19 Eylül 2008

Kabak Mücveri


Mücveri çok severim. Hele annem yaparsa . Hepsi puf puf kabarır ama aynı zamanda içide pişer. En çokta sabah kahvaltıda yemesini severim. Ama ne yazık ki eşim asla mücver yemez. Son zamanlarda bende fırında yapıyorum gerçi kızartması kadar lezzetli olmasa da idare ediyoruz. Eşimde fırında olunca yiyiyor. Benimde içime siniyor


Malzemeler:
3 kabak
3 yumurta
½ demet dereotu
½ demek maydanoz
½ demek nane
½ paket kabartma tozu
tuz, bol karabiber
aldığı kadar un
Yapılışı :

Kabakları iri rendeliyorum hafifçe sıkarak karıştırma kabına alıyorum. Üzerine yumurtaları kırıyorum, dereotu, nane ve maydanozu ayıklayıp doğruyorum. Tuz ve karabiber ilave ediyorum. Kabartma tozunu katıp karıştırıyorum. Göz kararınca yani koyuca bir kek hamuru gibi oluncaya kadar kaşık kaşık un ilave ediyorum.
Yağlanmış servis kabına aktarıp 180 derecede ısıtılmış fırında pişiriyorum.
Dilerseniz sade yada sarmısaklı yoğurtla servis yapıyorum.

3 yorum:

gonuldeneledokulenler dedi ki...

bu arada mücveri ve şekersiz keki es geçemedim tabi...mücvere bende bayılırım.ama bizim evdede pek yenmez.kek bi güzel görünüyor gül gibi açmış.özelliğimi anlayamadım.bi koşu ahşap boyacıyada gidip bakayım bari...

armina dedi ki...

Mücverin her türlüsünü çok severim. Kızartması ayrı bir lezzetli oluyor, fırında pişirileni ayrı bir lezzetli oluyor. Ellerine sağlık.

nzlgl dedi ki...

Sevgili gönüldeneledökülenler

Aslında mücver bizim evdede sorunlu bir yiyecek eşim sevmez oğlum kızartma olursa sıcak sıcak 5-6 tane yer sonra hiç yemez kızım ara sıra yer ama ben ve annem günün her saati yiyebiliriz:))))

kek için şunu söyleyebilirim sevgili ahşapboyacı tarife şeker koymayı unutmuş bende şekersiz kek diye atladım:))) sonra unuttuğu ortaya çıktı benim elimde de annem ve kızım tarafından afaroz edilmiş bir kek kaldı:)))
ama ben yedim harikaydı

işte kekin öyküsü bu arkadaşım

iyi haftalar
sevgilerimle





Sevgili armina

sizinle bir ortak noktamız demekki ikimizde mücver seviyoruz buna çok sevindim

sevgiler
iyi haftalar