12 Eylül 2008

Pizza (Sevgili Semiha Hanımın Tarifiyle)



Bu tarifi sevgili Semuş tan aldım. Kursumuzun açıldığı gün verdi. Tabii hemen denedim. Nefis oluyur. En güzelide çok pratik olması. Misafiriniz içeride otururken bile hemen yapabilirsiniz.


Malzemeler:


4 kahve fincanı un (elenmiş olursa iyi olur)

1 kahve fincanı yoğurt

1 yumurta

1 yemek kaşığı sıvıyağ (zeytinyağda olabilir)

1 paket kabartma tozu

tuz (tabii ben atmıyorum ama siz kullanabilirsiniz)

Acılı bir sos olursa daha güzel oluyor


üstüne istediğiniz malzeme


Yapılışı :


Bütün malzemeyi iyice karıştırın. Çok yumuşak bir hamur olursa biraz daha un ekleyebilirsiniz . Tam kulak memesi yumuşaklığında bir hamur olacak. Yaklaşık 28 cm çapındaki bir teflon tavayı yağlayalım. Hamuru elimizle açarak tavaya yerleştirelim,Üzerine acılı bir sosu elimizle yayalım. Daha sonra ketçap yada biraz su ile açılmış salçayı sürelim. Daha sonra malzemelerimizi küçük küçük doğrayıp ilave edelim. Ben yaklaşık 7-8 dilim sucuğu küçük küçük doğradım, 1-2 tane çarliston biberi ve 2 tane dometesi doğradım. Biraz kekik serptim. Tavayı ocağınızı en büyük gözüne ama en kısık ateşe koyun. Üzerini kapatın. Benim tavamın kapağı olmadığı için ben küçük bir tepsiyi kapatıyorum. Arada sırada tavayı sallayın. 10 -12 dakika sonra üzerine ince dilimlenmiş kaşar dizip tekrar kapağını kapatın.

Kaşarlar eriyince ocaktan alıp servis yapın.

Salı gününden beri iki kere yaptım. Gerçekten çok güzel oldu. Umarım sizlerde seversiniz.


Afiyet Olsun

2 yorum:

Flame dedi ki...

Harika gözüküyor sahurda yapacağım. Hımmm nefisssss :)

nzlgl dedi ki...

teşekkürler sevgili flame

gerçekten güzel oluyor şimdiden afiyet olsun

sevgiler