baksana yaptığım keki dilemleyip bile yayınlamayı unuttum yani ben dalgınım öpüyorum hayatım hayırlı iftarlar

nzlgl dedi ki...

Sevgili arkadaşım

Olsun inanki çok güzel olmuştu kek ben afiyetle yedim:))) demekki şekersizde oluyormuş:)
bu da bir anı oldu işte

sağlıcakla kal

sevgiler

birdutmasali dedi ki...

bu kalıp bendede var sevgili nzlgl.
sayfamda limonlu sos ile hazırlanmışı var,belki görmüş olabilirisniz.
görüntüsü farklı seviyorum.
bu tarifte çok zengin,eminim lezzetli olmuştur.
afiyetler olsun svglrrr

gonuldeneledokulenler dedi ki...

canım yazıyorum yazıyorum gelmiyor..kekin şekli gül gibi görünüyor.nasıl çok merak ettim.sevgiler..

nzlgl dedi ki...

Sevgili nunu

bir alışveriş merkezinde en çok gezdiğim standlar mutfak malzemeleri ve ev gereçleridir. Bu kalıbı çok beğenip almıştım gerçekten görüntü güzel oluyor ayrıca sayfanız da da görmüştüm.

Sevgiler



Sevgili gönüldeneledökülenler

bu kalıp silikonlu kalıp heryerde satılıyor hatta pazarlarda bile
çeşitleri çok istediğinizi alabilirsiniz

sevgilerimle


Not
Ben pazar günleri bilgisayarımı açmıyorum bu yüzden cevabım geçikti kusura bakmayın

gonuldeneledokulenler dedi ki...

günaydın...
nedense hiç dikkatimi çekmemiş.gerçi ilgi alanı olmayınca...standart bir kaç kalıbım vae.onlar yetiyor diye hiç bakma ihtiyacı bile hissetmemişim demekki..görünce çok hoş geldi ama.sevgiler arkadaşım