12 Eylül 2008

Hamurlu Yeşil Mercimek Çorbası



Malzemeler:


1 su bardağı yeşil mercimek

1 orta boy soğam

2 yemek kaşığı kıyma(Kıymasız da güzel oluyor)

yarım su bardağı kadar kesilmiş hamur(hamur ölçüsünü kendinize göre ayarlayabilirsiniz)

1 yemek kaşığı tereyağ(sıvıyağda olabilir ama tereyağın tadı başka oluyor)

bol nane, kırmızı biber, tuz



Ben kışın bir bezelik olacak kadar hamur tutuyorum. Onu iyice açıp tavla zarı formunda küçük karelere kesip bol un ile beraber kurutuyorum. Sonra elekten geçirip kavanoza koyuyorum. Gerektikçe kullanıyorum. Yalnız çok iyi kuruması gerekir yoksa küfleniyor. Ben beze koyup kaloriferin yanında kurutuyorum. Aslında yazın yapılabilir belki daha iyi kurur.

Bir arkadaşım içine hazır erişte koyuyor. Seçim sizin


Yapılışı:


Yeşil mercimekleri bol su ile yıkayıp tencereye alın. Üzerini geçecek kadar su koyup biraz kaynatın ve siyah suyunu dökün. Yeniden tencereye koyup üzerine su ilave ederek(bu aşamada tavuk ve et suyu kullanabilirsiniz) kaynamaya bırakın. Pişmesine yakın hamurları atın. Diğer tarafta bir tavanın içine tereyağını koyup eritin. Soğanı rendeleyip 1-2 karıştırın ve kıymayı ilave edin.Kıyma kavrulduktan sonra tenceredeki mercimeklerin üzerine dökün ve karıştırın. Bu aşamada tuzu ve kırmızı biberi ekleyin. Hamurlar pişince ocağın altını kapatıp naneyi ilave edip karıştırın.

Çorbanız servise hazır


Not:


Hamurları ilave ettikten sonra çorba biraz su ilavesi isteyebiliyor. Bunun için sıcak suyu hazır bulundurun.




4 yorum:

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çorba sofraların olmazsa olmazı. Ramazan da da en güzel yiyecek bence çorba.
Sevgiyle kal.

nzlgl dedi ki...

Sevgili bulbulun yeri

çorba konusunda size katılıyorum
onsuz iftar eksik gibi oluyor
ziyaretinize teşekkürler

sevgiler

ahsapboyaci dedi ki...

canım merhaba geçmiş olsun arakadaşım benimde başıma geldi bikere neyse halletmisin bu arad çorban harika görünüyor arkadaşım sevgilerimle

nzlgl dedi ki...

sevgili ahşapboyacım

teşekkürler arkadaşım allah bir daha göstermesin çorbamı beğendiğinize sevindim

sevgilerimle