16 Eylül 2008

İrmikli Sütlü Tatlı (Sofra Dergisinden Alınmıştır)


Malzemeler:


5 su bardağı süt

1 su bardağı irmik

1 bardaktan 1 parmak eksik toz şeker (siz istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz)

1 paket vanilya

½ limon suyu

1 limon kabuğu rendesi


Yapılışı:


İrmik, tozşeker ve vanilyayı tencereye alıp karıştırın. Üzerine diğer malzemeleri ekleyerek muhallebi kıvamında pişirin. Servis tabağınızı sudan geçirerek ıslatın ve muhallebiyi içine dökün. Soğuyunca buzdolabında 2-3 saat bekletin. Servis yapmadan önce üzerini istediğiniz şekilde süsleyin.


Not:


İrmik helvası dışında tatlılarda irmiği sevmezdim. Ama yaptığım bu tatlı beni fikrimden vazgeçirdi.

Bu tatlıyı sevmemin en büyük nedeni de içinde yağ olmayışı.(Taktım ben bu yağlara şekerlere:))

8 yorum:

kizilciksurubu dedi ki...

Iftar icin güzel ve hafif bir tatli olmus, ellerine saglik. Sevgiler.

nzlgl dedi ki...

Sevgili kızılcık şurubu

gerçekten hafif bir tatlı yapmanızı öneririm geldiğiniz için teşekkürler

sevgiler

birdutmasali dedi ki...

NZLGL cüğüm,
bende her haliyle çok seviyorum irmiği.
hele meyveli olursa dahada bir bayılıyoruzz :))
elinize sağlık svglrrr

nzlgl dedi ki...

Sevgili nunu

teşekkür ederim en kısa zamanda meyveli irmik deneyeceğim

sevgilerimle

armina dedi ki...

En sevdiğim tatlılardan biri. Hafif, pratik ve lezzetli. Ellerine sağlık.

nzlgl dedi ki...

Sevgili armina

beğendiğinize sevindim teşekkür ederim


sevgiler

Flame dedi ki...

Bende kakaolu bisküvilisini yapıyorum bu tatlının. Şu an dolapta son dilimi duruyor. Akşam olsada yesekk :)

nzlgl dedi ki...

Sevgili flame

son dilime ben talibim:))

en kısa zamanda kakaolu bisküvilisinide deneyeceğim

sevgilerimle