13 Ağustos 2008

Bulgur Salatası


Bu salatayı çocukluk arkadaşım Emel den öğrenmiştim uzun yıllar önce. O salatayı yapıp içine karıştırılarak pişirilmiş yumurta da katıyordu. Ama ben öyle hiç yapmadım. Hem ağır olmasın diye hemde böylesi daha hoşuma gittiği için.
İster misafirinize sunun, ister akşam yemeklerinizde afiyetle yiyin. Hafif ve sağlıklı:)


Malzemeler:

2 su bardağı ince bulgur
1 orta boy soğan
½ çay bardağı sıvıyağ
½ demet maydanoz
2 yemek kaşığı salça
Tuz, karabiber,kırmızı pulbiber, kimyon (ölçüleri arzunuza göre)

Yapılışı:

Bulguru çukur bir kaba alın. Üzerine 1 parmak geçecek kadar kaynamış su ilave edip kapağı kapatın. Yarım saat kadar kabarmasını bekleyin. Bu arada soğanı rendeleyip sıvıyağda kavurun. Sıcak sıcak bulgurun üzerine dökün. Bir iki kere kaşıkla karıştırın. Diğer malzemeleri ilave edin. Bu sefer eliniz ile iyice karıştırıp servis tabağına alın.

Üzerini istediğiniz gibi süsleyin. Biraz dinlendirdikten sonra yada buzdolabında biraz soğuttuktan sonra servis yapın.

Not:
Bulguru çok suyla haşlarsanız biraz yumuşak oluyor.
Soğanı kavurduğunuz sıvıyağı ölçüsünü de kendinize göre ayarlayabilirsiniz.
Ben yağ, tuz ve yumurtadan kıstığım için:)) az koyuyorum

Kişisel öğüt;
Yanında sıcacık simit harika oluyur:))))))))

Hiç yorum yok: