23 Ağustos 2008

Kekikli Çubuklar (Oktay Usta Tarifiyle)


Tarif Oktay Ustadan ;


Malzemeler :


1 yumurta (akı içine sarısı dışına)

1 çay bardağı sıvıyağ

1 çay bardağı margarin

1 çay bardağı yoğurt

1 tatlı kaşığı sirke

istenirse tuz

1 yemek kaşığı kekik

miktarı size bağlı olmak üzere kırmızı pul biber

alabildiği kadar un (Çok yumuşak bir hamur olmasın pişerken şekli bozulabilir)


Yapılışı :


Bütün malzeme karıştırılarak iyice yoğrulur. Yumurta büyüklüğünde bezelere ayrılır. Bu bezeler avuç içleri ile yuvarlanarak uzun çubuklar haline getirilir iki kere kendi etrafında döndürülerek fırın kağıdı serilmiş tepsiye dizilir. Üzerine yumurta sarısı sürülerek 180 derecede ısıtılmış fırında pişirilir.


Nefis demlenmiş çayla afiyetle yenir. Yerken kulaklarım çınlatılır:))))))



20 yorum:

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

sevgili nzlgl(NAZLI)ablam ilk kutlayan sen oldun tabi eşimden sonra :=)) çok teşekkür ederim ablacım
güzel bir hafta sonu dilerim
bu arda cay yanında bu çubuklarda ne guzel gider off bak canım cekti olmaz ama ben dietteyim :))

gonuldenele dedi ki...

canım ellerine sağlık.benimde de oktay ustanın bir kekikli mısır salatam var.artık bütünleşti.şimdiden bolca mısır doldurdum dolaba.kekik bencede çok harika bir aroma.bunuda deneyeceğim ilk fırsatta.sevgiler.ı

kizilciksurubu dedi ki...

Cok sahane olmuslar, ellerine saglik.

nazardeymesin07 dedi ki...

Huzur dolu yarınlara; beraberce ulaşabilmek ümidi ile İYİ GECELER ... http://nazardeymesin07.blogspot.com

nzlgl dedi ki...

Sevgili arkadaşlarım

ziyaretlerinize çok sevindim yine beklerim

sevgiler

birdutmasali dedi ki...

MERHABAAA..
tesadüfen geçiverdim de :)
bunu yaptım,ama zeytinyağıyla..çok keyifli oldu.
yani margarinsizde demek demek istedim. çk svglrrrrr
NuNU

nzlgl dedi ki...

Sevgili Nunu

iyikide zeytinyağı kullanmışsın çünkü bende margarin kullanmıyorum
ama orjinal tarifi yazıyorum
geldiğin için teşekkürler

sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Çay yanına ne yakışır bu nefis çubuklar..)Ellerine sağlık..

Sevgiler..

gonuldenele dedi ki...

canım sana kocaman sevgilerimi bırakıyorum.birde şahane geçireceğin bir hafta dileklerimi.... :)

armina dedi ki...

Ellerine sağlık, kekikli çubuklar nefis görünüyor.

Nur Kılıç dedi ki...

hııım kekikli hiç denememiştim ya ne çok bilmedigim şey ver benim :) ellerinize saglık segilerimle...

Ayrıca kelime dogrulama için çok çok çok teşekkür ederim çok öptüm yanaklarınızdan :)

nzlgl dedi ki...

Sevgili arkadaşlarım

ziyaretinize çok teşekkür ederim

sevgiler

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

ABLACIM GÜNAYDIN NASILSIN GÜZEL BİR HAFTA OLSUN...

nzlgl dedi ki...

Sevilim
çok teşekkür ederim öptüm canım

sevgiler

Emel dedi ki...

Merhabalar tuzlu kurabiyeler asla hayir demem.ellerinize saglik

ahsapboyaci dedi ki...

HAYATIM BURALARDAYIM BEN İYİYİM SEN NASILSIN ARAKADAŞIM EVET HAKLISIN UĞRAYAMADIM YA RAMAZANA AZ KALDI YA ONUN İÇİN HALETTMEM GEREKENLERİ YAPIYORUM PEK VAKİT AYIRAMIYORUM AMA BURDAYI UNUTURMUYUM HİÇ ARKADAŞLARIMI

yeşim dedi ki...

kulakların kesin çınlar çok güzel görünüyorr

elleirn sağlık
sevigler

nzlgl dedi ki...

Sevgili Yeşim

teşekkür ederim ziyaretine yine beklerim

sevgiler

ahsapboyaci dedi ki...

canım nasılsın sanada hayırlı ramazanlar arkadaşım

neseersoy dedi ki...

Selamm,
Öncelikle bir gün bile geçikmeli olsa Zafer Bayramımız kutlu olsun.
Ellerinize sağlık , bu öğleden sonra çaya misafirlerim olacak , tarifinizi aldım , mutlaka yapacağım. Yapınca haber veririm:-)
Sevgilerimle