01 Ağustos 2008

Diyet Listem

Sevgili arkadaşlarım

Diyet yapıyorum ve şimdiye kadar yedi kilo verdim diye yazınca yaptığım diyet listesini yazmak şart oldu.
Öncelikle diyete başlamamı estetik kaygıyla yaptığımı sanmayın. Tamamen sağlık açısından yapıyorum. Eh yaş geldi 42 den 43 e . Ve en önemliside hem anne hem baba tarafımda şeker ve kalb hastalığı var. İkinci kuşaklarda da çıkınca kendime itina göstermem şart oldu. Doğrusu korktum hem de çok. Çocuklarımı düşündüm. Onların hangi yaşta olursa olsun bana ihtiyaçları olduğunda yanlarında olmam gerektiğini hatırladım. Ve bu korkum beni Göztepe Diabet Merkezin deki diyetisyen Ceren hanıma gitmeme sebep oldu. Çok tatlı bir hanım. Asla sizi zora koşmuyor. Siz ne isterseniz ona göre bir diyet listesi hazırlıyor.
Bana hazırladığı ilk listeyle rahatlıkla kilo verdim . Hem de yağ oranımı düşürerek.
Aslında kilo vermek için önce beyninizi şartlamanız gerekiyor. Gerisi geliyor. Bir , birbuçuk ay sonra ikinci listeyi verdi. Şimdi ona devam ediyorum. Sizlere ilk listemi yazacağım. Buna başlamadan önce özellikle dijital tartı da kilonuzu ölçüp bir yere not alın. Haftada bir gün tartılın. Kilolarınızı karşılaştırın. Eğer verebiliyorsanız mesele yok . Eğer kilolarda tık yoksa bir diyetisyene başvurmanız gerekecektir.
Eveeeeeet sizlere başarılar. Kilolar gidince haber vermeyi unutmayın.......

Not: Ceren hanım Harbiye deki diabet merkezine de gidiyor merak edenlere duyrulur.

SABAH:

Saat:07.00 gibi

1 bardak ılık su
1 ceviz ya da 2 badem ya da 2 tane kuru veya taze kayısı

Saat: 08.00 gibi

Bir kibrit kutusu büyüklüğünde beyaz peynir( Ben uzun zamandır tuzsuz peynir tüketiyorum)
4-5 tane zeytin (Benim zeytinlerimde tuzsuz:)))
1 orta boy domates
1 orta boy salatalık

yağ yok. Ben ara sıra üzerine kekik serpiyorum. Tavsiye ederim.

2 dilim kepek ekmeği (Ben belediyenin sattığı kepek ekmeklerini tüketiyorum. Çünkü onlardaki kepek oranı daha fazla)

Saat : 10.30

Bir porsiyon meyve (Porsiyon miktarlarına dikkat edin lütfen)

ÖĞLEN:

Saat: 13,00

4 yemek kaşığı sebze yemeği

2 yemek kaşığı makarna yada pilav

1 kase yoğurt

bol yağsız salata

1 porsiyon meyve

2 dilim ekmek

Saat 15.00

3 tane grisini

AKŞAM:

Saat: 19.00

öğlen menüsünün aynısı

Saat : 22.30

1 bardak süt

Tabiki bol su . Ben günde 6-7 bardak su içebiliyorum. Ama yeşil çayı en az 3-4 kupa tüketiyorum. Ceren hanım bu kadarın yeterli olduğunu söyledi.

Size kolay gelsin, Kilolar kolay gitsin :)))))))))


Sevgiler


3 yorum:

capankizimutfakta dedi ki...

TARIFINIZI KOPYALADIM, 10 AUSTOSTAN IHTIBAREN YAYINLAMAYA BASLAYACAGIM. TESKKUR EDERIM...

ahsapboyaci dedi ki...

günaydın arkadaşım nasılsın diyet nasıl gidiyor bu aralar bende yapmak istiyorum 7 kilo fazlam var ve beni baya balık etli gösteriyor nasıl halletceğimi biliyorum fakat işime gelmiyor galiba buaraad arkdaşım yorum için teşekkürler

gonuldenele dedi ki...

selamlar.diyet konusunda �ok hakl�s�n�z.bende ayn� fikirdeyim.en ba�ta sa�lam bir irade gerekiyor.ama can�m yaaa �yle i�tah a�c� �eyler varki sayfalarda gelde bu diyeti uygula...�aka bir yana ger�ektende en ba�ta sa�l�m�z i�in fazlal�klardan kurtulmak gerekiyor.ne diyeyim.dar�s� ba��m�za..